eBay בתוצאות ראשונות ל-2019: גידול מתון בהכנסות וקפיצה ברווח הנקי
התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של שנת 2019 מעידות על גידול של 2.64% בהכנסות ל-2.64 מיליארד דולר וקפיצה של 27.27% ברווח הנקי ל-515 מיליון דולר
חברת eBay פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של שנת 2019, עם גידול מתון מאוד בהכנסות אך שיפור חד בהכנסות ממון של 96 מיליון דולר, שהשפיעו מאוד לטובה על סעיף הרווח הנקי.
במהלך שנת 2019, וגם ברבעון הראשון של שנת 2019, החברה מצויה בעיצומה של שינוי מבני, תכנית הבראה אם תרצו, והמשקיפים לא נלהבים, שכן הגידול בהכנסות זעיר, אם כי הם עקפו את תחזית האנליסטים.
עם זאת החברה חייבת להתמודד עם האתגרים מולם היא ניצבת – תחרות גוברת של אמזון ועליבאבא, שלא לדבר על הגידול הרב בחנויות קונבנציונליות שמתחילות להציע שירותי מכירות דרך האינטרנט.
הביצועים של eBay בשלושת החודשים הראשונים של השנה היו פושרים למדי. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2019 ההוצאות הכלליות גדלו ב-1.65%, ל-2.03 מיליארד דולר – עלייה של 33 מיליון דולר. וזה לעומת גידול של 63 מיליון דולר בהכנסות, ל-2.64 מיליארד דולר – עלייה של 2.64%.
סעיף ההוצאות הכלליות משקף התפתחות חיובית. משמע, הוצאות ששומרות על גידול מתון מאוד.
במהלך אותם שלושה חודשים ההוצאות הגולמיות גדלו ב-7.01% והרווח הגולמי גדל ב-1.04%, ל-2.04 מיליארד דולר. בנוסף פורסם רווח גולמי שולי של 77.26%, לעומת 78.33% ברבעון המקביל אשתקד.
בסעיפים התפעוליים ההוצאות קטנו ב-0.62%, ל-1.43 מיליארד דולר, מה שאיזן את הגידול בהוצאות הגולמיות, ובא לידי ביטוי בין השאר בגידול של 11.34% ברווח התפעולי, ל-609 מיליון דולר.
"התמקדות בהצלחה גם של הקונים וגם של המוכרים"
הביצועים הפיננסיים הרבעוניים הושפעו לטובה גם מגידול של 96 מיליון דולר בסעיף הכנסות המימון, עם הכנסות של 64 מיליון דולר, לעומת הוצאות של 32 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בסעיף חבות המס – גידול של 12 מיליון דולר, או 1.09%, ל-152 מיליון דולר, וגם לזה הייתה השפעה חיובית על הרווח הנקי.
על רקע סעיפים אלו הרווח הנקי גדל ב-27.27%, ל-518 מיליון דולר, והרווח הנקי למנייה מדולל עלה ב-42.5%, ל-0.57 דולר.
דווין ווינג, נשיא ומנכ"ל החברה, הביע סיפוק מהתוצאות ואמר, "הצגנו רבעון מוצק עם גידול בהכנסות וברווחיות. התכניות שלנו ליצור דור טכנולוגי חדש בחוויית התשלום, חוויה משופרת למפרסמים, מצליח. ראינו גידול בריא בהכנסות ומשמעת חזקה בהוצאות, ואנחנו ממשיכים לפשט את תהליך הרכישה, תוך כדי התמקדות בהצלחה גם של הקונים וגם של המוכרים" .
תגובות
(0)