איטרניטי בחגיגה שכולה דטה: 220 אורחים, 30 חביות בירה – ותרנגולת אחת
חברת Eternity אירחה בסוף שבוע שעבר כ-220 לקוחות ואורחים בבית קבוצת אמן, לערב מרתק שרקחו מנכ"ל איטרניטי אסף בר והמשנה למנכ"ל לאה המאירי. במהלך הערב, שנפתח בהרצאה מאלפת של ליעד אגמון, מנכ"ל ומייסד Dynamic Yield שיתפו לקוחות מובילים של החברה את עולם הדטה שלהם, ואיך הוא משפיע על היומיום של כל אחד מאיתנו. באמצעות תחרות נושאת פרסים של 7 הרצאות בסגנון TED, זכינו ללמוד על החיבור בין דטה לסרטן, למצב התזונה בעולם, ולמציאות רבודה, מבכירים בארגונים המובילים במשק: יואב כספין, אייל ברזילאי מבנק לאומי, אבנר קצמן מ-YES, פרופ' ורדה שלו ממכבי, שי גוטמן מ-UPS, עדי לוי מנטפים, וסא"ל נורית כהן-אינגר מאגף התקשו"ב.
אסף בר, מנכ"ל Eternity: "הדטה הוא העתיד, בכל תחום שבו אנו עוסקים. בתור גוף מוביל בתעשייה אנחנו מסתכלים תמיד קדימה, מחפשים איך אנחנו יכולים לחדש ללקוחות שלנו ולקדם אותם בעשייה, כל אחד בתחומו. דטה פוגש אותנו בכל מקום ובכל שעה, החכמה היא רק לדעת לעשות את החיבור הנכון ולהוציא ממנו תובנות משמעותיות. באירוע קודם הצלחנו להדגים איך הדטה פוגש אותנו בדרכים לא-קונבנציונליות, ואפילו ניתחנו את התנועות של רקדנית בטן כדי לאפשר לה לרקוד מבלי להתאמץ – השמיים הם הגבול. לכן החלטנו לפתוח במסורת, ולהמשיך ולחשוב ביחד עם הקבוצה האיכותית של אנשים חכמים המקיפים אותנו, מאות עובדי איטרניטי, אלפי העובדים של אמן ומכל מאות לקוחותינו, שעושים עבודה מדהימה ויצירתית בכל יום. הפעם הורדנו את כל המגבלות, אנחנו מארחים אפילו תרנגולת הערב, וגם נגלה – מה הקשר בין דטה להמבורגר?".
ואכן, את סבב ההרצאות פתח ליעד אגמון, שמכר את Dynamic Yield בתחילת השנה לחברת הענק מקדונלד'ס. אגמון שיתף את הקהל בטקטיקות מכירה ועבודה מול משקיעים, את החיבור של מקדונלד'ס עם עולם הדטה (מה עושים עם דטה של 70 מיליון ארוחות ביום), וכן את הדרך שלו להתמודדות עם האתגרים של סטארט-אפים.
אגמון: "הרבה חברות מדברות על ביג דטה, אבל הוא מפוזר מדי מכדי לעשות משהו. אנחנו מבינים שאפשר לנקות את כל מה שנאסף ולייצר תובנות משמעותיות. ועדיין, הארגון כארגון חייב לדעת להגדיר מראש את מהות הפרויקט, מה המשמעות? מה נחשב להצלחה או לכישלון? מה השאיפה שלנו כארגון? שנדע לבוא בעוד שנה ולהגיד, הנה הצלחנו להגדיל את המכירות, או את מספר הלקוחות".
על הצלחת פרויקטים בארגונים הגדולים אומר אגמון: "כשאני מסתכל על פרויקטים שנכשלו, זה קורה לרוב כבר בשלב המוקדם של האפיון. הכלים הטכניים הם פחות קריטיים. די מהר הסברנו ללקוחות שהם פשוט לא ידעו לשאול את השאלות הנכונות".
לאחר הרצאת ההשראה המרתקת, יצאה לדרך תחרות בסגנון ה-TED. אייל ברזילאי, CDO בבנק לאומי, דיבר על היועץ הפיננסי של הדור הבא, וניבא את מהפכת ה-open banking, שתתרחש באמצעות חיבור בין מתמטיקה, דטה ו-AI.
אבנר קצמן, מנהל מחלקת פיתוח ואינטגרציה ב-YES, טוען שכולנו אוהבים נתונים. אולי, חוץ ממנכ"ל מריוט, בעקבות דליפתן של 300 מיליון רשומות של פרטי לקוחות. אז כמה אירועי אבטחה באמת קורים ביום – ואיך והאם ניתן להשתלט על כולם?
פרופ' ורדה שלו, מנהלת מכון קאהן סגול למחקר וחדשנות במכבי, שגם גרפה את המקום הראשון, סיפרה לקהל המרותק על פרויקט שהצליח לאתר את סרטן המעי הקטלני בחולים, באמצעות זיהוי של ירידה רציפה בהמוגלובין. בעוד שגילוי מאוחר מאפשר רק ל-5% להבריא, גילוי מוקדם מאפשר להציל 100% מהחולים. איך עושים זאת? בחישוב פשוט של נתונים בסיסיים: גיל, מין וספירת דם רגילה.
עדי לוי, מנהל הדטה והתכנון הגלובלי בנטפים, עלה לבמה עם תרנגולת! הוא דיבר על אנליטיקה ו-IoT-בעולם האמיתי – איך מאכילים 7.7 מיליארד אנשים בעולם? צריכת הבשר הולכת וגדלה, כמו גם כמויות החלב שאנחנו שותים, לעומת השטח לגידול פרות.
יואב כספין , ה-CTO היוצא של ישראל דיגיטלית, שאל איך Open Data יוזיל את מחירי הדיור? ישראל מפתחת מאגר מידע על מנת לאחד את כל הכתובות במדינה. היופי של התכנית הוא בפשטות שלה – מערכת הקשרים היא החשובה. מטה דטה איכותי דוגמת מערכת המיפוי האגדית של ניו יורק.
סא"ל נורית כהן-אינגר, CDO באגף התקשוב בצה”ל, שתפה במהפכת הדטה של צה"ל. עוד ב-2016 פיתחה רעיון ל"סטארט-אפ" AI צה"לי, לניתוח כל סוגיות הביטחון של המדינה – כשהכל על ציר זמן, כתכנית אסטרטגית לשנים הקרובות.
אחרון חביב עלה שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות דיגיטל וחדשנות ב-UPS ישראל, שהפליג לעולם הדיסראפשן והמציאות הרבודה, כדי ליצור "שליח על סטרואידים" מעולמות הגיימינג, לאינטראקציה עם לקוח, זיהוי פנים וביומטרי, מיון ערימת חבילות, ניווט ואיתור מכשולים.
החברים באיטרניטי, איתגרתם! נותר עתה להמתין בקוצר רוח למפגש מלא ההשראה הבא.