יבמ נוסעת לאוטו-טק

הענק הכחול יטמיע סאפ בקבוצת פולקסווגן, לעמידה ביעד שקבע לעצמו: למכור מיליון כלי רכב חשמליים בשנה עד 2025 ● ווטסון של יבמ יספק שירות "יועץ ניידות" – באיזה נתיב לנסוע, מתי, תוך שקלול המשך הנסיעה ברכבת או קורקינט חשמלי

יבמ חוברת לקבוצת פולקסוואגן. צילום: יח"צ

יבמ חוברת לקבוצת פולקסוואגן, כדי להציע לנהגי המחר פתרונות תחבורה מבוססי בינה מלאכותית, פתרונות IoT ורשתות בלוקצ'יין.

מטרת שיתופי הפעולה עם הענק הכחול היא לייעל תהליכים פיננסיים במפעלי הרכב, לספק לנהגים המלצות על חלופות לנסיעה ברכב פרטי, ולשפר את החיבור בין יצרני רכב, מפיצים ולקוחות.

הענק הכחול הכריז על שיתופי פעולה חדשים עם שורה של חברות אירופיות מתחום הרכב והאוטו-טק, ובראשן פולקסווגן מגרמניה. שיתופי הפעולה נשענים על פתרונות ענן היברידי ובינה מלאכותית, שלדברי יבמ "יגדירו מחדש את תעשיית הרכב בשנים הבאות".

סקר שערך הענק הכחול בקרב מנהלים בכירים בחברות רכב בעולם, העלה כי 73% מהם סבורים שעליהן ליצור את עתיד שירותי הניידות, תוך שיתוף פעולה הדוק עם הצרכנים. זאת, כי טכנולוגיות דיגיטליות מגדירות מחדש את הקשרים שלנו עם כלי הרכב סביבנו. כבר כיום, יצרניות רכב מובילות פונות לפתרונות של ענן היברידי ובינה מלאכותית, לרבות אינטרנט של הדברים ובלוקצ'יין, כדי להמציא את עצמן מחדש בעידן הדיגיטלי.

יבמ חוברת לפולקסוואגן. צילום: יח"צ

יבמ חוברת לפולקסוואגן. צילום: יח"צ

שיתוף הפעולה הבולט נערך עם מפעלי הרכב של Volkswagen Sachsen . הוא יאפשר לקבוצת פולקסווגן לעמוד ביעד שקבעה לעצמה, למכור מיליון כלי רכב חשמליים מדי שנה עד 2025. במסגרת שיתוף הפעולה יטמיעו המפעלים יחד עם יבמ, את מערכת SAP S/4HANA, לטובת ייעול תהליכים פיננסיים עבור מותג הרכב הגרמני.

הסטארט-אפ מובסטר ממינכן, שמתמקד בניידות ובבינה מלאכותית, פיתח פלטפורמה חדשה של ניידות כשירות (Mobility-as-a-Service) עבור מעסיקים, עובדים, תושבים וערים חכמות. מובסטר הופכת את הניידות האורבנית היומיומית לגמישה וחסכונית בכסף עבור המשתמש, ואף מעניקה תמריצים לניידות המתחשבת בסביבה ובבריאות. על רקע הגודש התחבורתי הגדל בערים, מובסטר מעודדת את המשתמשים לבחור בחלופות, כמו אופניים אישיים, קורקינטים חשמליים, נסיעות שיתופיות, או תחבורה ציבורית. היא מפתחת את הפתרון שלה בשילוב הענן של הענק הכחול.

וינטוראס היא חברת לוגיסטיקה ורכב מהולנד, המטמיעה טכנולוגיות בלוקצ'יין של יבמ, כדי לשפר את חוויית הקניה של מכונית חדשה, או משומשת. החלפת מערכות מבוססות נייר בטכנולוגיית בלוקצ'יין מאפשרת לפלטפורמה של וינטוראס לבסס שקיפות ולהגביר יעילות בחיבור בין יצרני הרכב, המפיצים, חברות הליסינג, או חברות המכירות הפומביות. המערכת מגבירה את אמונם של הרוכשים, מסייעת לצמצום הונאות, ומקטינה הוצאות על מיסים ונסועה, שגורמים להפסד של מיליארדי דולרים בשנה.

מוקדם יותר השנה יבמ חברה לסיאט, יצרנית הרכב הספרדית, שהיא חברה בת בקבוצת פולקסוואגן. סיאט עושה שימוש בווטסון, פלטפורמת הבינה המלאכותית של הענק הכחול בענן – כדי לפתח "יועץ ניידות". מדובר בשירות שיאפשר בעתיד להמליץ למשתמשים על אמצעי התחבורה היעילים ביותר עבור הנתיב שהם מתכננים, בהתחשב בעומס בכבישים, באירועים בעיר באותו זמן, בזמינות הקווים והרכבות, ובזמינות משאבים נוספים, כמו שירותי קורקינטים חשמליים. השירות ילמד את העדפות המשתמש, כדי להדק את הקשר בינו ובין יצרניות הרכב – גם מעבר לשימוש הרגיל במכונית.

"הקשר שלנו עם מכוניות והאופן שבו אנו מתניידים ממקום למקום – ישתנו מאוד בעשורים הבאים", אמר דירק פולשלגר, מנכ"ל תחומי הרכב, התעופה וההגנה ביבמ, "בינה מלאכותית וענן היברידי הם שני מניעים מרכזיים, המאפשרים מודלים עסקיים ויחסים חדשים לגמרי – בין הרכב לנהג. הם מתבססים על שירותים דיגיטליים מותאמים אישית ברכב וסביבו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים