נותנים כבוד: מיהם המשפיעים בהיי-טק הישראלי? – חלק ז'

מערכת אנשים ומחשבים בוחרת את הדמויות המשפיעות ביותר בענף ● בכל שבוע יוצגו שלושה מהאנשים שהצעידו את תעשיית ההיי-טק הישראלית והביאו אותה למעמדה המוביל ● כתבה שביעית בסדרה

מצטייני ההיי-טק לדורותיהם. אילוסטרציה: BigStock

ענף ההיי-טק הוא אחד הענפים הבולטים בכלכלה הישראלית, אם לא הבולט שבהם. לא לחינם הוא מכונה הקטר של המשק, שמו נישא בפי כמעט כל איש עסקים שמגיע לכאן, והוא קוצר שבחים והצלחות ברחבי העולם.

מאחורי הענף המשגשג יש מספר רב של מהנדסים, מתכנתים, אנשי IT ועוד עובדים ומנהלים שיצרו את הדבר הקסום הזה שנקרא אומת החדשנות – בין אם בחברות גדולות או באלה המרכיבות את אומת הסטארט-אפ, שם נוסף שבו נודעת ישראל. אבל בין אותם אנשים יש כמה עשרות שבלטו במיוחד בהישגים ובהצלחות, ואותם אנחנו מבקשים לציין ברשימה זו ובאלה שיתפרסמו אחריה. יצוין כי השמות מתפרסמים לפי סדר ה-א"ב, מאחר שבחרנו שלא לדרג אותם, אלא לתת את הכבוד לכולם ולכולן.

אבי כוכבא

קריירה: הצטרפתי לפני כשנה לקורלטה, שעוסקת בעולם ניהול הדטה סנטרים. לפני כן שימשתי כחבר הנהלה ומנהל חטיבת החדשנות בבנק הפועלים. כמו כן, הייתי Account General Manager ב-HPE ומפקד ממר"ם.

אבי כוכבא, לשעבר משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת החדשנות בבנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

אבי כוכבא, לשעבר משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת החדשנות בבנק הפועלים. צילום: ניב קנטור

מה דעתך על מצב ההיי-טק ומה אתה סבור שצופן העתיד? תחום ההיי-טק עבר זה מכבר ממצב של תומך עסקים למצב של מוביל עסקים. כיום, בזכות טכנולוגיות משבשות, תחומים עסקיים שלמים מובלים על ידי טכנולוגיה. הטכנולוגיות הבולטות הן בתחומי הבינה המלאכותית, הדטה והאנליטיקה החיזויית, הבלוקצ'יין, האינטרנט של הדברים ועוד. ענפי תעשייה שלמים משתנים כתוצאה מזה. כך, למשל, נטפליקס משנה את תעשיית הסרטים והסדרות, ואמזון, אפל ודיסני נכנסו גם הן לתחום.

השינוי המשמעותי בעיניי יתרחש באמצעות הבלוקצ'יין. כאן אנחנו צפויים למהפכות של ממש. גם מטבעות הקריפטו ייאלצו ארגונים מסורתיים לעבור שינויים להתמודדות עם העולם החדש, שהולך ונבנה מסביבנו.

אילו עוד אנשים ראויים לדעתך להיכלל ברשימה? (עד חמישה שמות): בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

שירה לב עמי

קריירה: אני מנכ״לית סטארט-אפ בתחום הבריאות. עד לפני קצת פחות משנה שימשתי כמנמ"רית משרד הבריאות ומנהלת תחום הבריאות הדיגיטלית בו. כשנכנסתי לתפקיד זה, משרד הבריאות עבד בסטנדרטים של שנות ה-80, עם מערכות עתיקות ותהליכים רבים המנוהלים בניירת. המינוי של אישה צעירה לתפקיד בכיר במשרד ממשלתי כבד הרים גבות, אבל התעלמתי מהמבקרים וניערתי את האבק מכל פינות המערכת. בניתי במשרד צוות של מקצוענים עם ברק בעיניים ושליחות אישית לקידום הבריאות. צוות זה קידם מאות פרויקטים במקביל, שיחד הצעידו את המשרד במהירות למאה ה-21. הצוות לקח על עצמו הובלת מהלך לאומי, שמטרתו קידום מערכת הבריאות כולה לעידן הדיגיטלי.

שירה לב עמי, לשעבר מנמ"רית משרד הבריאות. צילום: קובי קנטור ז"ל

שירה לב עמי, לשעבר מנמ"רית משרד הבריאות. צילום: קובי קנטור ז"ל

כחלוץ מבין משרדי הממשלה, בנה משרד הבריאות תכנית אופרטיבית, הכוללת את סלילת הכבישים הדיגיטליים בין ארגוני הבריאות, בניית תשתיות לאומיות ליישום בריאות דיגיטלית – בכללם שיתוף מידע רפואי לאומי, דיגיטציה מלאה של תהליכי הבירוקרטיה בין ארגוני הבריאות, תשתית ביג דטה חדשנית בענן למחקר בנתוני בריאות, אפליקציות מתקדמות ועוד – לצד קידום רגולציה והחלטות ממשלה המאפשרות לארגוני הבריאות לעשות שימוש מתקדם ואחראי במידע דיגיטלי לשיפור הבריאות של כולנו.

כמו כן, הובלתי את הטרנספורמציה הדיגיטלית בקרן יד הנדיב, תוך העברת ניהול תהליכי הפילנתרופיה לסביבת ענן מתקדמת ועידוד יישומים טכנולוגיים דומים בקרב מאות העמותות המקבלות תמיכה הקרן.

מה דעתך על מצב היי-טק ומה את סבורה שצופן העתיד? טכנולוגיה לבדה לא מחוללת מהפיכות. דור העתיד המוביל בענף ההיי-טק יורכב מא.נשים המבינים היטב את המוצרים, השוק, הלקוחות והתהליכים העסקיים, ומסוגלים.ות לחבר את המגמות בשוק ליישום טכנולוגי מתקדם. לכן, בשנים הבאות נראה נשים רבות יותר לוקחות תפקידי הובלה בעולם הטכנולוגי והדיגיטלי, בשילוב בין תחומי של דיסציפלינות. כמו כן, הבנה בציר העסקי-טכנולוגי תהפוך לדרישה בסיסית מכל אחד מהמנהלים בעולם העתיד, ותהיה חלק קריטי מארגז הכלים של מנכ"ליות ומנכ"לים מצליחים.

אילו עוד אנשים ראויים לדעתך להיכלל ברשימה? (עד חמישה שמות): אסתי פשין, סגנית נשיא ומנהלת פעילות הסייבר בתעשייה האווירית, וראשת שדולת ההיי-טק בכנסת; ורנית זקצר, ארכיטקטית ראשית במטריקס.

אסתר לבנון

קריירה: אני דירקטורית בחברות ציבוריות. בעבר, שימשתי כמנכ"לית הבורסה, ולפני כן כמשנה למנכ"ל ומנהלת מחלקת טכנולוגיות מידע ותפעול בארגון. אני אחראית להפיכתה של הבורסה בתל אביב לממוחשבת במלואה, וכן לשדרוגה לאחת מהבורסות המתקדמות בעולם ולאחת מהיחידות המאפשרות ביצוע מסחר ממוחשב מלא בכל השווקים: מניות, אגרות חוב, נגזרים ומלווים קצרי מועד (מק"מ), לצד מערכת סליקה משוכללת וממוחשבת לחלוטין. לפני כן יזמתי, הקמתי וניהלתי את אגף המחשוב של השב"כ.

אסתר לבנון. לשעבר מנכ"לית ומנמ"רית הבורסה ומנמ"רית השב"כ. צילום: יניב פאר

אסתר לבנון. לשעבר מנכ"לית ומנמ"רית הבורסה ומנמ"רית השב"כ. צילום: יניב פאר

מה דעתך על מצב היי-טק ומה את סבורה שצופן העתיד? ענף ההיי-טק הוא כיום חוד החנית של כל ארגון. אם בעבר, מי שהשכיל להשתמש בהיי-טק יצר יתרון משמעותי לארגון, הרי שכיום, כדי לשרוד, ארגון חייב להיות בחזית הטכנולוגיה והחדשנות. קצב השינויים והחידושים מחייב כל ארגון לבחון את עצמו כל הזמן ולא לנוח לרגע על זרי הדפנה. ההתמודדות עם השינויים המהירים מכתיבה הקמת פרויקטים בטווחי זמן קצרים, שילוב פתרונות חיצוניים (דוגמת הפינטק), התעדכנות תמידית ויכולת גבוהה להתמודד במהירות עם שינויים בסביבה שבה פועל הארגון.

אילו עוד אנשים ראויים לדעתך להיכלל ברשימה? (עד חמישה שמות): יהושע אגסי (לאומי קארד) ובועז ליננברג (הפניקס ואליהו) – הראשונים שעברו מתחום המחשוב לתפקידי ניהול בכירים בחברות משמעותיות.

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

לחלק ה' לחצו כאן.

לחלק ו' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים