אינטל תטמיע טכנולוגיית צפייה ישראלית בהיכל הספורט ביד אליהו

טכנולוגיית True View מספקת חוויית צפייה ייחודית לצופים באירועי הספורט הגדולים בעולם ● יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל: "התובנות שלנו בתחום הנתונים מאפשרות לתעשיית הספורט ללכוד, לנתח ולהגיב לרמות חדשות של תובנות בזמן אמת, למען האוהדים"

טכנו' הצפייה True View של אינטל. צילום: יח"צ

אינטל תטמיע בהיכל יד אליהו, את טכנולוגיית True View, שפותחה בישראל ומספקת חוויית צפייה ייחודית לצופים באירועי הספורט הגדולים בעולם.

ההטמעה תיעשה בשיתוף פעולה עם מכבי תל אביב, ערוץ הספורט, וחברת היכלי הספורט של תל אביב-יפו, מפעילת היכל מנורה-מבטחים ביד אליהו. אינטל משיקה בתל אביב את אתר הפיתוח החי של הטכנולוגיה שלה, אשר מאפשרת לצופי הספורט לצפות מכל זווית במשחק באמצעות לכידת צילום נפח (וולומטרי) ועיבודי תמונה מתקדמים.

"הטכנולוגיה מוטמעת כיום על ידי ליגות ספורט מקצועניות מובילות ובאצטדיונים נבחרים ברחבי העולם", אמר אוהד גרוס, מנהל הפיתוח העסקי של קבוצת אינטל ספורט. לדבריו, "צוות הפיתוח של הקבוצה, שיושב ברמת החייל בתל אביב, מפתח כיום גרסאות מתקדמות של הטכנולוגיה, שישולבו בעתיד במשחקי כדורסל. הטמעת המערכת שלנו בהיכל יד אליהו, תאפשר לנו לבחון את הפיתוח ותוצריו באצטדיון כדורסל חי, מרכזי וגדוש במשחקי הבית של מכבי תל אביב, במסגרות השונות".

צפייה בספורט. צילום אילוסטרציה: BigStock

צפייה בספורט. צילום אילוסטרציה: BigStock

ערוץ הספורט יוכל לשלב את תוצרי הפיתוח של אינטל ולהביאם לצופים

כחלק משיתוף הפעולה, ערוץ הספורט יוכל לשלב את תוצרי הפיתוח של אינטל ולהביאם לצופים. דודי בנעיון, ראש צוות המחקר ופיתוח העולמי בקבוצת אינטל ספורט, אמר כי "היוזמה יכולה להוביל לשיתופי פעולה נוספים בין אינטל לחברות הזנק שונות בתחום הטק-ספורט, שהוא תחום חדש יחסית שצומח בקצב מהיר, ואשר מושך אליו עניין רב ומשקיעים רבים".

הטכנולוגיה, הפועלת בשיטת לכידת הצילום הוולומטרי, עובדת באמצעות 38 מצלמות K5, המותקנות באצטדיון בצורה היקפית וקבועה. הן אשר לוכדות את הגובה, הרוחב והעומק של כל הנתונים במרחב ולאחר מכן מחוללות "ווקסלים" (פיקסלים בעלי נפח). לאחר לכידת התוכן, שרתים בעלי מעבדי אינטל, Xeon ו-Core i7, עם מעבדי התוכנה יוצרים מחדש את כל נקודות המבט של המתרחש על המגרש באופן תלת-ממדי מלא. מידע זה יוצר סביבה וירטואלית ומרובה פרספקטיבות, המאפשרת למשתמשים לחוות את הסצנה מכל זווית ועם טווח צפייה חופשית.

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל. צילום: סטודיו שייקה איתן

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל. צילום: סטודיו שייקה איתן

יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, ציין כי "התובנות שלנו בתחום הנתונים, מאפשרות לתעשיית הספורט ללכוד, לנתח ולהגיב לרמות חדשות של תובנות בזמן אמת, תוך יצירת חוויות חדשות ומדהימות עבור האוהדים. עשינו את זה בעולם ועכשיו נעשה זאת גם בישראל, תוך דגש על העצמת יכולות החדשנות המגיעות מקבוצת אינטל ספורט, הפועלת בארץ. תעשיית הספורט עוברת שינוי משמעותי, במקביל לשינויים בהתנהגות הצרכנים, ואנחנו שם כדי לפתח טכנולוגיות מתקדמות, המגדירות מחדש את חווית האוהדים".

במרץ 2016 אינטל רכשה את ריפליי הישראלית, המפתחת טכנולוגיה לצילום ולהצגת שידורי ספורט, תמורת 175 מיליון דולרים. הטכנולוגיה שפיתחה ריפליי, שנקראת FreeD (ר"ת Free Dimensional Video), מאפשרת להקליט ולשדר מכל מיני זוויות, גם כאלה שאין בהן מצלמה פיזית. כך, באמצעות ראייה ממוחשבת ועיבוד תמונה מתקדם, יכול לראות הצופה את המתרחש על המגרש או באולם הספורט גם ממקומות שבהם אין מצלמה "רגילה" או שהיא לא יכולה להגיע אליהם. הוא אף יכול לצפות באמצעותה בהילוכים חוזרים מכל זווית אפשרית.

בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת לחברות המצלמות אירועי ספורט, או אירועים אחרים, חיסכון בעלויות ובכוח אדם, שכן היא מחליפה את מקומן של חלק מהמצלמות הנדרשות – ועדיין מתקבל כיסוי של האירוע מכל הזוויות. הטכנולוגיה של Replay עשתה את הפריצה הגדולה שלה באולימפיאדת לונדון 2012.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים