אורי אלון תורם 1.2 מיליון ש' למלגות לסטודנטים וסטודנטיות למדעי המחשב

מבין מקבלי המלגות, מצטיין/נת מהאוניברסיטה העברית בירושלים ת/יקבל אפשרות להתמחות במשרדי קומפאס בניו-יורק, שבבעלותו של אלון, ולעבוד עם מהנדסי החברה על הפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחה בתחום הנדל"ן

04/06/2019 11:13
ד"ר אורי אלון, מייסד ויו"ר דירקטוריון קומפאס. צילום: יח"צ

היזם ד"ר אורי אלון תורם 1.2 מיליון שקלים לאוניברסיטה העברית בירושלים עבור מלגות לסטודנטים וסטודנטיות למדעי המחשב – כך מסרה היום (ג') האוניברסיטה.

באוניברסיטה ציינו כי כחלק מתנאי המלגות, השאיפה היא שהן יחולקו באופן שוויוני לסטודנטיות ולסטודנטים על מנת לקדם שוויון מגדרי בענף ההיי-טק. עוד הוסיפו במוסד כי לצורך הענקת המלגות, אלון תורם לאוניברסיטה בשלב הראשון כ-1.2 מיליון שקלים, ומתכוון להעביר בכל שנה כ-600 אלף שקלים לצורך המשך קיומה.

למצטיין או מצטיינת בתכנית המלגות תהיה אפשרות להגיע להתמחות קיץ בקומפאס, שהקימו אלון יחד עם שותפו העסקי, רוברט רפקין, לשעבר יועץ בבית הלבן וראש לשכת מנכ"ל ונשיא גולדמן זאקס. קומפאס, המפעילה פלטפורמה טכנולוגית בתחום הנדל"ן, גייסה בספטמבר אשתקד לפי שווי של 4.4 מיליארד דולר ורשמה בשנת 2018 מכירות בהיקף של 45.5 מיליארד דולר.

סטודנטים למדעים ולטכנולוגיה. צילום אילוסטרציה: BigStock

סטודנטים למדעים ולטכנולוגיה. צילום אילוסטרציה: BigStock

שני אקזיטים מוצלחים

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, מסר כי "אנו שמחים וגם נרגשים משיתוף הפעולה הראשון שלנו עם ד"ר אורי אלון ומברכים על קבלת תרומה למלגות אשר מוגדרות לסטודנטיות וסטודנטים. כידוע תחום לימודי מדעי המחשב מאופיין במיעוט יחסי של סטודנטיות ואנחנו שותפים למאמץ של ד"ר אלון לחזק את הסטודנטיות הלומדות לתארים מתקדמים במדעי המחשב".

אלון הצליח בעבר להשלים שני אקזיטים מוצלחים כשמכר שתי חברות שהקים לגוגל ולטוויטר. האקזיט הראשון היה כשמכר את מנוע החיפוש Orion, פרי פיתוחו במסגרת הדוקטורט, אשר נקנה בשנת 2006 על ידי גוגל. לאחר המכירה, הצטרף אלון לצוות הניהולי של גוגל, ומנוע החיפוש שפיתח עמד בבסיס היכולת של גוגל להציע למשתמשיה חיפושים קשורים.

ארבע שנים לאחר מכן, הקים את הסטארט-אפ Julpan שפיתחה מנוע חיפוש לרשתות חברתיות, ונרכשה בשנת 2011 על ידי טוויטר. לאחר המכירה, הצטרף אלון לטוויטר בתפקיד מנהל מרכז הפיתוח שלה בניו יורק, תפקיד בו עבד במשך שנה, עד שעזב לטובת הקמת קומפאס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים