נשים ומחשבים: דינה כתובים, קרן רש"י

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: דינה כתובים, מנהלת הדרכה בתכניות הנערות במרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י

דינה כתובים, מנהלת הדרכה בתכניות הנערות במרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י. צילום: יח"צ

שם: דינה כתובים.

תפקיד: מנהלת הדרכה בתכניות הנערות במרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י.

ותק בתפקיד: שלושה חודשים.

תפקיד קודם: מתכנתת.

השכלה ושירות צבאי: מדריכה בקורס תכנות של ממר"ם, בעלת תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני בפילוסופיה של החינוך.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד הייתי טובה במתמטיקה ובלוגיקה, ולא פחדתי מאתגרים. בחרתי במגמת מדעי המחשב בתיכון והמשכתי בתחום גם בשירות הצבאי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? כשאת אישה בתחום הטכנולוגי, את במיעוט. בבית הספר היינו ארבע בנות מתוך כיתה של 20, בקורס ובשירות הצבאי המצב לא היה הרבה יותר טוב.

לי קל ונוח להיות מיעוט בין בנים, בין היתר כי גדלתי עם שני אחים גדולים ותמיד היה לי בטחון ביכולות השכליות שלי. אבל הייתה תקופה ארוכה שהייתי הבת היחידה בצוות עם חמישה בנים, ויש רגעים שזה לא קל, שבהם את כן מרגישה קצת בצד בהוויי ובאווירה המקצועית, וצריכה להוכיח את עצמך יותר. חשוב לי להוביל שינוי ולהעלות את אחוז הנערות והנשים בעולמות הטכנולוגיה, ולכן הצטרפתי למרכז לחינוך סייבר, לתפקיד שעוסק יום יום ביצירת שינוי חברתי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא, אבל אני זוכרת שקראתי מאמר על כך שנשים מבקשות הרבה פחות בשכר מגברים, כי הן פחות מעריכות את עצמן. פתאום נפל לי האסימון שכל החברים הגברים שלי תמיד דיברו על משכורות גבוהות בלי פחד והיסוס, ושאני ביקשתי הרבה פחות מהם כשהתקבלתי לעבודה. אחרי כמה ימים הלכתי לבקש העלאה. בדיעבד יצא לי לדבר עם נשות משאבי אנוש שאמרו שחד משמעית, נשים פחות מאמינות בעצמן ומבקשות שכר נמוך יותר. אותי זה מניע.

תכניות הנערות של המרכז לחינוך סייבר באות לעשות תיקון למצב הזה בדרך חכמה ואפקטיבית. אנחנו עובדות עם נערות מצטיינות בגילאי תיכון שלומדות תכנות וסייבר בשעות אחר הצהרים. הן לומדות חומר מקצועי ברמה גבוהה, נתקלות בקשיים ואתגרים, ומקבלות מאתנו, ואחת מהשנייה, את כל התמיכה והאמונה ביכולות שלהן. כל כך הרבה פעמים אני שומעת מחניכה "אני לא יודעת" כשהיא ממש יודעת. פשוט הרגילו אותנו לפחד מטעויות ולא לעוף על עצמנו, ממש בלי סיבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים