ועדת ההגבלים של האיחוד האירופי תפתח בחקירה נגד אפל

תבחן את התנהלותה בסוגיית חיובי לקוחות על שירותי הזרמת מוסיקה ● החקירה נפתחה לאחר שהמתחרה, ספוטיפיי, הגישה תלונה בנושא והעלתה את היריבות בין השתיים לשיאים חדשים

אירופה, כדאי שתגני על עצמך טוב יותר בסייבר - גם מבפנים. צילום: BigStock

התלונה שהגישה ספוטיפיי לוועדת ההגבלים של האיחוד האירופי נגד אפל, בטענה כי האחרונה חורגת מכללי המסחר ההוגן, תוביל לחקירה רשמית של הוועדה.

האתר פיננשל טיימס דיווח באחרונה כי דיבר עם כמה אנשים המכירים את העניין מקרוב, וציין כי "לאחר שהוועדה בדקה את התלונה ואחרי שתחקרה לקוחות, חברות יריבות וגורמים אחרים בשוק, היא החליטה לפתוח חקירת הגבלים עסקיים רשמית כדי לבחון את ההתנהלות של אפל".

מס של 30% בעת שדרוג מהתכנית החינמית

כזכור , ספוטיפיי הגישה את התלונה במהלך מרץ האחרון וטענה כי אפל דורשת מעין מס של 30% בעת שדרוג מהתכנית החינמית שמציע שירות הזרמת המוזיקה שלה, המבוסס על השמעת מודעות מדי פעם, לתוכנית במנוי חודשי בעלות כספית.

כמו כן טענה ספוטיפיי שאפל מונעת ממנה לפרסם חלק מהתכונות שהיא מציעה, כולל חודשי מנוי בעלות מופחתת.

הרקע לתביעה הוא התחרות הקשה בין שירותי המוזיקה של שתי החברות. ספוטיפיי כמובן רומזת בעדינות של פיל בחנות חרסינה שאפל רוצה שהמנויים לחנות האפליקציות שלה יעדיפו את השירות שלה על פניה.

שתי החברות לא הגיבו לאחר הדיווח שהוועדה מתכוונת לפתוח בחקירה, אך לאחר הפרסום טענה אפל כי "בספוטיפיי פשוט רוצים להתנהל כמו אפליקציה שמוצעת בחינם מבלי להיות כזאת במציאות, וכן שהיא שכחה לציין שאחרי השנה הראשונה, העמלה יורדת ל-15%".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים