נשים ומחשבים: אסתר אדל, פנדו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אסתר אדל, מפתחת פלטפורמה לשיפור חווית המשתמש, פנדו

אסתר אדל, Technical success engineer, פנדו. צילום: יח"צ

שם: אסתר אדל.

תפקיד: Technical success engineer – מפתחת פלטפורמה לשיפור חווית המשתמש עבור מנהלי מוצר.

חברה: פנדו.

ותק בתפקיד: הצטרפתי לחברה ממש לאחרונה, לפני כמה חודשים.

תפקידים קודמים: תמיד עסקתי בתמיכה טכנית ושירות לקוחות. אני אוהבת את האינטראקציה עם הלקוחות והקשר הישיר, את הדינמיות והמבט בעיניים.

השכלה/שירות צבאי: יש לי תואר ראשון בחינוך ומוזיקה מהאקדמיה למוזיקה בירושלים, אבל תמיד ידעתי שלא אעסוק בזה, אלא בהיי-טק, ואכן – זה מה שקרה. המוזיקה זו אהבה, אני ממשיכה לנגן בחליל צד ולשיר פעם בשבוע במקהלה, אבל זה הפך לעיסוק צדדי, לא כמו פעם שזה היה לב העשייה שלי.

עליתי מקנדה בגיל 18, ולכן לצערי לא התגייסתי. לדעתי זה היה פספוס. אם הייתי יכולה להחזיר את הזמן אחורה, הייתי מתגייסת, כי אני רואה בזה מרכיב חשוב להשתלבות בחברה הישראלית.

משפחה: חודש אחרי סיום התיכון כבר הייתי על מטוס בדרך לארץ. גדלתי בבית ציוני וכבר בכיתה ט', כשבאנו לביקור בארץ במסגרת בית הספר, ידעתי שאחזור לפה. למרות זאת, בדיעבד, כשאני מסתכלת אחורה אני לא מבינה איך היה לי את האומץ ככה לעזוב הכל ולנסוע לבד. אף אחד לא חיכה לי פה ולא הכרתי אף אחד. אבל כמו ישראלית אמיתית, הסתדרתי, איכשהו. זה תרם לי לתחושת הביטחון והערך העצמי, וזה היה שיעור חשוב עבורי, לגלות שאני עצמאית וחזקה.  

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מישהו שעבדתי איתו אחרי הלימודים הכיר לי את עולם התמיכה הטכנית והתאהבתי. מבחינתי זה כמו לפתור תשבץ – מאתגר ודורש מחשבה. מאוד מדבר אליי כל עניין ה-Troubleshooting. זה תחום מרתק, שתמיד משתנה ומתקדם, ותמיד יש משהו חדש ללמוד. מאחר שלא עברתי הסמכה רשמית בתחום, אני לומדת תוך כדי תנועה. אני אדם סקרן ולכן אני תמיד חוקרת ולומדת בעצמי.  

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? שאלה מורכבת. בשכבת הגיל שלי (כמעט 40) אני רואה מעט מאוד נשים בתחום הטכני, לעומת רוב גברי. וזה מוזר, כי רוב אנשי התעשייה דווקא מקבלים את הנשים שעוסקות בתחום באופן מלא וללא אפליה, אז אני לא בטוחה בדיוק איפה הנקודה בדרך שבה הכל משתבש. אני מניחה שהכל תלוי בחינוך, אין מראש הסללה של נשים לתחומים טכניים ולא נוטעים בילדות את ההכוונה ואת האמונה בעצמן לעסוק בתחום. כשאני מסתכלת על הדור הצעיר יותר, גילאי 20, אני מגלה שיש ביניהן יותר ויותר נשים צעירות בתחום הטכני, אז אולי אנחנו בדרך הנכונה בכל זאת.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? יצא לי להיתקל בעבר בגברים שזלזלו במקצועיות שלי בגלל שאני אישה. חשבו שאני פחות מבינה כי אני לא גבר, ואולי אני לא ממש יודעת מה אני עושה. נעלבתי אבל לא נתתי לזה לפגוע בי. מעדיפה פשוט להתרחק מאנשים כאלה ולהתמקד במי שאפשר לבנות איתו מערכת יחסים מקצועית אמיתית, כזאת שמבוססת על אמון הדדי.  

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים