"תעשיית הספורט האלקטרוני הכניסה ב-2018 1.1 מיליארד דולר"

"איפה הכסף? תעשיית הספורט האלקטרוני היא אחת התעשיות הצומחות הכי מהר בעולם", אמר עידו ברוש, יו''ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל

עידו ברוש, יו''ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל. צילום: ניב קנטור

"איפה הכסף? תעשיית הספורט האלקטרוני היא אחת התעשיות הצומחות הכי מהר בעולם. בשנה החולפת היא הניבה שוק של 1.1 מיליארד דולרים", כך אמר עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל.

ברוש דיבר בפתחו של כנס מקצועי, הראשון בישראל, לתעשיית הספורט האלקטרוני. הכנס, ביוזמת העמותה לגיימינג תחרותי ובהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במתחם BE ALL  בתל אביב.

לדברי ברוש, "ישראל היא מעצמת היי-טק וטכנולוגיה ולכן זהו מהלך טבעי לקדם אותה למעמד מוביל בענף הספורט התחרותי של המחר, ספורט אלקטרוני".

"תארו לכם", אמר ברוש, "עולם בלא מגבלות כלשהן, בלא הבדלי מיגדר, צבע עור, נכות, או גבולות כלשהם. העולם הזה כבר קיים, במרחב הקיברנטי, באינטרנט. זהו עולם בו כולנו יכולים לגלוש בחופשיות, באמצעות הרשת המחברת את רוב תושבי כדור הארץ".

פעילות הספורט והפנאי של המאה ה-21

ספורט אלקטרוני, Esports, הסביר ברוש, "הוא פעילות הספורט והפנאי של המאה ה-21. הוא מאפשר לכל משתתף או משתתפת, להשתתף בפעילות בכל זמן ובכל מקום. הגיימרים, האתלטים, משתמשים ביכולות מנטליות ופיסיות, ומתחרים בתחרות הנערכת בסביבה וירטואלית". עדות להצדקה הכלכלית של הענף המתפתח, אמר ברוש, "היא הזהות של נותני החסויות: אינטל, קוקה קולה, מקדונלד'ס, אסוס, מיקרוסופט וענקיות אחרות, הנמצאות שם כדי להגיע לקהל זה".

בענף הספורט האלקטרוני, ציין ברוש, "יש הרבה קבוצות מקצועיות, תחרויות, גיימרים אשר מתאמנים שעות וימים, ועושים זאת בצמוד למאמן כושר, פסיכולוג ותזונאי – כי לא ניתן להתרכז ולשחק בצורה המיטבית, בלא כושר פיסי. ההבדל היחידי הוא שענף ספורט זה מתקיים במחשב".

על מנת לנהל ענף ספורט, הסביר, "נדרש איגוד מארגן. העמותה לגיימינג תחרותי הופכת בהדרגה לאיגוד שכזה בשיתוף משרד התרבות והספורט ובהתאם לנהלים המקובלים בספורט בארץ. לפני עשור הקימו תשע מדינות את הפדרציה העולמית לספורט אלקטרוני, IESF. העמותה לגיימינג תחרותי הוקמה ב-2010 ובעקבות הקמתה היא נכנסה לפדרציה העולמית". לדבריו, "אנו עורכים אליפות שנתית כל שנה, כשבכל פעם היא ממוקמת בעיר מארחת אחרת. השנה התחרות תיערך בהרצליה. המנצחים הופכים להיות נבחרת ישראל בגיימינג ואלה יסעו לתחרות העולמית שתתקיים השנה בסיאול".

"אנו פה על מנת למסד ולעגן את ענף הגיימינג בישראל", ציין ברוש, "אנו מאגדים את השחקנים; אנו יוצרים תקנון, חוקה וחוקים לגיימינג, לכל הטורנירים הרשמיים, על מנת שלא תהיינה הפתעות. יש לנו תוכניות לאימון ולהסמכות כוח אדם מקצועי. כיום אנו עורכים כבר הסמכות לשופטים ובעתיד – נערוך הסמכות שכאלו למאמנים. אנו מארחים את אליפות ישראל לתחום ומנהלים את נבחרת ישראל לגיימינג בתחרויות בינלאומיות".

"אנו יוצרים ענף ספורט חדש בישראל", סיכם ברוש, "ספורט אלקטרוני הוא לא רק ענף ספורט עתידי – אלא תעשייה אשר מובילה את החדשנות בגיימינג. אנו פועלים על מנת לקדם את התחום מול משרד התרבות והספורט. הדבר יתרום להעצמת התחרותיות והספורטיביות בישראל. נתמודד על הזכות לארח את התחרות העולמית בישראל בשנת 2020".

הדיונים בכנס התמקדו בשני נושאים מרכזיים: טכנולוגיה ורגולציה בספורט אלקטרוני. בין האורחים מחו"ל שנטלו חלק באירוע, היו קולין וובסטר, נשיא הפדרציה העולמית לספורט אלקטרוני וליאופולד צ'ונג, מזכ"ל הפדרציה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים