נשים ומחשבים: אלה שלמון, קבוצת וובפאלס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אלה שלמון, האמונה על צוות QA בקבוצת וובפאלס

אלה שלמון, QA TL, קבוצת וובפאלס. צילום: יפעת השלום

שם: אלה שלמון.

חברה: קבוצת וובפאלס.

תפקיד: QA TL – במסגרת תפקידי אני אחראית על שישה בודקים בצוות ה-QA. אנחנו אחראים על איכות הגרסאות שמותקנות בשדה, על קידום בדיקות אוטומציה, וכמובן – אני אחראית על שיפור וייעול העבודה ב-QA.

ותק בתפקיד: 3 חודשים כ-TL וכ-20 שנה כבודקת תוכנה.

תפקידים קודמים:  QA engineer בין השאר בחברות קודאק, קנשו, Creositext, Pontis, Nice ו-Medallia.

השכלה/שירות צבאי: מדריכת חי"ר, תואר ראשון במדעי ההתנהגות: פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה.

משפחה: נשואה + 4 ילדים: 12, 14, 15, 19

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אני לא היי-טקיסטית במהות שלי. כשהייתי צעירה רציתי להיות גננת, ואפילו למדתי הוראה. ככל שהלימודים התקדמו הבנתי שזה לא בשבילי. אחרי קריירה קצרה בעבודה עם נוער בסיכון, לקראת סוף הבועה בסוף שנות ה-90, ובהשראת חברים, עשיתי קורס תכנות במסגרת הסבת אקדמאים. כשהגעתי לתחום ה-QA הרגשתי שזה התחום שמתאים לי. היום אני סוגרת מעגל, כשהמשפחה שלי משמשת כ"משפחה מלווה" לילדים בסיכון.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? מכיוון שנולדנו לעולם גברי, אפליה קיימת במידה מסוימת, בחברה כולה ובתעשייה. אנחנו בתהליך נכון של שינוי, וכל שנה שעוברת מקדמת אותנו בצעדים קטנים לשוויון המיוחל, בין השאר בזכות נשים אחרות, שנותנות דוגמה אישית, ופורצות דרך לנשים אחרות, אם זה בתעשייה שלנו (בראש החברה שאני עובדת בה עומדת אישה), או בפוליטיקה. הייתי שמחה לראות נשים דוגמת סתיו שפיר מובילות את המדינה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בתחילת הקריירה שלי כאמא צעירה בחרתי בחירה מודעת שלא להיענות להצעות קידום, כי תעדפתי את המשפחה שלי על פני הקריירה. בהמשך הדרך, כשרציתי להתקדם, במקום עבודה מסוים בו עבדתי הייתה אפלייה ברורה. זאת הייתה חברה עם מנכ"ל והנהלה גברית, ורוח המפקד חלחלה למטה. הבנתי שאני לא מקודמת כי אני אישה. לשמחתי היום אני עובדת בארגון שנושא המגדר הוא לא פקטור בו – רק הכישורים. אחרי חצי שנה בחברה, קודמתי לתפקיד ראש צוות. בתפישת העולם שלי, יש לנו אחריות כנשים לפעול למען שוויון, ולדרוש מהסביבה את המגיע לנו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים