נשים ומחשבים: סיגל סוילים, בזק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: סיגל סוילים, מנהלת מחלקת תשתיות מוקדים ופיתוח שירותים בחטיבת טכנולוגיות ורשת של בזק

סיגל סוילים, מנהלת מחלקת תשתיות מוקדים ופיתוח שירותים בחטיבת טכנולוגיות ורשת של בזק. צילום: יח"צ

שם: סיגל סוילים

תפקיד: מנהלת מחלקת תשתיות מוקדים ופיתוח שירותים – בחטיבת טכנולוגיות ורשת של בזק

ותק בתפקיד: 7 שנים

תפקידים קודמים: "התחלתי את דרכי בבזק כמנתחת מערכות בתחום הבילינג, הזדמנתי במקרה לתחום ה-CTI, שם התחלתי כמנתחת מערכות, לאחר מכן ראש צוות CTI/IVR, ועם הזמן, כשהתקדמתי לתפקידי כמנהלת מחלקה "אספתי" תחומי אחריות נוספים, שונים ומגוונים".

השכלה/שירות צבאי: "BSc בהנדסת תעשיה וניהול מאוניברסיטת ת"א, בצבא שימשתי כטכנאית אלקטרוניקה בחיל האוויר".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

"לא זוכרת שאי פעם פחדתי מטכנולוגיה. התואר בהנדסת תעו"נ וההתמחות במערכות מידע, הביאו אותי לתחום ניתוח המערכות. עולם ה- Call Center אליו נחשפתי בהמשך הדרך, מבוסס על קשר הדוק בין האפליקציה ובין תשתיות הטלפוניה והחומרה, ומחייב היכרות עם עולם מושגים רחב בתחומי הטכנולוגיה השונים. זה הקל עלי להיכנס לתחומים חדשים ושונים. ידע, ניסיון וסקרנות, ושמירה על עדכניות בהתפתחות הטכנולוגיה, מבטיחים עניין וגיוון מקצועי, ופיתוח אישי מתמיד".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

"לא חושבת שיש אפליה חד-משמעית נגד נשים בתעשיית הטכנולוגיה. בחטיבת טכנולוגיות ורשת בבזק יש לא מעט נשים בתפקידי ניהול, ועם זאת אני מוצאת עצמי לעיתים קרובות משתתפת בפגישות מקצועיות – בעיקר בתחומי התשתיות הטכנולוגיות – כשאני האישה היחידה סביב שולחן של גברים. אני מעריכה שמדובר במחסום תפיסתי שבא לידי ביטוי עוד בשלב של בחירת מקצוע והכוונה ללימודים, ומונע מבנות צעירות לבחור במקצועות שהם "גבריים" בהגדרה. לדעתי המחסום הזה הולך ונעלם, ובדור של הילדים שלנו נראה הרבה יותר נשים בתפקידים בכירים בטכנולוגיה. יותר מכך, אני מאמינה שנשים מביאות איתן מיומנויות ניהול מעט שונות ומרעננות, שתורמות גם בתחומים שהם טכנולוגיים "טהורים" כמו חומרה, רשתות תקשורת ואבטחת מידע".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

"לשמחתי לא נתקלתי. כשהתמודדתי לראשונה על תפקיד ניהולי, כשהייתי אמא לילדים צעירים, אכן עלה הנושא של שילוב עבודה ומשפחה. לשמחתי הארגון נתן בי אמון, והוכחתי שניתן להיות גם מנהלת טובה, שמובילה את הצוות ואת הארגון להישגים, וגם אמא טובה שנוכחת, מעורבת ומשפיעה על חיי ילדיה. הניסיון האישי שלי מלמד שהמקצועיות היא זו שמנצחת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים