תוצאות טובות לסנאפ: זינוק בהכנסות, צניחה בהפסד הנקי
החברה הציגה מגמות חיוביות - הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של השנה ● מספר המשתמשים היומי באפליקציה גדל ליותר מ-200 מיליון - ועקף את תחזית האנליסטים
חברי הנהלת סנאפ, שמפעילה את אפליקציית סנאפצ'ט, יכולים לחייך עם פרסום תוצאות החברה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של החברה, שמראות על מגמות חיוביות – עלייה גדולה בהכנסות לצד ירידה תלולה בהפסד הנקי. המשקיעים ראו את התוצאות בחיוב והביאו לעלייה של 10% במניית החברה במסחר שלאחר סגירת שערי וול-סטריט אמש (ד').
הדו"חות מעידים שסנאפ עקפה את תחזית ההכנסות הרבעוניות של האנליסטים. אלה זינקו בכמעט 50% – ב-47.95%, ליתר דיוק – ועמדו על 388 מיליון דולר, בעוד שההוצאות עלו ב-11.73% בלבד, אם כי לסכום גדול הרבה יותר – 692.84 מיליון. ההפסד הנקי רשם ברבעון השני צניחה של 27.78% ל-255.17 מיליון דולר וההפסד למנייה – של 29.63% ל-19 סנט.
החברה הציגה נתונים הגבוהים מתחזיות האנליסטים גם במספר היומי הממוצע של המשתמשים באפליקציה שלה, שגדל ב-8% ל-203 מיליון. בשוק, לעומת זאת, העריכו שהנתון יגיע ל-192.4 מיליון. סנאפ רשמה עלייה גם בהכנסה למשתמש – זו זינקה ב-37% ל-1.91 דולר.
המגמות החיוביות באו לידי ביטוי גם בכלל המחצית הראשונה של השנה: החברה רשמה במהלכה גידול של 6.92% בהוצאות ל-1.33 מיליארד דולר לעומת זינוק של 43.72% בהכנסות ל-708.45 מיליון. על רקע נתונים אלה, ההפסד התפעולי החצי שנתי של סנאפ ירד ב-17.26% ל-62.88 מיליון דולר וההפסד הנקי קטן ב-23.48% ל-565.58 מיליון.
עוד עולה מדו"חות הרבעון כי ההוצאות הגולמיות של החברה גדלו במהלכו ב-12.49% ל-215.49 מיליון דולר, הרווח הגולמי זינק ביותר מפי שניים (144.04%) ל-172.53 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 44.46%. גם הסעיפים התפעוליים שיקפו מגמה בריאה: ההוצאות גדלו ב-17.05% ל-692.84 מיליון דולר וההפסד פחת ב-14.82% וסיים את הרבעון כשהוא עומד על 304.42 מיליון.
איוואן שפיגל, מנכ"ל סנאפ, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הגידול בקהילה שלנו ובהכנסות הוא תוצאה של כמה מהלכים שביצענו במהלך השנה וחצי האחרונה. אנחנו מתכוונים להמשיך את המומנטום ולהוסיף לצמוח בעתיד".
תגובות
(0)