ראשי סאפ מבטיחים: השינוי בחברה קרוב
המנכ"לים המשותפים של ענקית התוכנה, ביל מק'דרמוט וג'ים הגמן סנאב, התחייבו לכך שעוד השנה תחול התקדמות משמעותית בתחום היישומים לפי דרישה ● השניים סיפרו, כי קיימת ביניהם ידידות אישית, שנבנתה במהלך שמונה שנים של עבודה משותפת בצמרת החברה
באירוע שערכה סאפ (SAP) במעבדותיה שבפאלו אלטו, קליפורניה, התוו ביל מק'דרמוט וג'ים הגמן סנאב, המנכ"לים המשותפים שהחליפו בחודש שעבר את ליאו אפותקר, את מסלול ההתקדמות העתידי של החברה. השניים אמרו ל-24 עיתונאים ואנליסטים, כי הם מבטיחים שסאפ החדשה תציע הן יישומים לפי דרישה והן יישומים מקומיים.
לדבריהם, ליישומים שתציע החברה יתווספו כלים לתובנה עסקית וניתוח, והתוכנות העסקיות יותאמו לתהליכים עסקיים ולארגונים שפועלים בצורה יעילה יותר. "50 אלף עובדים ומנהלים מוכנים לצאת לדרך, ולא עצרנו אפילו לרגע אחד. לא הספקנו אפילו לישון", אמר סנאב, שהגיע לאירוע היישר משדה התעופה. השניים הפגינו שיתוף פעולה הדוק, התבדחו זה עם, זה וסיפרו, כי הידידות האישית ביניהם נבנתה במשך שמונה שנים של עבודה משותפת בצמרת החברה.
"השנה תחול התקדמות משמעותית בתחום היישומים לפי דרישה", הבטיח סנאב. לדבריו, "סאפ מייעדת את היישומים הללו לעסקים קטנים ובינוניים, ומציעה להם כלים לניהול קשרי לקוחות, כספים, משאבי אנוש, רכש, שרשרת אספקה, ופרויקטים. ללקוחות גדולים, שמעוניינים להשתמש גם ביישומים מקוונים, נציע שילוב בין יישומים מקומיים ליישומי אינטרנט. אנו מאמינים בגישה היברידית, שמשלבת בין יישומים מקומיים לבין יישומים לפי דרישה".
במענה לשאלה על התגובה של סאפ לקצב המהיר בו רוכשת אורקל (Oracle) חברות, אמר מק'דרמוט, כי הוא מכיר דרכים טובות יותר לצמיחה. "סאפ רוכשת חברות רק אם הדבר הגיוני מבחינה אסטרטגית. הרכישה של Business Objects, למשל, סייעה לנו לשלב כלי ניתוח ביישומים שלה. אם רכישה של חברה מסוימת הגיונית מבחינה אסטרטגית – לא נהסס ונבצע אותה".
באשר לכוונה של החברה להעלות את דמי התחזוקה לשיעור של 22% – בדומה לאורקל – ציינו השניים, כי כיום עומדים דמי התחזוקה על שיעור של 18.6%, והבהירו, כי החברה תעלה אותם בהדרגה עד שיגיעו ב-2016 לשיעור של 22%. במענה לשאלה על המגמה לחייב בדמי מנוי במקום בתשלום מראש, ציין מק'דרמוט, כי כאשר הציעה החברה אפשרות זו, בשנת 2006, בחרו בה רק 15% מבין 95 אלף הלקוחות של סאפ. הוא הוסיף, כי המודל הנוכחי הוא כנראה המתאים ביותר, אלא אם יגלו הלקוחות עניין במודל אחר.
תגובות
(0)