אובר משתנה: שני בכירים יעזבו ומחלקות יתאחדו

ענקית שיתופי הנסיעות משנה את המבנה שלה, כשמנהל התפעול הראשי, בארני הרפורד, עוזב את שורות ענקית שיתופי הנסיעות, ויחד איתו מסיימת את תפקידה גם מנהלת השיווק הראשית, רבקה מסינה, כך על פי הודעה של המנכ"ל, דרה קוסרשאהי

אובר

אובר מוותרת על שניים מהמנהלים הבכירים ביותר שלה – בארני הרפורד, מנהל התפעול הראשי, ורבקה מסינה, מנהלת השיווק הראשית. על הפיטורין המטלטלים הודיע מנכ"ל ענקית שיתופי הנסיעות, דרה קוסרשאהי במייל ששלח לעובדים ביום ו'.

"עכשיו יש לי את היכולת להיות מעורב אפילו עוד יותר במבצעים היומיומיים של העסקים הגדולים שלנו, בפלטפורמות הליבה Rides ו-Eats, והחלטתי שהן צריכים לדווח לי ישירות", כתב קוסרשאהי בדוא"ל, בהסבירו את השינוי, כך לפי דיווח של CNBC.

משמעות השינוי הלכה למעשה היא ביטול משרת מנהל התפעול הראשי של אובר ומשרת מנהל או מנהלת השיווק הראשיים, ואיחוד החברה למספר קטן יותר של חטיבות. לפי הדיווחים, צוותי השיווק, התקשורת והמדיניות של אובר ישולבו גם הם לכדי חטיבה אחת, בראשותה של ג'יל הזלבקר, ששימשה בעבר כסגנית נשיא בכירה לתקשורת ולמדיניות ציבורית וכדוברת הראשית של החברה.

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר. צילום: ג'ורג' גרינסטד, מתוך ויקיפדיה

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר. צילום: ג'ורג' גרינסטד, מתוך ויקיפדיה

מנכ"לה של אובר – שנכנס לתפקידו בספטמבר 2017 כמחליפו של טראוויס קלאניק, המנכ"ל הקודם – בישר לעובדים כי הוא והרפורד, אשר לקח על עצמו את התפקיד רק בחודש ינואר האחרון, הגיעו להחלטה יחדיו. "בארני ואני הסכמנו כי תפקיד ה-מנהל התפעול הראשי כבר לא הגיוני, והוא החליט לעזוב את אובר", הבהיר קוסרשאהי את המצב. מנהלת השיווק מסינה עוזבת גם היא רק אחרי שמונה חודשים בלבד ממועד הצטרפותה לחברה.

האם מאחורי העזיבה עומדות הערות גזעניות?

יצוין כי הרפורד היה במוקד ביקורת ציבורית בשנה שעברה, לאחר שהניו יורק טיימס דיווח על אמירות גזעניות שלו, כביכול, במהלך שיחת ועידה עם עובדים אחרים באובר.

הרפורד מתח ביקורת על מודעה שהציגה זוג מעורב ושאלה כמה נפוצים יחסים כאלה בחיים האמיתיים והאם הם משקפים את בסיס הלקוחות של החברה. עובדים התלוננו למחלקת משאבי האנוש של אובר, ולמנהל הגיוון שלה, על ההערות באותה עת והחברה נאלצה והוריד את הרפורד למחתרת ולהסתירו מאור הזרקורים לאחר מכן. לא ברור אם זו הסיבה או חלק מהסיבות לעזיבתו את החברה כעת.

במכתב משלו, ששלח לעובדי אובר ביום ו' הודה הרפורד לעמיותיו וכתב ש"למרות שאתגעגע מאוד לעבוד עם הצוות המדהים הזה על בסיס יומיומי, אני גם מצפה להיות בסיאטל קצת יותר, היכן שאשתי ושני ילדי הצעירים נמצאים".

לפשט את הארגון ולהכין אותו לעתיד

אובר נכנסה לאחרונה לבורסה של ניו יורק, וסוגרת כעת את החודש הראשון שלה כחברה ציבורית, עם תוצאות לא מרנינות כלל, כשהשיח בין המשקיעים נסוב בעיקר על הסיכויים הכמעט לא קיימים שלה להפוך יום אחד לחברה רווחית.

על פי בלומברג, בדו"ח הכספי הרבעוני הראשון שלה, פירסמה אובר הפסד של 1.01 מיליארד דולר, כשהמנייה של הענקית נסגרה ביום ו' בשווי נמוך ממחיר ההנפקה, שעמד על 45 דולר ליחידה. המניות חוו גם ירידה של 2.29% במסחר המורחב, לאחר שבלומברג דיווח על עזיבות הבכירים.

"במהלך השנים למדתי שבכל ציון דרך חשוב, ושחשוב לחזור לאחור ולהרהר על הדרך הטובה ביותר לארגן את העתיד. בהתחשב בעובדה שאנחנו חודש לאחר ההנפקה, עכשיו הוא אחד מאותם זמנים", כתב קוסרשאהי בדוא"ל לעובדים.

"אף פעם אין באמת זמן נכון להודיע על עזיבות או שינויים כאלה", כתב המנכ"ל, "אבל כשההנפקה מאחורינו, הרגשתי שזה רגע טוב לפשט את הארגון שלנו ולהכין אותנו לעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים