רוב מנהלי ההיי-טק: הענף לא תורם מספיק למען מטרות חברתיות

56% מהמנכ"לים ומנהלי משאבי האנוש בענף סבורים כי על החברות לתרום יותר ● 84% מחברות ההיי-טק מקיימות פעילות למען הקהילה עם עובדיהן - 48% באופן קבוע ו-36% מדי פעם

בהיי-טק מתנדבים - אבל לא מספיק. צילום: BigStock

חברות ההיי-טק בישראל מקיימות פעילות למען הקהילה – באופן רצוף וקבוע או לסירוגין, בפרויקטים מיוחדים. אבל לדעת מנהלים בהיי-טק, המגזר כולו צריך לסייע יותר לטיפול בבעיות בחברה הישראלית ואף לתרום יותר – כך עולה מסקר עמדות שערכה מחלקת המחקר של קבוצת אנשים ומחשבים.

הסקר נערך בקרב כ-100 מנהלי ומנהלות משאבי אנוש ומנכ"לים בחברות היי-טק במהלך חודש מרץ. מרבית המשיבים ענו כי בארגון שלהם מתקיימת פעילות למען הקהילה – 48% ציינו שארגונם מקיים את הפעילות ברציפות, 36% – שמתקיימת פעילות מדי פעם, והיתר ציינו כי החברה מעודדת את העובדים לתרום או שלא קיימת פעילות בכלל.

עוד עולה מהסקר כי בארגונים בהם מתקיימת פעילות למען הקהילה, היא מתמקדת באוכלוסיות נזקקות (56% מהמשיבים) ואצל היתר, הפעילות באה לידי ביטוי בתחומי המומחיות של החברה (23%) או באירועי התרמה.

למרות זאת, בתשובה לשאלה האם מגזר ההיי-טק תורם מספיק לטיפול בבעיות חברתיות, 56% השיבו בשלילה ורק 35% ענו בחיוב.

משתתפי הסקר נתבקשו גם להשיב לשאלה האם לדעתם חברות היי-טק צריכות לתרום לעמותות חברתיות – ומדוע. 60% סבורים שכן, כדי להוות דוגמה, 59% ענו שהתרומה חשובה כדי לסייע לחלשים, ואילו 32% סבורים שהיא משפרת את תדמית החברה. יש גם כאלה שחושבים שהתרומה של חברות צריכה לבוא לידי ביטוי בהטבות המס שהן מקבלות.

עד כמה העובדים מבצעים בעצמם פעילות ההתנדבותית? 40% השיבו שהם מתנדבים באופן קבוע, 41% ציינו שמדי פעם, 8% תורמים בכסף ואחרים – בכלל לא.

אהובה ינאי, מנכ"לית ארגון מתן - משקיעים בקהילה. צילום פרטי

אהובה ינאי, מנכ"לית ארגון מתן – משקיעים בקהילה. צילום פרטי

"פעילות פילנתרופית – דרך לגיוס ושימור עובדים"

אהובה ינאי, מנכ"לית ארגון מתן – משקיעים בקהילה, שמלווה ומייעצת לחברות בכל הקשור לפעילות הקהילתית-התנדבותית שלהן, ציינה כי "באחרונה פורסם בוול-סטריט ג'ורנל מאמר שעסק בתפקידם של העובדים בנושא ההשקעה בקהילה של החברה שבה הם עובדים. מהכתבה עולה כי חברות עסקיות מאפשרות לעובדים מעורבות גדולה יותר, כיוון שמסתבר שפילנתרופיה ארגונית יותר ויותר נתפסת כדרך לגייס ולשמר עובדים. בהקשר הזה, תוצאות הסקר שלפנינו הן סיבה לאופטימיות אך גם קריאה לשינוי. העובדות והעובדים חושבים שהחברות לא תורמות די".

היא ציינה כי "מערכת למימון תואם (מאצ'ינג) ותמיכה כספית בהתנדבות מקרבות את התרומה לעובדים, כיוון שכך הם מרגישים מעורבים. כך בדיוק אנחנו, במתן, בונים מעורבות פעילה וגאוות עובדים בפעילות החברה העסקית ובחברה הישראלית כולה, בדיוק כפי שהעובדים מצפים, על פי הסקר וכפי שקורה בעולם".

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. צילום: תומר פולטין

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. צילום: תומר פולטין

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, שיזם את הסקר, אמר כי "קבוצת אנשים ומחשבים מלווה את קהילת ההיי-טק הישראלית זה ארבעה עשורים. מעבר לעיסוק בחדשנות, יזמות, אקזיטים וכיו"ב, חשוב לבחון את האקו-סיסטם בה מתנהלת הקהילה ואת מעורבותה במרקם החברתי הישראלי".

הוא ציין כי "קהילת ההיי-טק בארץ מונה כ-200 אלף איש, המהווים קבוצה חזקה ומשפיעה. ראוי שקבוצה זו תקדיש זמן ומשאבים גם לקבוצות הפחות חזקות בחברה, ויש לזכור שפעילות זו הינה All-Win גם להיי-טק התורם, גם לנתרמים וגם למדינת ישראל. כחלק מפעילותנו בקבוצה, בחודש מאי מארגנת קבוצת אנשים ומחשבים משלחת של אנשי ונשות היי-טק ישראליים למסע אתגרי בבריטניה, שנקרא Tough Mudder. זהו מסע שמטרתו העיקרית היא גיוס תרומות לארגון גדולים מהחיים, שפועל למען ילדים חולי סרטן. יזמנו את המשלחת במשותף עם ארגון גדולים מהחיים, ומנהלת אותה ואף משתתפת בה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים של הקבוצה. זו השנה השלישית ברצף שבה מארגנת אנשים ומחשבים את השתתפות ההיי-טקיסטים במסע האתגרי".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    תמיד ל"נזקקים" ואף מילה על אחריות סביבתית. אולי ראוי להפנות חלק מהמשאבים הנתרמים גם לפעילויות שנועדו לשמור על הסביבה למען הדורות הבאים.

  2. עדנה וידל

    חד וחלק: להיות משמעותי זה חלק מהקיום של "האני" התעסוקתי והאתגרי של עובדים מקצועיים באירגונים. כיום במקביל לשכר ולא במקום שני כפי שרווח במאה הקודמת. כשהאירגון מספק את המשמעות הזו הנוספת הוא מהווה סוג של מטריה לאלה שלא בנויים ליזום עצמאי שהגו. סקירה מעניינת

אירועים קרובים