5% מעובדי המו"פ של סאפ בישראל יפרשו מרצון

הנהלת המרכז והוועד הסכימו שעד 46 עובדים יקבלו פיצוי נדיב תמורת עזיבתם את החברה ● ההסכם הוא בהתאם להחלטת סאפ על שינוי מבני שבמסגרתו יקוצצו 4,000 משרות ברחבי העולם

עשתה עסקה מוצלחת. סאפ. אילוסטרציה: BigStock

5% מעובדי המו"פ של סאפ בישראל, עד 46 איש, יפרשו בקרוב מרצון מהחברה, בתמורה לפיצוי שמוגדר "נדיב" – כך פרסם היום (ב') ועד העובדים. בהנהלת מרכז המו"פ המקומי של סאפ אישרו את הדברים.

בנוסף לפיצוי הכספי, העובדים שיפרשו מרצון יקבלו מהחברה בונוס לפי הגיל שלהם, מענקים על ילדים עד גיל 18, מענק למקרה נכות, וחופשה של חודשיים שבה העובד מקבל שכר ונשאר עם רכב החברה, הנייד והלפטופ, ללא צורך להגיע לעבודה. אפשרות נוספת שנבדקת היא שכל עובד בעל לפטופ או סמארטפון מהחברה יוכל לקנות אותו ממנה בעלות סמלית.

ההסכם בא בעקבות הודעתו מחודש ינואר האחרון של ביל מק'דרמוט, מנכ"ל סאפ, כי החברה עומדת לסגור ברחבי העולם 4,400 משרות עקב "התאמות מבניות" נדרשות. הנהלת החברה בישראל התבקשה לסגור כ-114 משרות, רובן במרכז המו"פ. בעקבות סכנת פיטורים, נכנסו ועד העובדים והנהלת סאפ למשא ומתן אינטנסיבי, במטרה למצוא פתרונות הוגנים לחברה ולעובדיה. בסיומו של המשא ומתן, שארך שבועות רבים, הגיעו הצדדים להסכמות כי לא יהיו פיטורים בישראל וכי החברה תבצע מספר מהלכים להתאמת כוח האדם הקיים לטובת צרכי החברה העתידיים. בין המהלכים תוצע תכנית פרישה מרצון, שתוגבל למקסימום 46 עובדים, שיוכלו לבחור לקחת חבילת פרישה כספית ולעזוב את סאפ, כפי שמקובל באתרים אירופיים אחרים שלה.

הצדדים כולם מברכים על ההסכם. אורנה קליינמן, מנהלת מרכזי המו"פ של סאפ בישראל, אמרה כי "החברה מברכת על הסכם הפרישה מרצון שהושג במסגרת תהליך השינוי הארגוני הגלובלי שהתנהל בחודשים האחרונים".

מוועד העובדים נמסר כי "אנחנו שמחים להמשיך בתהליך החשוב של הצמדת האתר הישראלי לסטנדרטים הגבוהים וההוגנים של סאפ באירופה ומאמינים כי באמצעות הסכם זה, עובדי החברה בישראל יוכלו להמשיך ולתרום להצלחתה בהווה ובעתיד בגאווה גדולה".

יקי חלוצי, יו״ר איגוד עובדי הסלולר, ההיי-טק והאינטרנט בהסתדרות, שהעובדים מאוגדים במסגרתה, אמר ש-"הסכם הפרישה בסאפ הוא תזכורת מצוינת לכך שהתאגדות עובדים, גם בהיי-טק, מאפשרת לאזן בין הביטחון התעסוקתי שלהם לצרכי העסק. והנה, יעד ההתייעלות של סאפ הושג ללא פיטורים של עובדים ובתנאי פרישה מרצון מהטובים בשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים