נשים ומחשבים: עו"ד דלית בן-ישראל, משרד נשיץ ברנדס אמיר ושות'

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: עו"ד דלית בן-ישראל, מנהלת IT ופרטיות ושותפה במשרד נשיץ ברנדס אמיר ושות'

עו"ד דלית בן-ישראל, מנהלת IT ופרטיות ושותפה במשרד נשיץ ברנדס אמיר ושות'. צילום: עמי ארליך

שם: דלית בן-ישראל

תפקיד: מנהלת תחום IT ופרטיות ושותפה במשרד נשיץ ברנדס אמיר ושות'

תפקידים קודמים: מתמחה, עו"ד שכירה ושותפה במשרד הרמן מקוב ושות', שהתמזג בשנת 2016 עם משרד נשיץ ברנדס אמיר ושות'. מרצה במכללה למינהל – המסלול האקדמי, בית הספר למינהל עסקים, בקורסים: היבטים משפטיים של מערכות מידע, משפט מסחרי.

שירות צבאי: שירות צבאי בחיל המודיעין.

השכלה: בוגרת הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל-אביב, תואר ראשון; תואר שני במשפטים בהצטיינות, אוניברסיטת תל-אביב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

"הגעתי לתחום באופן מקרי. עם תחילת עבודתי במשרד הרמן מקוב ושות', כטרום מתמחה, התבקשתי לסייע בטיפול בהסכמים של חברת המחשבים דיגיטל (לימים COMPAQ והיום חלק מ-HP) בלי כל ידע מוקדם או רקע טכני. התאהבתי בעולם מערכות המידע וההתקשרויות בתחום זה, למדתי אותו והתמקצעתי בתחום חוזי מערכות מידע, רישוי ומיקור חוץ. עם הזמן הרחבתי את העיסוק גם לעולם הפרטיות, סייבר והגנת המידע המשיק לתחום זה, אשר ההתמחות בו צמחה מתוך הסכמי הענן והפכה להיות עיסוק בפני עצמו".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

"התעשייה" עבורי היא תחום עריכת הדין לחברות היי-טק וטכנולוגיה. בתחום זה אינני מרגישה אפליה או התייחסות שונה לנשים, נהפוך הוא, יש לא מעט נשים שהגיעו להישגים בתחום. במשרדנו מספר השותפות מהווה כ-40% מסך כל השותפים במשרד, ובתחום שאני אחראית עליו כלל עורכי הדין והמתמחים (למעט אחד) הינן נשים. למרות זאת, בדומה לעולם העסקי בכללותו, עדיין מספר הגברים בתפקידי מפתח עולה על מספר הנשים בתפקידים אלה וכמובן שהשאיפה היא שהיחס בסופו של דבר יהיה 50%-50%".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה?

"לא. החל מהפקולטה למשפטים שבה, בעת שאני למדתי, שיעור הנשים היה גדול משיעור הגברים, ודרך ההתמחות ועבודתי כעורכת דין, לא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה, הגם שעד היום לעיתים אני האישה היחידה בחדר. קידומי לשותפות אירע במועד המתאים מבחינה מקצועית ללא קשר להיותי אישה וללא אפליה למול גברים מקבילים שהועסקו במשרד. עריכת דין בתחום ההיי-טק וה-IT הינה אתגר מבחינת עומס, היקף עבודה ושעות עבודה, שכן עוה"ד עובדים במקביל לשעות העבודה של לקוחותיהם, פעמים רבות בשעות לא שגרתיות ובעבודה מול חו"ל. אולם, אני חושבת שדווקא נשים מצליחות לג'נגל טוב יותר בין עולם העבודה והמעגל המשפחתי ובסופו של דבר כל אחת מוצאת את האיזון שלה, וכמי שמעידה על עצמה שהצליחה לעשות זאת לא הרגשתי נחותה או שונה מגברים במעמדי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים