נשים ומחשבים: עו"ד אסנת סרוסי פירסטטר, אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אסנת סרוסי פירסטטר, ראש מחלקת ההיי-טק ושותפה במשרד עורכי הדין אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'

אסנת סרוסי פירסטטר, ראש מחלקת היי-טק, שותפה במשרד עו"ד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'. צילום: יורם רשף

שם: אסנת סרוסי פירסטטר.

תפקיד: ראשת מחלקת היי-טק, שותפה במשרד עו"ד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'.

ותק בתפקיד: עורכת דין מזה כ-20 שנים.

תפקידים קודמים: ראש מחלקת היי-טק במשרד גדול אחר, עו"ד בתחום ההיי-טק, מנתחת מערכות מידע.

השכלה/שירות צבאי: קצינת מודיעין בחיל אוויר, מנתחת מערכות מידע, תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב.

משפחה: נשואה + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כשהשתחררתי מהצבא, לאחר כ-5 שנות שירות צבאי, חיפשתי עבודה עד לתחילת שנת הלימודים באוניברסיטה, חשבתי שלניסיון הצבאי לא יהיה ערך באזרחות והתבדחתי בשיחה עם חברים שאין סיכוי שתהיה בעיתון דרושים מודעה "דרוש קצין מודיעין". למחרת התפרסמה מודעה בדיוק במילים האלה. הלכתי לראיון כקוריוז, והתקבלתי לעבודה בחברה שהיתה מחלוצות תחום ה-QA. תמיד הייתי גיקית, אך מאז למדתי כל דבר אפשרי, כשאני מזגזגת בין טכנולוגיה בעולמות שליטה ובקרה למערכות מידע. התחלתי לעבוד כשאיינשטיין היה מעבד התמלילים הנפוץ, האינטרנט היה בחיתוליו, מקינטוש היה המחשב המועדף והמחשבים סביבי היו AS-400 ומיינפרם. כשהחלטתי לעסוק בעריכת הדין עזבתי עולם שבו האינטרנט שלט והתחילה סצנת ההיי-טק. חשבתי שאהיה עורכת דין לזמן קצר ואחצה שוב את הקווים, אך אהבתי את העבודה והחיבור בין טכנולוגיה לעריכת דין, כמו גם הרקע העסקי, סיפק לי יתרון תחרותי, הן בייצוג חברות היי-טק והן בייצוג משקיעים בחברות אלה, ובוודאי בכל מה שקשור לליווי משפטי של פרויקטי מערכות מידע כמו ERP, CRM ובילינג, שהכרתי מצוין מ'השטח'.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? במבחן התוצאה אין עדיין מספיק נשים בעמדות בכירות, שותפות הון שזכאיות לחלק משמעותי מ'העוגה' ומנהלות משרדי עורכי דין, כפי שאני הייתי רוצה לראות. גם בעולם ההיי-טק, לרוב הייתי בסביבה גברית עם נוכחות דלילה של נשים. לדעתי יש לכך הרבה סיבות שורשיות יותר משיח פשוט על אפליה, כמו היעדר חינוך מתאים, והיעדר תמיכה מספקת מבית ומחוץ. אין ספק שהדברים משתפרים, אך הייתי שמחה שישתפרו בקצב מהיר יותר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא נתקלתי באפליה, אבל נתקלתי בלא מעט קשיים שאני מנסה לתקן כשאני משמשת בעמדת ניהול, כמו לאפשר עבודה מהבית, לדאוג לימים קצרים לנשים ולגברים בכדי שהן האבות והן האמהות יוכלו לאזן טוב יותר בין בית לעבודה. עדיין לא פיצחתי הכל, אבל אני בהחלט מנסה לגרום לשינוי.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים