בזמן שאורקל מפטרת: ההכנסות עולות, הרווחיות מזנקת
הרווח הנקי של החברה זינק בשנה הכספית ביותר מפי שלושה וההכנסות עלו ב-0.3% ● הסיבות העיקריות לכך: צמיחה בפעילות הענן וירידה בולטת בחבות המס
אורקל מבצעת בימים אלה מהלך פיטורים נרחב, כולל בישראל, שבו היא נפרדת מיותר מ-10% מכוח האדם שלה בעולם. זאת, בימים שהיא דווקא צומחת: הדו"חות שהחברה פרסמה אמש (ד') מראים כי היא רשמה עליות בהכנסות, שעקפו את תחזיות האנליסטים, ובמיוחד ברווחיות, הן בשנה הכספית והן ברבעון האחרון שלה. הסיבות לכך הן עלייה נוספת בפעילות הענן של החברה, ירידה בהוצאות וקיטון ניכר בחבות המס.
החברה שולחת הביתה בימים אלה כ-14 אלף עובדים, מהם עשרות בארץ, שהצטרפו אליה בעקבות רכישת ראבלו ב-2016 – רכישה בסכום של כחצי מיליארד דולר. כמו כן, היא סגרה בחודש שעבר את האקסלרטור שלה בארץ. התוצאות, לעומת זאת, מראות על כיוון חיובי: במהלך השנה הכספית קטנו ההוצאות של אורקל ב-0.57% ל-25.97 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-0.31% ל-39.38 מיליארד. בעקבות זאת, הרווח התפעולי גדל ב-2.04% ל-13.54 מיליארד דולר, אבל העלייה המרשימה ביותר נרשמה ברווח הנקי, שקפץ ביותר מפי שלושה, או 208.98%, ל-11.08 מיליארד. תרמה לכך רבות צניחה של 87% בחבות המס ל-1.19 מיליארד.
מה ברבעון?
התוצאות הרבעוניות מראות על עלייה של 26 מיליון דולר בהוצאות ל-6.88 מיליארד, אבל עלייה גדולה הרבה יותר, של 122 מיליון, בהכנסות ל-11.14 מיליארד. חלוקת ההכנסות מראה כי פעילות ענן רשמה עלייה של 12.15% ל-2.52 מיליארד דולר ומכירות המנויים גדלו ב-0.46% ל-6.8 מיליארד. מנגד, מכירות החומרה רשמו ירידה של 10.93%, שהביאה אותן ל-994 מיליון, ומכירות השירותים פחתו ב-6.8% ל-823 מיליון.
צניחה של 80% ברווח הנקי הביאה לעלייה של 14.16% ברווח הנקי ל-3.74 מיליארד דולר. הרווח הנקי למנייה צמח ב-035.44% ל-1.07 דולר.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות פחתו ב-4.15% ל-2.08 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-2.41% ל-9.05 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 81.29% לעומת. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-2.5% ל-4.8 מיליארד דולר והרווח – ב-2.31% ל-4.26 מיליארד.
צפרא כץ, מנכ"לית משותפת של אורקל, אמרה לאחר פרסום התוצאות כי "במהלך הרבעון האחרון של השנה הכספית, ההכנסות Non-GAAP גדלו ב-7% – מה שהעלה את הרווח למניה להרבה מעל לצפי. פעילות הענן, קרי – פיוז'ן ונטסוויפט, שהרווח שלה משמעותי, הניבה צמיחה ניכרת, בה בעת שפעילות החומרה הפחות רווחית ירדה. התוצאה של התמקדות בענן ומעבר מחומרה צרכנית בא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון האחרון עם רווח תפעולי גולמי של 47% – הגבוה ביותר שנרשם זה חמש שנים. ההתמקדות בפעילות הענן מעמידה אותנו בשורה הראשונה בתחום".
תגובות
(0)