סטארט-אפים בתחום הפינטק? רשות המיסים קוראת לכם

הרשות קוראת לחברות להציע פתרונות שיאפשרו לרשות לפעול טוב יותר ולגבות מיסים מכולנו ביתר יעילות ● סטארט-אפים שמעוניינים להשתתף צריכים להזדרז – המכרז נסגר בעוד כחודש

ליאורה בן אפרים, מנהלת שע"מ. צילום ארכיון: יח"צ

רשות המיסים, באמצעות זרוע המחשוב שלה, שע"מ, ורשות החדשנות פרסמו לפני ימים אחדים קול קורא לסטארט-אפים להציע פתרונות חדשניים, שיסייעו לרשות לממש את ליבת העסקים שלה. הכוונה היא לרעיונות שיעזרו לרשות לגבות מיסים, להבטיח מערכת מס הוגנת ולשפר את השירות. לדברי ליאורה בן אפרים, מנכ"לית שע"מ, הקול הקורא הוא חלק מיוזמה משותפת של רשות התקשוב הממשלתי ורשות החדשנות, במטרה לשלב טכנולוגיות חדשניות בשירותי הממשלה.

לפי תנאי הקול הקורא, החברות שייבחרו בסוף התהליך יזכו לסיוע כספי מרשות החדשנות, בגובה של עד 50% מעלות הפרויקט. בנוסף, הן יוכלו לנסות את הטכנולוגיה שלהן על תשתיות רשות המיסים, כולל גישה מבוקרת וממוקדת למאגרי המידע של הרשות. יצוין כי בגלל רגישות המידע, הדבר ייעשה בכפוף לאישור של הגופים המפקחים על הרשות.

"היוזמה הזו היא חלק מאסטרטגיה שמוביל מנהל רשות המיסים, ערן יעקבי, שתומך בשילוב הטכנולוגיה והחדשנות לקידום ולשיפור הפעילות שלנו", אמרה בן אפרים. "מדובר בתפיסת עולם חדשנית, שאינה אופיינית לממשלה, שבדרך כלל מגדירה את הבעיה ורק אז יוצאת למכרז. הפעם אנחנו מזמינים חברות ויזמים שיזהו את האתגרים של הרשות, יבדקו מה לא קיים ויציעו לנו רעיונות חדשים, מחוץ לקופסה".

היא ציינה כי "הרבה אנשים לא מודעים לעובדה שרשות המיסים היא ארגון ענק, שמגלגל 300 מיליארד שקלים בשנה – הרבה יותר מרוב ענקיות ההיי-טק והטכנולוגיה. עבודה בצמוד לגוף כמו שלנו יכולה לסייע לסטארט-אפים לפרוץ שווקים בכל העולם לנו לסייע לשרת את האזרחים טוב יותר ולאזרחים לקבל את השירות טוב יותר – והרי בסופו של דבר, כולנו באים במגע עם רשות המיסים בדרך זו אחרת".

המטרה: פיילוט עד סוף השנה

לוח הזמנים של המיזם צפוף יחסית – ולא במקרה. החברות שמעוניינות להציע הצעות צריכות לעשות זאת עד ה-27 באפריל. מחר (ג') יתקיים מיט-אפ בין נציגי החברות שמתעניינות במכרז למנהל הרשות במשרדי עמותת סטארט-אפ ניישן סנטרל בתל אביב.

לדברי בן אפרים, לאחר הגשת ההצעות הן ייבדקו על ידי ועדת מומחים, כאשר הכוונה היא להיכנס לפיילוט עם החברות הנבחרות עוד לפני סוף השנה. היא הדגישה כי בשלב הראשון ייבחר מספר מועט של חברות, ואלה יוכלו להתחיל לעבוד מבלי להיכנס להליכי המכרז המקובלים בממשלה, אלא דרך רשות החדשנות, שיש לה את המסלולים שלה על מנת לאפשר לחברות להציע פתרונות למגזר הממשלתי. זאת, כחלק מכוונת רשות התקשוב לזרז הכנסת חדשנות וצמצום חסמים ביורוקרטיים לממשלה.

יצוין כי מכרזים דומים, אם כי לא זהים, בוצעו בשנים האחרונות במשרד הבריאות, במתכונת של "מכרזים הפוכים".

בן אפרים, שנכנסה לתפקידה לפני שלושה חודשים, ציינה עוד שבעידוד ובתמיכת המנהל היא מובילה כמה יוזמות לפיתוח שורה של פרויקטי IT, שיסייעו לרשות לשפר את השירות לאזרח. מרבית הפרויקטים מבוצעים פנימית, על ידי 500 עובדי שע"מ.

לפרטים נוספים ניתן לשלוח מייל לכאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים