מהן המיומנויות הנדרשות למנהל הפרויקטים של ימינו?
כתב: שהם יריב.
תחום ניהול הפרויקטים הולך ומשתנה. בהתאם, בחרה PMI ישראל, העמותה לניהול פרויקטים בישראל, לקרוא לכנס השנתי שלה "יוצאים מהקופסה, מובילים את השינוי". הכנס יתקיים ביום ג' הקרוב, ה-18 ביוני, באולם האירועים LAGO בראשון לציון.
את הכנס, שהוא ה-23 במספר של העמותה, מנהלת שירי בר, מנהלת פרויקטים בסיינה ישראל. היא אמרה בראיון לאנשים ומחשבים כי "השינוי יתבטא ראשית במקום חדש שבו נערך הכנס, מה שיאפשר חידוש ורענון – הן טכנולוגי והן חווייתי. שנית, יורגש שינוי באופי ההרצאות, שיכללו הן הרצאות פרונטליות והן סדנאות מעשיות. בחרנו נושאים מתחומים שונים, על מנת שכל אחד מהמגוון הגדול של מנהלי הפרויקטים שיגיעו לכנס ימצא את הנושא הרלוונטי עבורו וייחשף לתחומים נוספים, על פי בחירתו".
יש לציין שלכנס מגיעים מאות מנהלי פרויקטים מכל תחומי התעשייה, מה שמאפשר לאנשי המקצוע להגדיל את מעגל הקשרים שלהם ולשמוע על פרויקטים מתחומים שונים.
"מנהל פרויקטים בימינו נדרש להיות בעל כישורי ניהול, זמן ותקציב, ובעל מיומנויות נוספות כמו יכולת ניהול משא ומתן וחשיבה יצירתית ברמה גבוהה", ציינה בר. "לכן, בנינו את הכנס שיכיל גם הרצאות במיומנויות אלה. לצדן יעלו על הבמה מרצים שידברו על נושאים חמים ומעניינים, כמו Space IL והחללית בראשית, שכולנו עקבנו אחריה בשקיקה וייחלנו להצלחתה, הקמת נמל התעופה רמון ובהמשך הרצאתו הייחודית של ד"ר חיים שפירא, 'אני חושב משמע אני קיים'. יש בכנס הרצאות רבות נוספות, שאותן ליהקנו בקפידה רבה".
במקביל, יהיו במתחם האירוע שתי עמדות מומחים, שיאפשרו לבאי הכנס לקבל מידע על בניית פרופיל לינקדאין בצורה המיטבית, ולקבל ייעוץ וסיוע במגוון נושאים בתחום ניהול הפרויקטים.
"מועד חשוב וייחודי שאנחנו מציינים בכנס השנה הוא חגיגות היובל לעמותת PMI ישראל. לכן, נתכבד לארח אורחים מהדירקטוריון העולמי, ובסיום ההרצאות נרים כוסית ונחגוג עם אמן אורח ומסיבת בירות וקינוחים".
קצת על PMI ישראל
PMI ישראל, העמותה לניהול פרויקטים בישראל , היא הסניף המקומי של ארגון ניהול הפרויקטים הגדול בעולם. העמותה שמה לעצמה כחזון להיות ארגון מוביל ובר סמכא בניהול פרויקטים בישראל, ומקדמת את המקצוע בקשת כוללת של פרקטיות מקצועיות, מחקר וחינוך בקרב בעלי עניין בכלל מגזרי המשק הישראלי.
פעילות העמותה מבוצעת על ידי מתנדבים מקרב חבריה, וכוללת ארגון כנסים וימי עיון מקצועיים, קידום המקצוע במערכת החינוך ובאקדמיה, טיפוח המחקר, פעילות מול רגולטורים שונים, העמקת הקשר עם המגזר התעשייתי והעסקי ועוד.
מטרות העמותה הן למצב ולמתג את ניהול הפרויקטים כמקצוע ייחודי, ואת העמותה וחבריה כגורמים מובילים בתחום, לפעול לאימוץ תקני PMI כבסיס לניהול פרויקטים מקצועי, לפעול להרחבת סל הפעילויות והשירותים המוצעים לבעלי העניין בכלל ולחברי העמותה בפרט, להרחיב את הפעילות מול PMI וסניפיו בעולם, להעמיק את ההכרה ושיתוף הפעולה עם גופים וארגונים משיקים, וכן לפעול להרחבת מספר חבריה.