מה שווה נייד ב-275 שקלים בלבד?

הטלפון הזול Doogee Y8 מתאים ל"משתמשים פשוטים" שרוצים בכל זאת טלפון "קצת חכם" שמאפשר לגלוש באינטרנט וכטלפון עבור אלו שצריכים קודם כל טלפון – האם הוא מתאים גם לכם? ומה החסרונות שלו? צבי קצבורג בחן אותו מקרוב וחזר עם כמה תובנות

Doogee Y8. צילום: יח"צ

אחד הדברים היפים בשוק הטלפונים הסיני, ואפשר לומר אף מהמעניינים ביותר, הוא שבסופו של דבר אפשר למצוא טלפונים שמתאימים לכל רמת מחיר. כבר קראתם לאחרונה במדור זה שגם כשהיצרניות הגדולות מושכות את המחירים למעלה, יש בכל זאת יצרניות קטנות ששומרות על הגחלת של המכשירים הזולים. ואחרי ה-X19 שהכרתם לפני כמה שבועות, מגיע הפעם תורו של מכשיר בשם Y8 של חברה בשם דוגי, המאפשר במידה מסוימת להביט עוד יותר אל מעמקי הצד השני של התעשייה הזו.

היצרניות הסיניות הקטנות למדו מהר מאוד להציע מכשירים זולים שנראים לא רע בכלל. אפשר לומר אפילו שמדי פעם מוצאים מכשירים הנראים יוקרתיים יותר ממה שהם, ו-Y8 הוא טלפון שכזה. בדוגי בחרו להעניק לטלפון המסוים הזה מגרעת בצורת טיפה, שנחשבת למודרנית, ולמסך יש שוליים צרים, ולמרות שיש למטה שול יחסית גדול בו משובץ שם החברה, עדיין מדובר במסך בגודל של 6.1 אינץ' ביחס היבט של 19:9 כפי שמקובל כיום בשוק.

העיצוב הכללי הוא בסגנון קלאסי של 2.5D עם גב שזכה לקימורים נאים מכל הכיוונים, ולמרות שהוא עשוי פלסטיק, הוא כאמור מספק הרגשה של מכשיר יקר קצת יותר ממה שהוא באמת. זה זוכה לחיזוק גם בזכות כך שסכמות הצביעה המיוחדות הגיעו גם ל-Y8. המכשיר המסוים שהגיע לבדיקה נצבע בצבע שדוגי מכנה "סגול פנטום" – מתחיל למטה בצבע סגול יחסית בהיר, ומשתנה בהדרגה לצבע הרבה יותר כהה בחלק העליון.

כאמור מדובר במכשיר שהמטרה שלו היא קודם כל להיות זול, ולמרות שבאופן מפתיע הוא מגיע עם אנדרואיד 9, וזאת לעומת הרבה מכשירים זולים שמגיעים עם אנדרואיד 8.1 ולא יותר, יש מעל ממשק מינימלי של דוגי כך שחלק מהתכונות של אנדרואיד 9 לא ממש באות לידי ביטוי. מצד שני רוב התכונות העיקריות כאן, ויש כמה תוספות שמקלות על השימוש – בעיקר בהיבט של כמה מחוות שניתן לבחור בהן עבור התפעול היום יומי של המכשיר.

עד כמה המכשיר זול? ללא הנחות הוא עולה כ-275 שקלים בלבד. זה ממצב אותו כטלפון שמתאים ל"משתמשים פשוטים" שרוצים בכל זאת טלפון קצת חכם שמאפשר לגלוש באינטרנט, כטלפון עבור אלו שצריכים קודם כל טלפון, וגם עבור כאלה שזה המכשיר הראשון שלהם – וכן, ה-Y יותר ממסמן את הייעוד שלו כטלפון לצעירים.

יש מחיר למחיר

אבל יש מחיר למחיר. למרות שזו לא בעיה עבור הרוב המוחלט של השימושים, כולל גלישה באינטרנט ואפילו צפייה בסרטוני וידאו, המסך הוא ברזולוציית 600p בלבד – מצד שני הוא 'מכפר' על כך בבהירות יחסית גבוהה שמאפשרת לעבוד איתו גם באור יום כמעט ללא בעיה.

כמו מכשירי שוק כניסה אחרים המערכת על שבב מיושנת. מדובר ב-MT6739 של מדיה-טק עם ארבע ליבות במהירות מרבית של 1.5 גיגה-הרץ, אבל היא מתמודדת היטב עם מה שמציעה קוואלקום לשוק הנמוך בסדרת ה-Snapdragon 4xx שלה. זו מערכת שמגבילה את זיכרון העבודה ל-3 גיגה-בייט, וזה מה שמשובץ ב-Y8, ויחד איתו סיפקה דוגי 16 גיגה-בייט זיכרון וזה קצת מעט – אם כי ניתן להרחיב את זיכרון האחסון עם כרטיס microSD.

מאחור יש שתי מצלמות עם חיישנים קטנים של 8 ו-5 מגה-פיקסל ומקדימה החיישן של המצלמה מסתפק ב-5 מגה-פיקסל ומציע זווית צילום רחבה יחסית של 80 מעלות. ממשק אפליקציית הצילום הוא פשוט מאוד והוא תומך במעין אפקט בוקה – אין ממש צילום עומק אלא טשטוש של הרקע מסביב אלמנט בו רוצים להתמקד. תרגיל מוכר ביישומי הצילום ברמה הזו של השוק. התמונות עצמן בינוניות באיכותן, גם באור היום אבל מי שבאמת חובב צילום לא מתקרב למכשירים ברמת המחיר הזו.

הסוללה של Y8 מציעה נפח עבודה של 3,400mAh ובמבחן הזמן של המכשיר היא סיפקה זמן עבודה של 6:28 שעות שזה בהחלט סביר אבל לא יותר. גם שאר הביצועים, באופן לא מפתיע בכלל, לא היו מדהימים בלשון המעטה, אבל גם לא ממש ציפיתי לכך.

המחיר הנמוך הוא גורם המכירה הראשי של Doogee Y8, וכאמור הוא מתאים מאוד למי שמחפש מכשיר ראשון, או מכשיר לשימושים פשוטים. הוא הגיע לבדיקה מ-Banggood, ותוכלו למצוא אותו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים