תביעה: אפיק גיימס גנבה ריקוד כדורסל והשתמשה בו בפורטנייט

שני שחקני כדורסל לשעבר מאוניברסיטת מרילנד טוענים שהחברה גנבה את ריקוד ה-Running Man שלהם ותובעים אותה על 20 מיליון דולר ● זאת לא התביעה הראשונה נגד אפיק גיימס, שקשורה להפרת זכויות יוצרים במשחק הפופולרי

האם התובעים את אפיק גיימס "ירקדו" כל הדרך מבית המשפט? צילום אילוסטרציה: BigStock

נראה כי התביעות להפרת זכויות היוצרים במשחק הפופולרי פורטנייט רחוקות מלגווע, ולא מן הנמנע שיש עוד בדרך. התביעה האחרונה הוגשה לפני ימים אחדים על ידי ג'ארד ניקנס וג'יילן בראנטלי, לשעבר שחקני כדורסל מאוניברסיטת מרילנד. השניים תובעים מאפיק גיימס, החברה שפיתחה את פורטנייט, פיצויים בגובה של חמישה מיליון דולר על הכנסת תנועות ריקוד ה-Running Man שפיתחו בעבר למשחק בלי רשותם. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי של מרילנד, שם האשימו שני השחקנים את החברה בהפרת זכויות יוצרים ופרסום ובתחרות לא הוגנת.

על פי כתב התביעה, "אפיק גיימס משתמשת ב-Running Man ובריקודים אחרים בכדי ליצור את הרושם המזויף שהיא זו שהתחילה עם הריקודים והשיגעונות האלה, או שהאמן שיצר אותם מאשר את השימוש בהם במשחק". עוד הדגישו התובעים כי החברה "העתיקה את הריקודים והתנועות של אמנים אפריקנים-אמריקנים רבים", מבלי לבקש אישור כלשהו לעשות זאת.

לצד הדרישה לפיצוי, ניקנס ובראנטלי תובעים תשלום של שכר טרחה לעורכי דינם וכמובן שהחברה תפסיק מיד את ההפצה של גרסאות המשחק שכוללות את ריקוד ה-Running Man. לא נראה שמדובר בסכום בלתי ניתן לעיכול עבור הנתבעת, פשוט משום שמספר השחקנים הרשומים בפורטנייט כבר חצה את קו ה-200 מיליון ושהכנסות החברה ממנו עד תום 2018, ובתוך כשנה וחצי מהשקת המשחק הלוהט, עומדות על כמיליארד דולר.

ארבע תנועות ריקוד גנובות או ביטוי יצירתי כשר?

עד כה תבעו את החברה על אותו העניין בדיוק הראפר 2 Milly, ואחריו אלפונסו ריבירו, משחקני הקומדיה הטלוויזיונית הפופולרית הנסיך המדליק מבל-אייר, וכוכב האינסטגרם ראסל הורינג, המכונה Backpack Kid. כולם תבעו את אפיק גיימס בטענה שזו גנבה מהם את תנועות הריקוד האופייניות להם והשתמשה בהן בפורטנייט.

החברה לא הגיבה ספציפית למקרה הנוכחי, אלא התייחסה באופן כללי למבול התביעות המאשימות אותה בגזלת הזכויות. היא בעיקר דחקה בבית המשפט לדחות את התביעה שהגיש הראפר 2 Milly, בטענה שהיא "מתנגשת ביסודו של דבר בעקרונות חופש הדיבור, מאחר שהיא מנסה להטיל אחריות, ובכך לצנן ביטוי יצירתי, בטענה לזכויות שאינן קיימות תחת החוק".

יצוין כי הבעלות על זכויות היוצרים במקרה המסוים והאחרון יכולה להיות בעייתית, משום שבראנטלי וניקנס לא היו אלה שיזמו את ה-Running Man. מדובר באתגר שהוכרז בתכניתה של אלן דג'נרס על ידי שני תיכוניסטים בשמות קווין וינסנט וג'רי הול, ושהוליד את ריקוד הכדורסל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים