המשטרה: טלגראס שימשה למסחר בסמים קשים

42 עצורים בחברות ב"ארגון פשיעה של סחר בסמים", כך מכנה המשטרה את מנהלי ובעלי האפליקציה להעברת מסרים מוצפנים

נעצרו מפתחי האפליקציה. צילום: BigStock

במשטרה חושדים כי אפליקציית טלגראס היוותה פלטפורמה למסחר בסמים קשים, ביניהם קוקאין, MDMA ואקסטזי – בשווי מאות מיליוני שקלים.

בשעות הבוקר היום (ג') עצרה המשטרה 42 חשודים, מפתחי האפליקציה ומנהליה – בהם המייסד, שלושת סגניו ומנהלים בכירים – באוקראינה, גרמניה, ארצות הברית ובארץ. החקירה לוותה על ידי מחלקת הסייבר והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. המשטרה עבדה עם האגף ללוחמה בפשיעה המאורגנת ושחיתות של שירות הביטחון באוקראינה וגורמי אכיפה נוספים בארה"ב וגרמניה.

החשודים יובאו להארכת מעצרם לבית משפט השלום בראשון לציון ולבית משפט השלום בנצרת. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם בחשדות לביצוע עבירות – בארץ ובעולם – של ניהול ומימון ארגון פשיעה, סחר בסמים, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות נוספות. הבוקר הפכה החקירה של חוקרי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, היחידה המרכזית במחוז צפון ויחידת יהלום ברשות המסים – לחקירה גלויה, בתום כמה חודשים של חקירה סמויה.

ארגון פשיעה. צילום: אתר משטרת ישראל

ארגון פשיעה. צילום: אתר משטרת ישראל

"ארגון פשיעה בינלאומי"

המשטרה מתייחסת להנהלת טלגראס כארגון פשיעה בינלאומי. "חברי הארגון", ציינו במשטרה, "ניהלו את פעילותם הפלילית על גבי אפליקציית העברת המסרים 'טלגרם'. החוקרים הצליחו לחשוף את האנונימיות של חברי הארגון אשר פעלו מעל פלטפורמה זו, באמצעותה נוהלו עשרות קבוצות וערוצי תקשורת אשר שימשו זירה לסחר, תיאום וניהול של כלל פעילות הארגון. מדובר כיום באחת התשתיות המשמעותיות והמרכזיות לסחר בסמים מסוכנים בישראל וחברים בה עשרות מנהלים, אלפי סוחרים ועשרות אלפי משתמשים".

לפי המשטרה, "חברי הרשת פעלו כארגון פשיעה לכל דבר, באופן מאורגן ושיטתי, כשהם סוחרים בסמים מסוכנים, בהם קוקאין, MDMA ואקסטזי, בנוסף לכמויות עצומות של חשיש ומריחואנה. לכל חבר בארגון היה תפקיד ייחודי, שנועד לקדם ולאפשר את פעילות הארגון, להגדיל את היקפי המסחר, להעניק שירות למשתמשים ולהגדיל את ההכנסה הכספית – ובכך להגדיל את השכר אותו הוא מקבל בעבור פעילותו". את שכרם קיבלו עובדי ומנהלי הארגון במזומן, בביטקוין או בסמים, תוך הסוואת מקור הכספים. על פי החוקרים, "הסמים המסוכנים סופקו בטלגראס גם לקטינים".

במהלך היום נערכו עשרות חיפושים, במסגרתם נתפסו סכומי כסף שונים, סמים וכן אמצעים טכנולוגיים ששימשו את הארגון לניהול הפעילות ברשת. עוד בוצעה אכיפה כלכלית לטובת תהליך של חילוט.

"מדובר בפרשה בינלאומית שעניינה הפעלת ארגון פשיעה ברשת בעל תשתיות בארץ וברחבי העולם המנהל רשת לסחר בסמים מסוכנים, בד בבד עם ביצוע עבירות נוספות", נמסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים