בפעם השלישית: אף מועמד לא נבחר לניהול פרויקט מזור; משרד הבריאות ייצא למכרז חדש

המועמדים שהגיעו לשלב הגמר במכרז קיבלו מכתב מהמשרד שקובע, כי "מאחר שלא נבחר מועמד מתאים לתפקיד מנהל לפרויקט מזור מבין ההצעות שהוגשו במכרז הפומבי, בעתיד יפורסם מכרז פומבי חדש" ● המועמדים שלא עברו את המכרז הם עובד בכיר באחד ממוסדות הבריאות הגדולים בארץ, יועץ ERP בכיר ויואב וולף מחברת רבי בן ציון שירותי ניהול ● הפרויקט הוכרז כבר לפני ארבע שנים, אולם עד היום לא נעשו פעולות להתנעתו

משרד הבריאות לא מצליח לאתר מועמד מתאים לתפקיד מנהל פרויקט מזור: בפעם השלישית ברציפות בשנתיים האחרונות נאלץ המשרד להודיע על ביטול המכרז ויציאה למכרז חדש.

בסוף השבוע שעבר קיבלו המועמדים שהגיעו לשלב הגמר במכרז שירותי ה-ERP של מערכת הבריאות מכתב מנציגת ועדת המכרזים של המשרד בזו הלשון: "מאחר שלא נבחר מועמד מתאים לתפקיד מנהל לפרויקט 'מזור' מבין ההצעות שהוגשו במכרז הפומבי, בעתיד יפורסם מכרז פומבי חדש".

בסבב הנוכחי, שהחל לפני יותר מחצי שנה, הגיעו לשלב הגמר שלושה מועמדים, כולם מועסקים במערכת הבריאות. המועמד שנחשב לבעל הסיכויים הטובים ביותר הוא עובד בכיר באחד ממוסדות הבריאות הגדולים בישראל. הוא זומן לראיונות ואף נפגש עם מנהל בית החולים רמב"ם, שמונה מטעם המשרד לסייע באיתור המועמד. עם זאת, ככל הנראה, העדר ניסיונו של אותו מועמד בניהול פרויקטים בסדר גודל של מזור הכריע את הכף, והוועדה החליטה שלא לבחור בו.

מועמד אחר, יועץ ERP בכיר, הסיר את מועמדותו זמן קצר לאחר שלב הראיונות הראשון, מפני שסגר על חוזה עבודה באחת החברות הגדולות בישראל. לטענתו, המכרז ארך זמן רב מדי, ובגלל ההצעה שקיבל, הוא לא יכול היה להמתין יותר.

המועמד השלישי היה יואב וולף מחברת רבי בן ציון שירותי ניהול. וולף הגיע לשלב הגמר, אולם גם הוא לא עבר אותו, וקיבל את המכתב של ועדת המכרזים.

יישום הפרויקט נדחה שוב ושוב

משרד הבריאות החליט להוציא לפועל את פרויקט מזור לפני ארבע שנים, והתקציב המשוריין לו עומד על רבע מיליארד שקלים. המועמד שייבחר, בסופו של דבר, אמור לקבל משכורת של 50 אלף שקלים בחודש ברוטו. עם זאת, הוא לא ייחשב לעובד של משרד הבריאות, כי אם לקבלן עצמאי שיגיש חשבוניות, מה שאומר ששכר הנטו שלו יהיה נמוך בהרבה.

עד היום לא נעשו פעולות להנעתו של פרויקט מזור, ובכל פעם הוא נדחה מסיבות אלה ואחרות. בנוסף, תנאי המכרז שונו בכל פעם, על מנת לשכנע מועמדים נוספים להציע את עצמם לתפקיד המנהל.

גורמים המקורבים למערכת הבריאות מותחים ביקורת חריפה על התנהלות משרד הבריאות בנושא ועל חוסר יכולתו לאתר מועמד שיתניע את הפרויקט. אותם גורמים מאשימים את משרד האוצר בחוסר שיתוף פעולה עם המשרד בקידום הפרויקט ובחששם של מועמדים רבים שמתאימים לתפקיד להתחיל בתפקיד ולנהל פרויקט שטרם אושרו עבורו כל התקנים וההליכים.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דני

    היו 3 מועמדים. הם ירדו כי 1. כי המועמד יצא לפנסיה בעוד כמה שנים והוא לא ניהל פרוייקט בסדר גודל דומה - אז מה? עד הפנסיה הוא לא יתפקד? וגם אין מי שעברו את גיל הפנסיה ומתפקדים טוב יותר מצעירים? וכמה פרוייקטים בסדר גודל דומה אנו מכירים הא? 2. המכרז זחל לו יותר מידי זמן. 3. נכשל מסיבות עלומות (אגב בכתבה קודמת דובר על שני מועמדים) המכנה המשותף - משרד בריאות שמבזבז כספים, מתנהל רע, ולא רוצה להתקדם (אולי ברגע שהדברים ימוחשבו נגלה עובדות חדשות?) בואו ננהל סחבת - עד אז אולי נצא כולנו לפנסיה (עדיף בתנאים של הממשלה) ואולי אולי מערכת הבריאות תלמד להתנהל בלי מערכות?

  2. אפי

    עם כל הכבוד, החשוב ברמת הפרויקט הוא ההתנהלות שלו עד כה , למי יהיה כפוף אותו מנהל פרויקט ולמיידווח (כלומר האם לסמכות שמבינה בנושא) זהו אמנם פרויקט גדול אבל קיימים כמו בכל שוק מנהלים שיכולים להתאים לו השאה רק האם אין בהתנהלות של הענינים עד כה כדי להעיב על קצב ההתנהלות הלאה?...

  3. נלי

    50K חשבונית או ברוטו? הבדל גדול. 50K חשבונית זה שכר ברוטו של בערך 30K אם מחשבים את הכול. עכשיו תראו לי מנהל בכיר שמוכן להסתכן ולחכות למכרז ארוך במסגרת ממשלתית שבו יטורטר אין סוף פעמים עבור שכר כזה?

  4. ישראל פטשניק

    מתי יבינו שבשביל מנהל ראוי כדאי ורצוי גם לשלם שכר ראוי

  5. רפי

    עדיין לא נולד המנהל הזה.....תמתינו עוד, הדרישות בשמיים, כדי שמא ינהל ? איך לבזבז כספי ציבור טובים !!! בזמן שבארגוני בריאות אחרים בארץ כבר מיישמים פרויקטים דומים מאוד למזור !!! די עם המגלומניה, ניתן לבצע פרוייקט כזה בהרבה הרבה הרבה פחות מהתקציב שמיועד לו (כ-250 מילון ש"ח).

אירועים קרובים