גוגל תשלם 13 מיליון דולר על הפרת הפרטיות ב-Street View

בשנת 2010 אספו מכוניותיה של הענקית ממאונטיין וויו, ששייטו ברחובות במסגרת פרויקט המיפוי Street View שלה, מיילים וסיסמאות מרשתות Wi-Fi לא מוגנות ● כעת הגיעה סוף סוף החברה להסדר בפרשייה שכונתה Wi-Spy, ושהגיעה לכדי תובענה ייצוגית: מלבד הקנס כל הנתונים שנאספו יושמדו

רכב של Google Street View. צילום: Hayaain/BigStock

גוגל הגיעה סופסוף לפשרה ולהסדר בתובענה ייצוגית נגדה בגין הפרת פרטיות שאירעה בפרויקט Street View שלה. החברה הסכימה לשלם 13 מיליון דולר עקב מעלליה בפרשה זו. השופט, במקרה שנדון בבית המשפט בסן פרנסיסקו, עדיין צריך לאשר את ההסדר, כך על פי דיווח ב-CNN Business.

הכל החל כשלפני תשע שנים גוגל מצאה את עצמה מעורבת בפרשייה שזכתה לכינוי Wi-Spy, ושמסגרתה אספו מכוניות Street View שלה – ששייטו ברחובות הערים בכדי למפות אותן – מיילים, סיסמאות, שיחות צ'ט ונתונים אישיים אחרים מרשתות Wi-Fi לא מוגנות שפעלו בבתים ובדירות שהמכוניות חלפו לידם.

התובעים והנפגעים לא יקבלו דבר – גוגל תשלם שישית מהכנסה יומית שלה

באופן מגוחך למדי, למרות שהפרשה השפיעה על עשרות מיליוני בני אדם כנראה, ושהתביעה עוררה ציפייה שהתיק יעלה לגוגל מיליארדי דולרים, מכיוון ש-22 התובעים טענו כי איסוף הנתונים הפר את חוקי האזנת הסתר הפדרליות – ההסכם שבמסגרתו תשלם הענקית ממאונטיין וויו 13 מיליוני הדולרים הוא בעצם כסף קטן במושגים של החברה. 13 מיליון דולר אינם אפילו שישית ממה שהחברה האם של גוגל, אלפבית, מרוויחה ביום אחד.

בנוסף, הכספים לא יגיעו בכלל לתובעים ולנפגעים עצמם. לאחר שכר טרחה משפטי, הפיצויים יתחלקו בין קבוצות הפועלות למען פרטיות הצרכנים, שהיו מעורבות במקרה וסייעו להשקת התביעה הייצוגית.

כחלק מההסדר גוגל הבטיחה גם להיפטר מכל הנתונים שיש להם עדיין מ-Wi-Spy, וכן שתעבוד עם משתמשיה על דרכים טובות יותר להגן על פרטיותם.

גוגל טרם הגיבה על החדשות אודות הפשרה אבל בלומברג מצטט דובר מטעמה שאמר בעבר: "אנו עובדים קשה כדי לטפל בפרטיות נכון בגוגל, אבל במקרה זה לא, וזו הסיבה שהדקנו במהירות את המערכות שלנו בכדי לטפל בבעיה. מנהיגי הפרויקט מעולם לא רצו את הנתונים האלה, ולא השתמשו בהם, ואפילו לא בחנו אותם".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים