מיקרוסופט הבטיחה: נחקור העלמת עין מתלונות על הטרדות מיניות בחברה

ענקית התוכנה הכירה בכך שהיא "חייבת לעשות יותר" בעקבות דיווח על שרשור הודעות דוא"ל פנימיות בן 90 עמודים, שבהן שטחו עובדות רבות סיפורים על אפליה מינית במקום העבודה, ועל כמעט אפס התייחסות לתלונותיהן מצד ההנהלה

תלונות על הטרדות מיניות במיקרוסופט. צילום אילוסטרציה: BigStock

קבוצה של עובדי מיקרוסופט נכחה ביום ה' האחרון במפגש שעניינו הטיפול של החברה בנשים העובדות בשורותיה. הקבוצה מחתה בפני הנהלת מיקרוסופט, והציפה את הדאגה מפני המצב הלא ראוי גם בפני סאטיה נאדלה, המנכ"ל, במהלך הפגישה, כך דיווח Wired, שציין כי נכחו בה כ-150 מוזמנים, אבל גם שהאירוע שודר בהזרמה חיה ברחבי החברה.

התלונות של העובדים כוונו לתרבות ניהולית שכביכול מגבילה את התקדמותן של נשים בשורות מיקרוסופט ומתעלמת מהתנהגות מינית לא הולמת.

המחאה כמו גם הפגישה הגיעו לאחר חשיפת קוורץ על נשים רבות המועסקות במיקרוסופט ששיתפו את חוויותיהן בנוגע לאפליה מתמשכת שאותה הן חוות בחברה, ואף שטחו סיפורים רבים אודות ניצול מיני או התנהגות סקסיסטית לא ראויה שחוו ממנהלים ובכירים.

נדאלה וראש מחלקת משאבי אנוש של מיקרוסופט, קטלין הוגאן, אמרו לעובדים בישיבת ביום ה' כי מעתה תונהג שקיפות טובה יותר סביב התקדמות נשים בתוך החברה, כך דיווח עובד שצפה באירוע ל-Wired.

קדם לכך דיווח, שפורסם בשבוע שעבר, ושהצביע על כך שקיימות בעיות של הטרדה מינית במיקרוסופט. ולא סתם אלא כתופעה נרחבת שבאה לידי ביטוי הן בין עובדי המותג Xbox והן בכל רחבי החברה. דבר ההאשמות התגלה בשל חשיפה של שרשור הודעות דוא"ל פנימיות, שכתבו עובדות מיקרוסופט, ושהגיע לידי המגזין קוורץ, שטען כי אימת את תוכן הדוא"ל עם מספר עובדי ועובדות מיקרוסופט.

מסמך פנימי "ויראלי" ועוכר שלווה

התכתבות במייל החלה ב-20 במרץ, כאשר אחת העובדות ביקשה מנשים אחרות המועסקות בחברה עצות כיצד להתקדם בתפקיד לאחר שש שנים באותה המשרה. שרשור המיילים גדל והתנפח לכדי יותר מ-90 עמודים של דיון ענף בין נשים המועסקות במיקרוסופט, וכלל דיווחים רבים ומאוד מטרידים על אפליה ועל הטרדה מינית.

הסיפורים שנגללו בשרשור המסוים עוכרי שלווה, בלשון המעטה. אחת העובדות אפילו טענה שקיבלה איומים ברצח אם לא תיענה ותספק טובות מיניות לבכיר. אחרת סיפרה על מספר נרחב של עובדות ש"החברה קראה להן כלבות בעבודה".

כפי שדווח על ידי קוורץ, את המכתב הראשון שלחה עובדת שהאמינה שהקריירה שלה בחברה נעצרה במכוון. לאחר מכן המייל והמענה לו שותף בצוותי נשים אחרים של מיקרוסופט, מה שגרם לו לתפוח ולהפוך לסוג של מסמך ויראלי.

על פי הודעות הדואר האלקטרוני, העובדות בחברה נתקלו בשורה של תקריות הטרדה מינית שלא זכו למענה מטעם ההנהלה הבכירה, וזאת למרות שרבות מהעובדות סיפרו כי דיווחו על האירועים למנהלי משאבי האנוש ולממונים עליהן. הנשים אמרו שהן מאמינות שמיקרוסופט לא נקטה בצעדים המתאימים כמענה לתלונותיהן.

"כ-Microsoft Partner, התבקשתי לשבת על הברכיים של מישהו פעמיים בפגישה אחת מול משאבי אנוש ומנהלים אחרים", כתבה אחת הנשים בשרשור. "אני יכולה להבטיח לכן ששום דבר לא נעשה. רק אני התנגדתי וציטטתי את המדיניות של מיקרוסופט. האדם אמר שהוא לא צריך להקשיב וחזר על הבקשה שנית, ואף אחד לא אמר כלום", סיפרה הכותבת.

הוגאן שוחחה עם קוורץ והבטיחה כי תחקור באופן אישי את כל הטענות המופיעות בשרשרת הדואר האלקטרוני.

בנוסף, אמרה הוגאן ל-The Verge כי מיקרוסופט תקיים מפגשים מה-22 באפריל ואילך, בכדי לקבל משוב מנשים, ולבדוק את כל מה שנדרש סביב הנושא.

"אנחנו מזועזעים ועצובים לשמוע על החוויות האלו", אמרה הוגאן. "אנחנו חייבים לנהוג טוב יותר", הוסיפה. עם זאת, לדבריה, בעיית ההטרדה לא מתרחשת רק ביחס לנשים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים