"ה-IT הוא רכיב קריטי בספורט המוטורי"

"הדגש הוא על ניתוחי נתונים בזמן אמת, המתבססים על מחשבים עתירי ביצועים", כך אמר קונסטנטין קונסנרוב, מנהל הטכנולוגיות הראשי בדוקאטי

קונסטנטין קונסנרוב, מנהל טכנולוגיות ראשי בדוקאטי. צילום: ניב קנטור

"הטמעת רכיבי IT מתקדמים במערכות שלנו הביאה לשיפור היכולות במגוון היבטים – ביצועים, עלויות ותפוקה – בעולם התחבורה בכלל ובספורט המוטורי בפרט. הדגש הוא על ניתוחי נתונים בזמן אמת, המתבססים על מחשבים עתירי ביצועים", כך אמר קונסטנטין קונסנרוב, מנהל טכנולוגיות ראשי בדוקאטי.

קונסנרוב שוחח עם אלי אילדיס, מגיש חדשות הספורט ושדר מירוצי פורמולה 1. השיחה התקיימה במסגרת הכנס השנתי שערכה לנובו ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם ריברסייד בתל אביב.

יצרנית האופנועים האיטלקית, אמר קונסנרוב, "מתמחה בעיקר בתכנון וייצור אופנועי ספורט ומשקיעה חלק ניכר מהונה בתחום הספורט המוטורי. החברה הוקמה ב-1926 ומשרדיה הראשיים והמפעל נמצאים בעיר בולוניה. אחרי מלחמת העולם השניה, כאשר הכלכלה האיטלקית היתה במצב לא טוב, החברה המשפחתית החלה להציע לשוק אופנועים זולים. כיום, מי שקונה אופנוע של דוקאטי, יודע שהוא מקבל מוצר העטוף בתשוקה איטלקית, חום ומשפחתיות. החל מ-2012 אנו בבעלותה של למבורגיני, חטיבה באאודי מקבוצת פולקסווגן".

צילום ועריכת וידיאו ליטל רובינשטיין

"אני מטפל במורכבויות של מערכות המחשוב, בחברה ותיקה אך חדשנית, שלה 1,200 עובדים", אמר קונסנרוב, "הטכנולוגיה היא שפה אוניברסלית. חלק ניכר מיומי הוא להסתובב בין הקווים העסקיים השונים. פה, אני מדבר עם מחלקת החדשנות ודן עימם באתגרי המחר, ושם, אני בודק איך ניתן לשפר את מערכות ה-IT התומכות בשירות הלקוחות, בשיווק ובמכירות. כל אחד מהם נדרש לטכנולוגיות שונות, על מנת לקדם את עצמו".

"הטמענו מגוון מוצרי לנובו לפני כשנה"

הטכנולוגיה, ציין קונסנרוב, "היא המאפשר העיקרי של העסק. האתגרים שלנו לא שונים מכל ארגון ייצור תעשייתי אחר: לשמר את הקיים ולחדש – ולעשות זאת במקביל. לכך יש להוסיף טכנולוגיות שמאפשרות ללקוחות לחוש שהם קולים, בסטייל, ולגרום לכך שהנסיעות שלהם תהיינה בטוחות יותר. ככלל, יש לנו שלושה אתגרים: ביצועים, טכנולוגיה ותחכום. האינטגרציה בין הרוכב והאופנוע תהיה השלב הבא. כבר כיום אנו נמצאים בענן, אבל ניצול מעמיק שלו יביא לכך שביצועי אנשי המו"פ ישתפרו. זאת, בשל שימוש בבינה מלאכותית, מציאות מדומה ומציאות רבודה. אנו רוצי ביצועי נהיגה לא רק טובים יותר – אלא גם חכמים יותר".

"הטמענו מגוון מוצרי לנובו לפני כשנה", ציין, "התחלנו עם אשכולות של מחשבי-על, לטובת שיפור כלל ארגוני ברמת הביצועים. אנו נזקקים לעוצמות מחשוב גדולות מאד, כיוון שאנו אוספים נתונים בנפחים גדולים מתחרויות המירוצים. הנתונים נאספים בזמן אמת, והם מסייעים לצוותי המו"פ שלנו להעביר את הידע שהופק והנתונים שנותחו – לשאר כלי הרכב ולעשות זאת בפרקי זמן קצרים. אנו נדרשים למעקב אחר ביצועי החלקים השונים של כלי הרכב, לטובת ניתוח בזמן אמת. בדרך זו אנו יכולים לשפר את בניית הדגמים הבאים".

"אנו אוספים את הנתונים, ומנתחים אותם על מחשבי לנובו", סיכם קונסנרוב, "כך, אנו יכולים לקבל תובנות מושכלות ולשפר את קבלת ההחלטות בדרגי הניהול השונים. העולם מתפוצץ בנתונים, ואנו נדרשים לעבד אותם באופן מבוזר, לטובת תובנות שונות. אנו עושים זאת עם בינה מלאכותית, לימוד מכונה. השותפות שעשינו עם לנובו מביאה לשיפור חוויית הנהיגה של הלקוחות: כיום הם יכולים לתכנן משימות שונים ורמות ביצועים לפי רצונם ולפי תנאי השטח. הטכנולוגיה שהטמענו מסייעת לנהגים לשפר את חוויית הנהיגה ואת ביצועי הנהיגה שלהם – ולנובו סייעה לנו בכך רבות".

אלי אילדיס, מגיש חדשות הספורט ושדר מירוצי פורמולה 1. צילום: ניב קנטור

אלי אילדיס, מגיש חדשות הספורט ושדר מירוצי פורמולה 1. צילום: ניב קנטור

אילדיס דיבר על הממשק בין הון טכנולוגי להון אנושי בספורט מוטורי. פורמולה 1, אמר, "היא פסגת מירוצי המכוניות. זהו הספורט היקר המתקדם בעולם ואף הנצפה בעולם, יותר מכדורגל. גם תקציבית, מדובר בהשקעות גדולות יותר: קבוצות גדולות, כמו פרארי ומרצדס, משקיעות בתחרות יותר ממיליארד יורו לשנה. זאת, בעוד תקציב של קבוצת עלית בכדורגל האירופי עומד בשנה על 300-400 מיליון יורו. בספורט המוטורי הנהג מאבד בשעה וחצי בין 3-5 ק"ג ממשקלו. ברכיבה על אופנוע, אף יותר. פורמולה 1 היא ענף מירוצים יוקרתי – וזה ספורט קבוצתי".

הוא תיאר תהליך של החלפת 4 גלגלים במכונית במהלך מירוץ, ואמר כי הוא אורך 2.1 שניות, ובשיאו, הוא הגיע ל-1.8 שניות. "מדובר בארבעה גלגלים לוהטים, והפעולה כוללת גם הגבהה של המכונית. למתדלקים לוקח עשר שניות כדי להחליף כנף קדמי. פעולה שבמוסך תארך לפחות שלושה ימים".

אילדיס סיים באומרו כי "בכל מכונית מירוץ יש 250 חיישנים אשר מעבירים נתונים בזמן אמת, והנתונים מנותחים גם הם בזמן אמת. לצד מנהל המירוץ של מכונית ספציפית, יש עוד אנשים, המביטים מה קורה אצל היריבים. אז מנהל המירוץ משקלל את כל הנתונים מהמחשב ומהשטח – ומקבל החלטות מושכלות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים