זומבים ודרקונים מושכים נוזקות באתרי הצפייה הישירה

על פי מעבדת קספרסקי, תוכניות הטלוויזיה המובילות משמשות להפצת נוזקות

פושעי רשת מחפשים להרוויח מנושאים טרנדיים. אילוסטרציה: BigStock

האקרים ועברייני סייבר עושים שימוש נרחב בפרקים חדשים של תוכניות טלוויזיה פופולריות כדי להפיץ נוזקות. "משחקי הכס", "המתים המהלכים" ו"החץ" – הן התוכניות שמושכות את מירב תשומת הלב של התוקפים, כך על פי דו"ח חדש של מעבדת קספרסקי.

בדו"ח, הנושא את הכותרת "משחקי האיומים: כיצד עברייני הסייבר משתמשים בתוכניות טלוויזיה פופולאריות כדי להפיץ נוזקה", נכתב כי סדרות טלוויזיה הן סוג הבידור הפופולרי והאוניברסלי ביותר, ובעזרת הטורנטים ואפשרויות הצפיה הישירה, כמו גם שיטות נוספות של הפצה דיגיטלית, הן סובלות לעיתים קרובות מהפרה של זכויות יוצרים. כך, ניתן לצרוך סדרות דרך ערוצים בלתי חוקיים, כגון torrent-trackers ופלטפורמות לצפיה ישירה פיראטית. אלה, בשונה ממקורות לגיטימיים, עלולים לשלוח למשתמש קובץ, שעל פניו נראה כמו פרק מסדרה, אבל למעשה הוא קובץ זדוני, בעל שם זהה לפרק ולסדרה.

מתוך דו''ח מעבדת קספרסקי.צילום: באדיבות מעבדת קספרסקי

מתוך דו"ח מעבדת קספרסקי.צילום: באדיבות מעבדת קספרסקי

"משחקי הכס".מובילה

חוקרי מעבדת קספרסקי בחנו מקורות של קבצים זדוניים בשנים 2017 ו-2018 וזיהו כי הסדרה שמובילה את הרשימה היתה "משחקי הכס". ב-2018, היא הופיעה ב-17% מכל התוכן הפיראטי הנגוע, עם 20,934 משתמשים מותקפים. זאת, על אף העובדה שב-2018 לא פורסם אף פרק חדש של "משחקי הכס", וכי סדרות אחרות בדירוג זכו לקידום וליחסי ציבור משמעותיים. אחריה נמצאות הסדרות "המתים המהלכים", עם 18,744, ו"החץ" עם 12,163.

בכל אחד מהאירועים הזדוניים שזוהו במערכות ענקית אבטחת המידע הרוסית, מפיצי הנוזקה השתמשו בפרק הראשון והאחרון של כל עונה, ובעיקר בפרק ההשקה – לדוגמא, בפרק "The Winter Is Coming" מהעונה הראשונה של "משחקי הכס".

"אנו יכולים לראות בבירור כי מפיצי הנוזקות מנצלים סדרות טלוויזיה שיש להן ביקוש גבוה באתרים פיראטיים", אמר אנטון איבנוב, חוקר אבטחה במעבדת קספרסקי, "אלו הן בדרך כלל סדרות דרמה, או פעולה, שזוכות לקידום רב. הפרקים הראשונים והאחרונים מושכים את רוב הצופים, והם בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להוות מסווה לנוזקה. אנשי ההונאות ברשת מסתמכים על הנאמנות לסדרה ועל חוסר הסבלנות של הצופים. לקראת עליית העונה האחרונה של משחקי הכס, אנו רוצים להזהיר את המשתמשים כי סביר להניח שנראה זינוק בהיקף הנוזקות המחופשות לפרק חדש בסדרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים