תערוכת הסלולר בברצלונה: מיקרוסופט השיקה את חלונות מובייל 6.5

ענקית המיחשוב הציגה בתערוכת MWC גרסה חדשה של מערכת ההפעלה למכשירים ניידים, המציעה עמוד בית חדש, תומכת בפלאש ומספקת ממשק משתמש התואם למסכי מגע ● כן הושקו שירות MyPhone וחנות יישומים חדשה בשם חלונות מרקטפלייס ● סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט: "מעתה אמרו טלפוני חלונות, ולא טלפוני חלונות מובייל"

מיקרוסופט השיקה אתמול (ב') בתערוכת Mobile World Congress בברצלונה את חלונות מובייל 6.5 – גרסה חדשה של מערכת ההפעלה למכשירים ניידים מתוצרתה. החברה אף השיקה בתערוכה את MyPhone – תוכנה לגיבוי וסנכרון מקוונים לטלפוני חלונות, ואת חלונות מרקטפלייס – חנות ליישומי סלולר.

גרסה 6.5 של חלונות מובייל מציעה עמוד בית חדש, שכולל גישה מהירה ליישומים שונים. הגרסה החדשה תומכת בפלאש, ומספקת ממשק משתמש משופר, התואם למסכי מגע.

שירות MyPhone, שיהיה מובנה בגרסה החדשה, יאפשר לנהל, לאחסן ולגבות את המידע האישי מהמכשיר, כולל תמונות ווידיאו, באמצעות האינטרנט. לכל משתמש יוקצו 200 מגה-בייט לצורך העניין.

מערכת ההפעלה החדשה כוללת גם את חלונות מרקטפלייס, שיציע גישה לחנות יישומים באמצעות המכשיר הסלולרי, או מהמחשב.

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר, כי קיימים כבר 20 אלף יישומים שמתאימים לטלפוני חלונות. MyPhone וחלונות מרקטפלייס יהיו זמינים לא רק לטלפוני חלונות בגרסה 6.5, אלא גם למכשירים בגרסה 6.1, לפי שיקול דעתם של המשווקים. עם זאת, החידושים האלה לא יתמכו במכשירים עם גרסאות קודמות של מערכת ההפעלה.

באלמר אמר במסיבת עיתונאים שנערכה בתערוכה: "מעתה, אמרו טלפוני חלונות, ולא טלפוני חלונות מובייל". לדבריו, "הם אמנם יפעלו עם מערכת ההפעלה חלונות מובייל, אבל מעתה נקרא להם טלפוני חלונות".

דבר ההכרזה על היישומים החדשים לא היה הפתעה, שכן המידע עליהם דלף לאינטרנט בחודשים האחרונים. טלפוני חלונות החדשים צפויים להיות זמינים במחצית השנייה של 2009.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים