רבעון מעורב לאובר: זינוק בהכנסות – לצד מעבר להפסד נקי
הכנסות החברה עלו ברבעון הראשון ב-20%, אולם ההוצאות זינקו ב-35% - מה שהוביל למעבר להפסד של כמיליארד דולר
תוצאות מעורבות לאובר: חברת שיתופי הנסיעות סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה בולטת בהכנסות לצד מעבר להפסד נקי, שנבע מגידול חד בהוצאות – כך עולה מהנתונים שהיא פרסמה בסוף השבוע.
אובר הפכה לחברה ציבורית ויצאה להנפקה לפני קצת פחות מחודש. בימים הראשונים שלאחר ההנפקה היא רשמה ירידות בולטות, אולם לאחר מכן שער המנייה שלה עלה ובשבועיים האחרונים שומר על יציבות יחסית. אלא שהרבעון שאליו התוצאות שהתפרסמו נוגעות היה לפני ההנפקה – בעיקר בתקופת ההמתנה לה.
נתוני הרבעון מעלים כי ההוצאות של אובר זינקו במהלכו ב-34.98% ל-4.133 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות גדלו ב-19.93% בלבד ל-3.1 מיליארד. הרווחיות הושפעה לרעה מכך: אובר עברה במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2019 להפסד נקי של 1.02 מיליארד דולר לעומת רווח נקי של 3.75 מיליארד בתקופה המקבילה ב-2018. ההפסד הנקי לבעלי המניות הסתכם ב-1.01 מיליארד דולר בהשוואה לרווח של 3.75 מיליארד וההפסד הנקי למנייה הגיע ל-2.26 דולר לעומת רווח נקי למנייה של 1.84 דולר.
עוד עולה מהמספרים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של החברה האמירו ב-45.42% ל-1.68 מיליארד דולר, הרווח הגולמי פחת ב-0.7% ל-1.42 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-46.44%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-28.65% ל-2.45 מיליארד דולר וההפסד זינק ב-116.32% ל-1.03 מיליארד.
הכנסות המימון פחתו במידה ניכרת מאוד – 95% – מקרוב לחמישה מיליארד דולר ברבעון הראשון אשתקד ל-270 מיליון בתקופה המקבילה השנה. החזר המס צנח ב-97% ועמד על 19 מיליון דולר בלבד בהשוואה ליותר מחצי מיליארד.
דרה קאסרושהאי, מנכ"ל אובר, סיכם את התוצאות באמרו כי "לפני כחודש קיבלנו את ההחלטה החשובה להפוך לחברה ציבורית וכעת אנחנו מתמקדים בלהפוך ל-One Stop Shop. במהלך הרבעון הפעילות שלנו גדלה ומספר הנביעות היומיות הממוצע שלנו עומד על 17 מיליון. אנחנו מייחסים חשיבות לפעילות הבינלאומית שלנו ובולטים בכל האזורים שבהם אנחנו פעילים".
תגובות
(0)