נשים ומחשבים: ענת אסא, CropX

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ענת אסא, סמנכ"לית משאבי האנוש של CropX

ענת אסא, סמנכ"לית משאבי האנוש של CropX. צילום: יח"צ

שם: ענת אסא.

תפקיד: סמנכ"לית משאבי האנוש של CropX – חברה שמציעה תוכנה וחומרה לוויסות הטמפרטורה והלחות של אדמה.

ותק בתפקיד: שנתיים.

תפקידים קודמים: מנהלת משאבי אנוש ב-Flash Networks, מנהלת משאבי אנוש ב-Verix, ומנהלת שכר והטבות ב-TTI Telecom.

השכלה ושירות צבאי: בוגרת תואר שני עם התמחות באסטרטגיות ניהול משאבי אנוש מאוניברסיטת חיפה ותואר ראשון במדעי החברה מהאוניברסיטה הפתוחה. השתחררתי מצה"ל בדרגת סרן, לאחר 4.5 שנים של שירות כקצינת שלישות.

משפחה: נשואה לשלומי, ואימא לנדב (14), עמית (11) ועומר (6). גרה בכרכור.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כשהשתחררתי מהצבא בשנת 2000 היה רעש גדול מסביבי בנוגע לעבודה בהיי-טק. התקבלתי לעבודה הראשונה שלי ב–TTI ומאז נשארתי בתחום. אמנם, לא הרבה אחרי שהתחלתי התנפצה בועת ההיי-טק, אבל לשמחתי, המשכתי לעבוד בחברות טכנולוגיות. אני אוהבת את הקצב והדינמיות, את החדשנות וכמובן, את האנשים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני בהחלט מאמינה שיש מקום לשלב יותר נשים בתפקידי מפתח בארגונים, ומצער אותי לראות הנהלות או צוותים שאין בהם ייצוג נשי. יש לעודד נשים להעז, להביע את דעתן ולהתמודד על תפקידים "גבריים" או בכירים. זה שינוי מחשבתי ומאמץ רב, שצריך להשקיע בו כבר מגיל הילדות.

כמנהלת משאבי אנוש, אני מנסה להביא לאיזון במספר הנשים בארגון, גם בתפקידים טכנולוגיים, וזה לא אתגר פשוט. לא פעם נתקלתי בנשים מוכשרות ומנוסות שמבקשות שכר נמוך יותר ממועמדים גברים דומים להן. הרבה פעמים העבודה בהיי-טק היא מאוד תובענית ולכן עשויה להרתיע נשים. אני מאמינה שמתחילה מגמה של גמישות רבה יותר בשעות העבודה – מגמה שנולדה מתוך הצורך להתמודד עם דור המילניום, אבל אני מקווה שזה יתרום גם לכניסתן של נשים רבות יותר לתעשייה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני שמחה לומר שלא נתקלתי באפליה באופן אישי וגאה לומר שהמנכ"ל בחברה שבה אני עובדת מעודד העסקת נשים ושותף למאמץ לגייס נשים לתפקידים טכנולוגיים לחברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ששון לוי

    אין הפליה נגד נשים, נהפוך הוא, יש הפליה נגד גברים. לכן הגברת לא הרגישה הפליה.

אירועים קרובים