מחקר: הרוב המכריע של המנמ"רים מבין את חשיבות הקוד הפתוח הארגוני

רק 1% מהמנמ''רים בארגונים ורק 1% סבורים שתוכנות קוד פתוח לא חשובות כלל, כך לפי מחקר חדש של רד-האט

קוד פתוח. צילום אילוסטרציה: BigStock

קוד פתוח ממלא תפקיד אסטרטגי בארגונים. השאלה היום כבר אינה אם תוכנות קוד פתוח חשובות לארגונים, במיוחד בתשתית: מחקר העלה כי 69% מהארגונים סבורים שתוכנות קוד פתוח חשובות מאוד או חשובות ביותר, 10% מהם רואים בו חשיבות במידה מסוימת, ורק 1% סבורים שתוכנות קוד פתוח לא חשובות כלל – כך לפי מחקר חדש של רד-האט.

המחקר נערך בקרב 950 מובילי IT בעולם: 400 מארצות הברית, 150 מבריטניה, 250 מאמריקה הלטינית, ו-150 מאסיה פסיפיק

מתוך המחקר של רד-האט. צילום מסך

מתוך המחקר של רד-האט. צילום מסך

למרות התפוצה של קוד פתוח ארגוני, עדיין קיימות דאגות. כך, המנמ"רים ציינו כמה מחסומים לשימוש בקוד פתוח ארגוני: 38% מהם – אבטחת הקוד, 35% – רמת תמיכה, 35% – תאימות. עורכי המחקר ציינו כי "שימוש במקורות אמינים עבור תוכנות קוד פתוח ארגוניות, עם כלים אוטומטיים לגילוי ותיקון מהירים של בעיות אבטחה, עשוי להפחית משמעותית את הפוטנציאל לבעיות אבטחה".

"אנו מצפים לראות שימוש בקוד פתוח בתחומים שצמחו עם האינטרנט, או משויכים לטכנולוגיות קוד פתוח מתעוררות, כמו קונטיינרים", כתבו עורכי המחקר, "עם זאת, יותר ויותר רואים שימוש בקוד פתוח בקטגוריות שהיסטורית – היו משויכות יותר ליישומים קנייניים. אלו כוללות ניהול ענן, אבטחה, אנליטיקה ואחסון, אך לא מוגבלות אליהם. ל-45% מהארגונים קוד פתוח משמש עבור פיתוח אתרי אינטרנט, 42% – עבור ביג דטה ואנליטיקה, 43% – כלי ניהול ענן, 42% – אבטחה, 41% – מסדי נתונים, 38% – לשרתי ווב.

בעבר תוכנות קוד פתוח שימשו למודרניזציית תשתיות, ואילו מהמחקר עולה כי כיום נעשה שימוש נרחב בקוד פתוח בהיבטי פיתוח יישומים חדישים, ולטובת טרנספורמציה דיגיטלית. כך, 53% מהארגונים עושים שימוש בקוד פתוח למודרניזציית תשתיות IT, 43% – לאינטגרציית יישומים, 43% – פיתוח יישומים, 42% לטרנספורמציה דיגיטלית, 42% – מודרניזיציית יישומים קיימים, ו-40% ל-DevOps.

מהמחקר עולה כי בהיבט התועלות, לצד חסכון בעלויות, יש לשימוש בקוד פתוח יתרונות נוספים: 33% מהמנמ"רים ציינו את העלות בעלות כוללת, TCO, נמוכה יותר, 29% – גישה לחדשנות עדכנית, 29% – אבטחה טובה יותר, 26% – איכות גבוהה יותר של תוכנה, 25% – גישה לתמיכה ברמה ארגונית, 25% – יכולת לבצע התאמות של יישומים.

ג'ים וויטהרסט, מנכ"ל רד-האט. צילום: יח"צ

ג'ים וויטהרסט, מנכ"ל רד-האט. צילום: יח"צ

"השימוש בקוד פתוח גובר – והגידול צפוי להימשך

"קוד פתוח מעצים חדשנות בארגונים רבים, וחשיבותו משתקפת בשימוש הגובר בו", ציינו עורכי המחקר, "מרבית הארגונים, 68% מהם, הגדילו את השימוש שלהם בקוד פתוח ארגוני, ו-59% מתכננים להמשיך בגידול זה". מהמחקר עולה כי מנמ"רים המצפים להשתמש יותר בקוד פתוח ארגוני בשנה הבאה, צפויים יותר להעביר לענן יישומים ותיקים (לגאסי), לחדש תשתיות ליישומי IT, לנהל עננים היברידיים או ריבוי עננים, להשתמש בקוד פתוח עבור אוטומציה ותצורה, כלי ניהול ענן, שרתי יישומים ומסדי נתונים. עוד צופים הסוקרים כי יהיה גידול בקוד פתוח ארגוני וקונטיינרים, בעוד השימוש בתוכנות קנייניות יירד. כך, 67% מהארגונים מתכננים להגדיל את השימוש בקונטיינרים בשנה הבאה, והסיבה לכך היא קוד פתוח. כיום מגיע השימוש בקוד פתוח ארגוני ל-26%, והתחזית היא שבעוד שנתיים יגיע ל-36%. לעומתו, תוכנות קנייניות יירדו מ-55% ל-41%.

לדברי ג'ים וויטהרסט, נשיא ומנכ"ל רד האט, "החידושים הטכנולוגיים המרגשים ביותר כיום מתרחשים בקהילות קוד פתוח. פיתוחים מרכזיים בביג דטה, אוטומציה, למידת מכונה (ML) ובינה מלאכותית (AI), הם התוצאה של צוותים חכמים בפיזור גלובלי, החולקים משאבים, מקיימים קשרים לא קונבנציונליים, ומאתגרים אחד את האחר לקידום חזית הטכנולוגיה. השאלה כבר אינה האם ארגונים צריכים לאמץ טכנולוגיות פתוחות – אלא מתי ואיך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים