נשים ומחשבים: לירן טראב, דל טכנולוגיות ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: לירן טראב, אנליסטית תפעול גלובלית בדל טכנולוגיות ישראל

לירן טראב, אנליסטית תפעול גלובלית, דל טכנולוגיות ישראל. צילום: לורה נובוסיולוק

שם: לירן טראב.

תפקיד: אנליסטית תפעול גלובלית בדל טכנולוגיות ישראל

ותק בתפקיד: שנתיים.

תפקידים קודמים: דטה אנליסטית ב-EMC

השכלה / שירות צבאי:

השכלה: תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול עם התמחות במערכות מידע מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

שירות צבאי: מפקדת שליטה ימית במוצב ארז בגבול עזה.

משפחה: נשואה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אני חושבת שהטכנולוגיה נוגעת בכל אחד ואחת מאיתנו במידה כזו או אחרת. תמיד הייתי ריאלית ומחוברת מאוד למספרים, ולכן המסלול לתחום הטכנולוגיה היה טבעי לחלוטין. כאשר סיימתי את לימודיי הגעתי לחברת הטכנולוגיה – EMC (שהיום כבר חלק מ-Dell Technologies) למשרה זמנית של שלושה חודשים בלבד, וכיום אני גאה לומר שכבר עברו חמש שנים.

מהר מאוד התאהבתי בטכנולוגיות החדשניות ובקצב העבודה המשתנה. מדובר בעולם דינמי ומאתגר, אין רגע משעמם.

ההחלטה להתמקד בתחום האנליזה הגיע ממקום יותר רציונלי. אני סקרנית מטבעי ואוהבת לפענח דברים, ולכן אני מתחברת לתחום זה, החל בלמידת כלים אנלטיים חדשים ומתקדמים, דרך בניית אנליזות מורכבות, ועד קבלת החלטות מבוססות נתונים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? בשנים האחרונות ישנה התקדמות רבה בנושא והמגמה בהחלט חיובית, אך יש עוד דרך לעבור. עדיין ניתן לראות פערים מובהקים בין שיעור הגברים לנשים בתעשיית ההיי-טק ככל שעולים בדרג הניהולי. גם בנושא השכר הפערים בולטים, והשכר של הנשים עדיין נמוך יותר משל הגברים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי, הארגון בו אני עובדת משקיע מאמצים רבים בתחום הגיוון (Diversity), ולכן ברמה אישית לא נתקלתי באפלייה על בסיס מגדרי במקום העבודה שלי.

דוגמא ששווה לציין (ולאמץ) הינה מודל גיוס המוטמע אצלנו, ולפיו הארגון מכוון לכל הפחות למועמדת אחת אשר מגיעה לשלבים סופיים לכל משרה.

דוגמא נוספת הינה תכנית המכונה Women Development Program, שזכיתי להיות חלק ממנה. מטרת התכנית הייתה לחשוף אותנו הנשים לכלים, גישות ושיטות ניהול קריירה אשר לוקחת בחשבון את האילוצים לצד השאיפות בתכנון הקריירה לטווח ארוך. בתוכנית זו הפנמתי שהאחריות להתפתחות אישית תלויה בי, וישנו יחס ישר בין היכולת והתשוקה שלנו הנשים לערך אשר נביא לארגונים ולכך שנמקסם את יכולתיהם העסקיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים