מי יהיה הסטארט-אפ המצטיין בבינה מלאכותית?
במסגרת הכנס תתקיים תחרות בינלאומית לסטארט-אפים מבטיחים הפועלים בזירת הבינה המלאכותית ● הכנס יסקור את החידושים, הטכנולוגיות והמודלים העסקיים העדכניים ביותר בתחום
בהמשך להצלחת Future of AI 2018, שמשך אליו בשנה שעברה למעלה מ-1,250 אורחים מרחבי העולם, תערוך אנשים ומחשבים בסוף החודש את Future of AI 2019. הכנס יפגיש שוב את השחקנים הבולטים הפועלים באקו-סיסטם של תחום הבינה המלאכותית מהארץ ומהעולם: חברות סטארט-אפ וקרנות הון-סיכון, מנהלים, משקיעים, מומחי לימוד מכונה מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם ובהם מפתחי הבינה המלאכותית, האלגוריתמים ומהנדסי התוכנה. חברות רבות כבר זיהו את השפעת הבינה המלאכותית ואת הפוטנציאל העצום הגלום בה, ומשקיעות סכומי עתק בפיתוח, מכירה ורכישה של טכנולוגיה בתחום. טכנולוגיית ה-AI משבשת ומשנה תעשיות כגון כספים, בריאות, קמעונות, תחבורה, מדיה ועוד, והיא צפויה לייצר הכנסות של 60 מיליארד דולר בשנת 2025.
לדברי בן פלד, מארגן ומפיק הכנס, "בכנס השנה, שצפוי להיות גדול מקודמו, יהיו למעלה מ-80 מושבים במספר זירות פעילות מקבילות. בשנה שעברה אירח האירוע הבינלאומי את מיקרוסופט, יבמ, אינטל, אמזון, סיילספורס, אמדוקס וגוגל, יחד עם עשרות מיזמים ומאות יזמים, משקיעים ומפתחים. גם השנה נארח נציגים מהחברות הגדולות המטיבות לזהות את ראשיתה של המהפכה".
במסגרת הכנס ייערך שלב הגמר של תחרות הסטארט-אפים הבינלאומית Future of AI למיזמים פורצי דרך בתחום הבינה המלאכותית, עם פרסים בחסות Google Cloud for startups, וכן Nielsen Innovate ומכון MI.
מבין עשרות החברות שהגישו מועמדות, יציגו ה-10 שעלו לגמר את המיזמים שלהן – כל אחת בפיץ' בן חמש דקות. פאנל השופטים כולל מומחים בתחום הבינה המלאכותית מחברות מובילות, ובהם: עידית גזית-גרבר ממיקרוסופט, דן בנימין, ארכיטקט Google Cloud לסטארט-אפים, גבי זודיק וגיל מי-טל מיבמ, ועוד.
התחרות מיועדת לחברות סטארט-אפ העוסקות בפיתוח טכנולוגיות ושירותים בעולם הבינה המלאכותית, בשלבים המוקדמים לפעילותן – בנות עד שלוש שנים, ושהשלימו עד כה בסבבי גיוס סכום שאינו עולה על ארבעה מיליון דולר. בין הקריטריונים לשיפוט: היבטים של חדשנות, פוטנציאל עסקי ואפליקציות עתידיות לפיתוח הטכנולוגי.
שלושת הסטארט-אפים שיגיעו למקומות הראשונים יזכו לחבילת פרסים שתסייע למינופם בתעשייה, כאשר הסטארט-אפ שיזכה במקום הראשון יקבל כרטיס כניסה לתכנית המנהיגות היוקרתית במכון Merage בקליפורניה, ארצות הברית, בשווי של 30 אלף דולר. בנוסף, יזכה המנצח בפוטנציאל להשקעה בגובה 500 אלף דולר על ידי קרן ההשקעות Nielsen Innovate, המלווה סטארט-אפים בשלבים מוקדמים לפעילותם. במסגרת חבילת הליווי העסקי ב-"אינקובטור" שתעניק נילסן לחברה המנצחת, יקבל הסטארט-אפ חמש שעות של ייעוץ אסטרטגי וחבילת פיתוח עסקי, אימון וחשיפה. עוד ייהנו הזוכים מחבילת הפעלה של Google Cloud לסטארט-אפים בשווי 100 אלף דולר וחבילת חסות בסך 7,500 דולר עבור השתתפותם בכנס Future of AI 2020.
"התחרות שמה לה למטרה להעניק במה וחשיפה לחברות הזנק מבטיחות מול הקהל הרחב, התקשורת ומקבלי ההחלטות בענף, ולאפשר לחברות הגדולות ולקרנות הון-סיכון להעניק להן הזדמנות ומינוף משמעותי", אמר פלד. "בשנה שעברה השתתפו בתחרות הסטארט-אפים חברות מרתקות שהציעו מגוון פתרונות מבוססי בינה מלאכותית בעולמות תוכן מגוונים. מבין החברות בלטו טכנולוגיות בינה מלאכותית בשירות הרפואה, כגון אלה של Faception, שפיתחה כלי לאפיון אישיותי באמצעות ראיית מחשב, מגנטיק, שפיתחה כלי לזיהוי פוליפים אוטומטי בבדיקת קולונוסקופיה, ו-Myndlift, שהציגה טכנולוגיה לשיפור בריאות המוח באמצעות מכשור לביש. השנה הגישו מועמדות לתחרות עשרות חברות מסקרנות, וביניהן Jeeng, שמציגה פלטפורמת מודעות פרסום בהתאמה אישית מבוססת בינה מלאכותית, ו-SwimMind, שפיתחה פלטפורמה אישית ללימוד שחייה באמצעות ניתוח וידיאו אוטומטי".