גוגל משיקה אימות דו-שלבי בכניסה לשירותיה דרך הדפדפן

הענקית ממאונטיין וויו הודיעה שהיא מעדכנת את האימות הדו-שלבי שלה, כך שדפדפנים יהיו אחראים מעתה לבקש מהשתמש לבצע אימות שכזה באמצעות מפתחות USB ובלוטות'

פחות דומיננטיות במנועי חיפוש? אירופה מגמישה את גוגל. צילום: BigStock

אימות דו-שלבי (2SV) הופך למומלץ יותר ויותר לצורך אבטחת הפעילות באינטרנט והתגוננות מפני מתקפות פישינג. גוגל הודיעה כעת כי מעכשיו יהיה למשתמשי G Suite קל יותר לנעול את החשבון שלהם ולשמור עליו מפני חדירה של גורמים לא רצויים. ענקית הטכנולוגיה בישרה כי היא מוציאה סדרה של עדכונים לאימות הדו-שלבי שלה, ושאלו נוגעים לכמה היבטים, החל מהממשק עצמו.

מעתה ייראו המשתמשים הוראות חדשות בטקסט ובתמונות שיתזכרו אותם לעבור תהליך של הגדרת מפתח אבטחה, וכשהתהליך משתנה בהתאם לסוג הדפדפן שבו הם משתמשים.

לצורך האימות נדרש מפתח אבטחה, והאפשרויות הן לעשות שימוש במפתחות טיטאן של גוגל עצמה, או באופן זול ופשוט יותר – להשתמש במפתח על התקן USB, או על בלוטות', שמבטיחה תמיכה אלחוטית "מורחבת", ולמשתמשי לינוקס – אפשרות להפעיל את התכונה באמצעות דגל. משמעות הדבר היא שליותר משתמשים יהיה פשוט בהרבה לאמץ אימות דו-שלבי, ושכעת נותרים למשתמשים הרבה פחות תירוצים שלא לעשות כן.

כאשר תשנו את ההגדרות וה-2SV יופעל בחשבון הגוגל שלכם, תתבקשו תחילה להזין את הסיסמה שלכם כרגיל. לאחר מכן תתבקשו להכניס את מפתח ה-USB, או לוודא חיבור וזיהוי באמצעות בלוטות', ולאחר מכן ללחוץ על הלחצן בכדי לאשר את כוונת הכניסה ולהבטיח שאתם הנכנסים ולא אף גורם עוין.

השינוי יהיה זמין לכל המהדורות של G Suite ויופעל כברירת מחדל, אבל בינתיים לא הגיע לתפוצה נרחבת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים