איך מוודאים שענן ציבורי הוא אמיתי?

בן נחום, מנהל התחום העסקי בטריפל סי, מונה את התנאים שבלעדיהם ענן לא יכול להיקרא ציבורי ומסביר על הפתרונות של החברה בעננים השונים

בן נחום, מנהל התחום העסקי בטריפל סי. צילום: ניב קנטור

"המונח 'ענן ציבורי' מתפרש על ידי אנשים שונים בצורות שונות, ולא כולם בארגונים מבינים את המשמעות האמיתית שלו. הבנה שכזו יכולה להועיל ולהביא יותר ארגונים להבין את יתרונותיו", כך אמר בן נחום, מנהל התחום העסקי בטריפל סי.

נחום אמר את הדברים בכנס שהחברה ערכה אתמול (ג') לנציגים של לקוחותיה ב-yes Planet בראשון לציון, בהפקת אנשים ומחשבים.

לדבריו, "כדי שזה יהיה ענן ציבורי אמיתי, הוא צריך למלא כמה תנאים: שהכל בו יהיה מבוסס שירות, אלסטי ועצמאי, כלומר – מנוהל על ידי הלקוח ולא הספק; שיהיה על בסיס אינטרנט; ושהתשלום עבורו יהיה על בסיס שימוש".

בדבריו הרחיב נחום על הפתרונות של טריפל סי בתחום, לשלושה סוגי עננים – ציבורי, שיתופי ופרטי, כולם מבוססי VMware. פתרון הענן הציבורי של החברה, vCloud, נשען על תשתית ציבורית, מציע חיבור מלא לענן, אלסטיות מלאה ועמידה ב-SLA, כולל קנסות. התשלום הוא חודשי, לפי השימוש של הלקוח. פתרון הענן השיתופי, sCloud, נשען על תשתית משותפת, עם חיבור מלא לענן אבל אלסטיות חלקית. הוא מציע SLA ללא קנסות וכרוך בהתחייבות לקוח של בין שנתיים לשלוש. לענן הפרטי מציעה טריפל סי את pCloud, עם תשתית ענן פרטית, חיבור מלא לענן, אלסטיות מוגבלת, SLA ללא קנסות והתחייבות של בין שלוש לחמש שנים.

נחום פירט גם על השותפויות של טריפל סי עם חברות אחרות. "אנחנו מהווים One stop shop, כלומר – נותנים את כל הפתרונות במקום אחד, ומחוברים למתקן של Azure – הענן של מיקרוסופט – באירלנד", אמר. "מדובר בפתרון שמוצע כתוכנה כשירות (SaaS), על בסיס תשתיות אקרוניס, שממוקמות בפתח תקווה".

הוא הוסיף כי "אנחנו מציעים את מוצר Office 365, וללקוחות שלא רוצים להשתמש בו אנחנו מציעים תיבות כשירות. בנוסף, בשנה הבאה נוציא פתרון VoIP מבוסס אלקטל לוסנט. כמו כן, אנחנו משתפים פעולה עם רדוור למתן שירותי WAF, ועם טרנד מיקרו בעולמות האנטי וירוס וארגז החול".

"הניהול", ציין נחום, "מבוצע דרך האינטרנט, מה שמאפשר לנהל את כל העמדות והשרתים של הלקוח בקליק אחד. אנחנו מקושרים ישירות לשדרת האינטרנט הישראלית ולשלושת הספקים הגדולים בתחום. התקשורת היא סגורה (VRF) ואין הגבלה ברמת התשתית. כמו כן, אנחנו מציעים התאוששות מאסון כשירות (DRaaS). המתקן שלנו בפתח תקווה הוא היחיד בארץ שהוא Tier-4".

התאוששות מאסון כשירות

איתי שמואלי מטריפל סי הרחיב על פתרון ההתאוששות מאסון כשירות שמציעה החברה. הוא אמר כי "לכל ארגון נדרש שיהיה פתרון להתאוששות מאסון, משלוש סיבות עיקריות: האחת היא מתקפות הסייבר, שמתעצמות מיום ליום. ארגונים מותקפים על בסיס יומי בווירוסים וברוגלות שמאיימים לפרוץ את מערך האבטחה שלהם. הסיבה השנייה היא הרגולציה, שמתאימה את עצמה לשטח ולאיומים החדשים, וקובעת שכל ארגון צריך פתרון שריד למידע. הסיבה השלישית היא זמינות המידע והתלות במערכות המידע. ארגונים רבים מושתתים על מידע זמין ולא יכולים להרשות לעצמם לאבד אותו לתקופה ארוכה".

איתי שמואלי, טריפל סי. צילום: ניב קנטור

איתי שמואלי, טריפל סי. צילום: ניב קנטור

"בעבר, התאוששות מאסון הייתה בעיקר נחלתם של הארגונים הגדולים, כי כמעט רק להם הייתה יכולת להכיל פתרון כזה. כמו כן, בעבר, לארגונים הייתה בעיקר חומרה ופתרונות ה-DR לא כוונו למתקפות סייבר, כי אלה עדיין לא היו, אלא להתאוששות מאסונות טבע וטעויות אנוש. בנוסף, הפתרונות האלה היו קשים לתחזוקה ולא הבטיחו שרידות של 100%", ציין שמואלי. "כיום, כשרוב התשתיות וירטואליות ומבוססות תוכנה, הפלטפורמה העננית הופכת הרבה יותר אטרקטיבית ופתרונות התאוששות מאסון הרבה יותר נצרכים. השיטה העננית שבה ניתן ליישם פתרון DR היא DRaaS – התאוששות מאסון כשירות. היתרונות שלה הם מהירות, קלות ופשטות ביישום, זמינות גבוהה יותר, עלות נוחה יותר וטכנולוגיה טובה יותר".

"הפתרון של טריפל סי בתחום", אמר, "מבוסס על גרסה 3 של vCloud. המוצר עבר אבולוציה בשנים האחרונות והוא קל ליישום ולניהול. VMware פיתחה מוצר שמכיל את כל הארכיטקטורה, פתרון אינטרנטי שמביא ליישום אמיתי ומאובטח של התאוששות מאסון, ללא תלות במערך האחסון. מדובר בפתרון שנותן מענה לכל לקוחות התשתית כשירות (IaaS) שלנו".

שמואלי הוסיף כי "אחת השאלות הראשונות שארגון שואל בקשר ל-DR היא כמה מידע הוא מוכן לאבד באירוע כזה. המוצר של VMware יכול לשמור מידע מטווח זמן של בין חמש דקות ל-24 שעות. הוא גם מאפשר שמירה של 24 נקודות ביום למשך שנה אחורה".

הוא סיכם באמרו כי "לטריפל סי יש צוותי הנדסה מנוסים ברמות התחזוקה, ההקמה והתשתיות, והיצע של פתרונות ענן, במטרה לספק לארגונים את היכולת לנהל ולארגן את הכל בענן מקומי אחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים