למרות הקשיים: הסכם קיבוצי בבזק בינלאומי – רבע מהעובדים יפרשו

המשא ומתן בין הנהלת ועובדי חברת התקשורת ידע הרבה מהמורות, אבל הסתיים בטוב: העובדים יקבלו מענקים ותוספות שכר, ובזק בינלאומי תקבל שקט תעשייתי ויכולת להתמקד בתהליכי הסינרגיה שלה עם פלאפון ו-yes

טקס החתימה על ההסכם היום (ה'). צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

אחרי משא ומתן ארוך, שכלל קשיים לא מעטים ואף התפוצץ, הצליחו ההנהלה ו-ועד העובדים של בזק בינלאומי להגיע להסכם קיבוצי, שמסדיר את השכר והתנאים של עובדי החברה, וכולל את פרישתם של רבע מעובדי החברה – 325 במספר. ההסכם בא על רקע המהלכים המבוצעים בקבוצת בזק לסינרגיה בין בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes.

במרכז ההסכם עומדים מענקים לעובדים בגובה כולל של 14 מיליון שקלים ותוספת שכר של 3% (אם לדייק, 2.95%), שישולמו בשנה הבאה, ומענקי מצוינות בגובה שני מיליון שקלים ותוספת שכר של 2%, שאותם יקבלו העובדים ב-2021. גובה המענק שיקבל כל עובד בשנה הבאה ייקבע על פי הוותק שלו בחברה. בנוסף, בפעם הראשונה בבזק בינלאומי, תאפשר החברה לעובדים לפרוש מרצון עם תנאים מיטיבים. הפורשים יקבלו פיצויים מוגדלים של 240%, המשך אחזקת רכב למשך חודשיים מיום הפרישה וייעוץ כלכלי ופנסיוני לכל פורש. מטרת התכנית היא לתת חלופה לפיטורי עובדים. כמו כן, יוגדלו תקציבי הרווחה ל-4,375 שקלים לכל עובד והשתתפות החברה בארוחות תעלה מ-10 שקלים ביום לעובד ל-21 שקלים. כן יחודשו כל הטבות ההסכם הקיבוצי הקודם.

בתמורה להטבות, העובדים מסכימים למהלכי הסינרגיה בין שלוש החברות, שכוללים, בין היתר, ניהול משותף, הרחבת תפקידים ומכירה של כל חברה את מוצרי השתיים האחרות, תוך שמירה על העצמאות של כל אחת מהן.

ההסכם נחתם הבוקר (ה'), במעמד יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, מנכ"ל בזק בינלאומי (וגם פלאפון ו-yes), רן גוראון, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי, סמנכ"ל משאבי האנוש של החברה, צביקה אברמוביץ', ויו"רית ועד העובדים שלה, לימור ליברמן-לביא.

זהו ההסכם השלישי במספר מאז התאגדו העובדים בהסתדרות במרץ 2014. הוא יחול על 1,400 עובדי בזק בינלאומי ויהיה תקף עד לסוף 2021.

"הבנות המיטיבות עם כל הצדדים"

לדברי בר דוד, "ההסכם מביא לידי ביטוי את ההכרה של ההסתדרות ועובדי בזק בינלאומי בצורך של החברה להתייעל ולהרחיב את שיתופי הפעולה העסקיים שלה – וכל זאת מבלי להתפשר על מעמד העובדים והמשך השיפור בתנאי העסקתם. המשך הדרך המשותפת והמוצלחת יחד תוכל להיעשות רק באמצעות שיח של הידברות הדדית והוגנות, ואני בטוח שמערכת יחסי העבודה בבזק בינלאומי ובקבוצת בזק בכלל תמשיך להתנהל על הצד הטוב ביותר".

גוראון אמר כי מדובר ב-"הבנות המיטביות עם כל הצדדים. הסכם זה יאפשר לנו לקדם מהלכי סינרגיה ולפעול מתוך ראייה כוללת. אני סמוך ובטוח שההסכם, שגובש בעבודת צוות, יבצר את מעמדה של בזק בינלאומי בשוק התקשורת, תוך שמירה על התרבות הארגונית הייחודית שלה".

חלוצי ציין ש-"נציגות עובדי בזק בינלאומי והנהלת החברה מסיימים היום משא ומתן ארוך ומורכב. הדרך כללה, לצערי, גם מאבקים ארגוניים מחוץ לשולחן המשא ומתן, אך למרות כל אלה, בשורה התחתונה, דרך המלך הטובה לעובדים ולחברה היא הסכם קיבוצי. חובת ההוכחה מוטלת עתה על הנהלת החברה ועובדיה להביא את העסק להצלחה המתבקשת".

ליברמן-לביא אמרה ש-"אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות ומשא ומתן שידע עלויות ומורדות, הגענו להבנות שיאפשרו מחד שקט וביטחון לעובדים ומאידך מבטיחות את יכולתה של החברה להמשיך ולצמוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים