אינסטגרם הוסיפה קופות לרכישת מוצרים על הפלטפורמה

האם פייסבוק, הבעלים שלה, ואינסטגרם משנות כיוון מרשת חברתית לרשת חברתית קמעונאית? האם אמזון צריכה להיכנס ללחץ? ומה תוכלו לרכוש כבר כעת דרך האפליקציה שעד לא מזמן שימשה בעיקר כדי להעלות סטוריז, לפטפט עם החברה ולעקוב אחרי סלבים נערצים

תוספות וחידושים. אינסטגרם

אינסטגרם מתחילה למכור מוצרים ישירות דרך הפלטפורמה והופכת למעשה לרשת חברתית קמעונאית.

אינסטגרם התחילה את דרכה בשנת 2010 כרשת חברתית שמבוססת על שיתופי תמונות, ואנשים אהבו אותה. אחר כך, בשנת 2012 פייסבוק חשקה בה, ואספה אותה תחת כנפיה הרחבות כחברת בת. לאחר האימוץ הזה התווסף לה הפיצ'ר סטוריז, שבכלל הועתק ממציאתו סנאפצ'ט, וזה הנסיק את מניין המשתמשים, הפך אותה למקום מרכזי למעקב אחרי סלבס ומפורסמים, ולזירה חברתית מאוד שוקקת.

באופן טבעי, הפופולריות הגואה הזרימה את הפלטפורמה לכיוון הקמעונאי. היא החלה לשלוח אותנו בקישורים למקומות שבהם ניתן לרכוש את מה שהתלהבנו ממנו בצילומים או בסטוריז שראינו. אבל כעת בא המהפך הגדול, שיכול לעשות אותה מרשת חברתית לרשת חברתית שמשמשת לרכישות אונליין – קופות לתשלום ולרכישת מוצרים ישירות מאינסטה נוספו לשירות.

Checkout on Instagram

כהתחלה היא תציע לנו קניות של למעלה מ-20 מותגי יופי ואופנה, אבל סביר להניח שזו באמת רק ההתחלה.

אינסטגרם ופייסבוק הבעלים שלה יצרו שותפות עם שמות גדולים כמו אדידס, דיור, יוניקלו, זארה, אוסקר דה לה רנטה, פראדה, נייק, H&M ו-MAC Cosmetics, ואחרים שאולי פחות מוכרים לישראלים כמו Warby Parker, Kylie Cosmetics, Ouai Hair, Huda Beauty ואחרים.

כל המותגים הללו יאפשרו למשתמשים לרכוש מוצרים ישר מהפוסט. הקשה פשוטה עליו תיקח את הלקוח לזירת הקניות שבתוך אינסטגרם, שם יוכל לבחון את פרטי המוצר, לבחור את המידה והצבע ויתר הפרטים לצורך התאמה אליו, ואז להקיש על הלחצן Checkout on Instagram, ולשלם. פרטי התשלום והמשלוח שיוכנסו בזמן הרכישה הראשונה יישמרו לשימוש עתידי, שהרי החברות מניחות שהקונים יתמכרו לבטח לרכישות באינסטה ויחזרו לעוד.

על פי הדיווחים, המשתמשים יוכלו גם לבדוק את פרטי המשלוח והמסירה ישירות מפלטפורמה, מה שהופך את האפליקציה Instagram לחנות אלקטרונית ללא הפסקה, שהיא גם רשת חברתית. מעניין.

"Checkout היא רק חלק אחד מההשקעה שלנו לטווח ארוך בקניות. אנו שמחים להציג דרכים רבות עוד יותר בעבור אנשים ליהנות קניות באינסטגרם השנה", כך הציגה החברה את החידוש בפוסט שפרסמה החברה בבלוג שלה.

קניות אונליין. אילוסטרציה: BigStock

קניות אונליין. אילוסטרציה: BigStock

עוד הכנסות ואולי עוד משתמשים

ואכן, השינוי הדרמטי הזה, שמתחיל אולי בקטנה אבל שאין לדעת לאן יתפתח ויצמח, משמעותו – מעבר לאופציה למשיכת עוד משתמשים לשירות – היא בעיקר הגדלה של זרם ההכנסות לאינסטגרם ולחברת האם שלה, פייסבוק. עכשיו, בנוסף לכספי הפרסום, המותגים שיקחו חלק בשת"פ וישווקו את מוצריהם דרך תכונת הקניות החדשה יצטרכו כמובן להפריש "מעשר" לענקיות שמאחוריו, ואת דמי התיווך הללו טוענת אינסטגרם שתנצל בכדי לפתח את הטכנולוגיה שהופכת את הרכישות דרכה לאפשריות.

על פי מדדים של אינסטגרם בעצמה, ולפני עליית התכונה לרכישות על הפלטפורמה – בכל חודש הקישו 130 מיליון משתמשים על תגי המוצרים שעלו בפוסטים שקידמו קניות. אם היא תהיה מסוגלת להמיר אפילו אחוז קטן מהקשות אלו למכירות בפועל דרכה, משמעות הדבר תהיה עוד כסף, והרבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים