איום על ספוטיפיי ואפל: אמזון עובדת על שירות מוזיקה חינמי

על פי דיווחים, ענקית הקמעונות נמצאת בימים אלה במגעים עם חברות מוזיקה, ועתידה להציע את השירות כבר בשבוע הבא - עם קטלוג מוגבל ● הדבר עלול להקשות במיוחד על ספוטיפיי, שבעלי המניות שלה לוחצים עליה להפוך לרווחית

אמזון. צילום: BigStock

שירותי המוזיקה הפופולריים כמו ספוטיפיי ו-Apple Music ניצבים בפני איום נוסף: לפי דיווח באתר בילבורד, אמזון מצויה בימים אלה במגעים עם חברות בתחום, בדרך להשקת שירות מוזיקה חינמי משלה. ענקית המסחר המקוון תספק את השירות, שיכלול מודעות, באמצעות רמקולי ה-Echo שלה, המופעלים בפקודות קוליות. מקור שמצוטט באתר אמר כי השירות אמור להיות זמין כבר בשבוע הבא, עם קטלוג שירים מוגבל.

על פי הדיווח, כדי להשיג רישיונות למוזיקה, הציעה אמזון לכמה חברות בתחום תשלום מראש לפי ערוץ, בלי קשר לכמה פרסום תמכור.

הצעד של חברת הענק מדגיש את כוחה המתגבר בשוק המוזיקה, כגורם מערער, שיכול להרשות לעצמו שירות מוזל, אפילו בהפסד, כתמיכה בעסקי הליבה הקמעוניים שלה – מה שעלול להקשות במיוחד על ספוטיפיי, שבעלי המניות שלה לוחצים עליה להפוך לרווחית.

עד כה הציעה אמזון את שירות המוזיקה למנויי הפריים שלה, כדי להגביר את הרישום לשירות הפריים, שעלותו 120 דולר לשנה. בנוסף, החברה מציעה מנוי לשירות מוזיקה ללא הגבלה תמורת 9.99 דולר לחודש למי שלא מנוי לפריים, 7.99 דולר לאלה שכן או 3.99 דולר לחודש למי שרק מקשיב למוזיקה במכשיר אקו.

ספוטיפיי מציעה שירות חינמי – אפל לא

שירות ספוטיפיי, שכרוך ברישום, מציע גם אפשרות חינמית, שהיא המפתח לצירוף לקוחות משלמים. לספוטיפיי יש כעת 116 מיליון מנויי חינם ו-96 מיליון לקוחות משלמים, שמקבלים אפשרויות מורחבות לבחירת שירים, אלבומים וזמרים, וגם שליטה על סדר השירים – שלקוחות החינם אינם מקבלים. זאת, בנוסף לכך שהשירות בתשלום לא כולל פרסומות – בניגוד לזה החינמי.

לעומת זאת, ל-Apple Music, שיש לה 56 מיליון מנויים משלמים, אין שירות חינמי דומה (מלבד שירות הרדיו שלה, Apple’s Beats 1, שמוצע בחינם, אך לא מאפשר האזנה לפי דרישה).

אמזון לא פרסמה כמה מנויי מוזיקה משלמים יש לה, אבל לפי הערכות שונות שפורסמו בשנה שעברה, המספר עמד אז על 20 מיליון. החברה צופה גידול מתמיד בנתון זה, הודות לשילוב השירות עם קו הרמקולים החכמים שלה.

יצוין, כי לצד פרסום התוצאות הכספיות שלה ל-2018, בפברואר האחרון, מסרה החברה כי לשירותי הפריים שלה, שכוללים גם את שירותי המוזיקה והווידיאו, הצטרפו בשנה זו יותר מנויים מבכל שנה אחרת אי פעם. עוד היא מסרה שהכנסותיה מהשירותים האלה ברבעון הרביעי של 2018 קפצו מ-19.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת ל-27.7 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים