פייסבוק הודתה שעליה לשפר את תנאי עבודת מפקחי התוכן שלה

התגובה מגיעה לאחר כתבת תחקיר שפרסם המגזין The Verge, ושחשפה כי רבים ממנטרי התוכן שמועסקים בשירות הרשת החברתית הדומיננטית הם עובדי קבלן בשכר נמוך, הסובלים מפוסט טראומה ומבעיות שונות עקב החומרים הקשים שבהם הם נתקלים במהלך עבודתם

עוד רכישה בישראל. פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

בוחני התוכן של פייסבוק, שאמונים על אחת הפעולות המאתגרות והחשובות ביותר בעבור ענקית המדיה החברתית, לא משתכרים כראוי. שכרם הממוצע עומד על 28,800 דולרים לשנה. בנוסף, מרביתם אינם עובדים מן המניין בחברה, אלא פועלים בעבורה על תקן עובדי קבלן. אבל זו אינה הצרה הגדולה שלהם כנראה – לפי דיווחיהם של בודקי התוכן, במסגרת עבודתם הם מתמודדים עם חשיפה לתוכן קשה, הכולל תכנים שקשורים לנושאים כגון התאבדות, רצח, פדופיליה, ויתר רעות חולות של ממש. כתוצאה מכך חלק נכבד מהם לוקה בפוסט טראומה.

בכתבת תחקיר מפורטת שפרסם The Verge, התברר כי העובדים, שמושפעים נפשית מעבודת ניטור התכנים, מוצאים דרכים לא בריאות להתמודד עם הלחץ ואלו כוללות סמים ומין במשרד. The Verge טען עוד כי חלק נכבד מהעובדים בתחום המורכב חווים, בעקבות שעות של צפייה בתכנים קשים, חרדה וטראומה, אך על אף כל זאת הם זוכים בייעוץ פסיכולוגי לקוי ובליווי עלוב מטעם הענקית ממאנלו פארק.

נערכת לשינוי שיתמוך בעובדים יותר

לאחר הדיווח הקשה פרסמה פייסבוק פוסט בבלוג שמופיע באתר האינטרנט שלה. את הפוסט כתב סמנכ"ל התפעול העולמי, ג'סטין אוסופסקי, שהגיב וניסה להסביר את שיטות העבודה של פייסבוק וכיצד היא מתכוונת לטפל בבעיות שחשף הדיווח של The Verge, בתוך שהוא מפרסם בפוסט מכתב ששלח לעובדים בנדון.

אוסופסקי הודה כי פייסבוק משתמשת בקבלנים עקב צמיחתה והצרכים המוגברים שבאו עם השנים, וטען שזו אולי הסיבה לבעיות שנמצאו בכתבה. הצורך בקבלנים מגיע, לדבריו, משום החובה לענות במהירות על היקפי התכנים העצומים שדורשים ניטור אנושי. לטענתו, למרות זאת יש לכל העובדים את הידע הדרוש בכדי להתמודד עם המצב. "אנחנו יודעים שיש הרבה שאלות, אי הבנות והאשמות סביב נוהלי ביקורת התוכן של פייסבוק – כולל איך אנחנו כחברה מטפלים ומפצים את האנשים שמאחורי העבודה החשובה הזו. אנו מחויבים לעבוד עם השותפים שלנו בכדי לדרוש רמה גבוהה של תמיכה בעובדים שלהם; זאת האחריות שלנו ואנחנו לוקחים את זה ברצינות".

הוא גם טען כי לפייסבוק יש "חוזים ברורים" הדורשים מתקנים איכותיים ותמיכה פסיכולוגית, ביקורים סדירים ממנהלי פייסבוק וביקורות קבועות על ביצועי הקבלנים.

עם זאת אוסופסקי הודה כי החברה יודעת שיש "הרבה שאנחנו עדיין צריכים לעשות", והצביע על כך שפייסבוק האצילה לאחרונה על ארון צ'נדרה, גם הוא סמנכ"ל תפעול גלובלי בחברה, את האחראיות לביצוע מספר צעדים חדשים.

לסיכום הבטיח אוסופסקי כי פייסבוק תאמץ בקרוב תהליך "קפדני וקבוע" לבדיקת הקבלנים ולאכיפת המדיניות, כמו גם לשימוש בחוזים אחידים, בכדי להבטיח מדיניות עקבית ואף קיום מפגשים רבים עם העובדים שמקורם בחברות הקבלן, וכל זאת במטרה לחזק את התקשורת של הענקית מולם, כמו גם לענות על הציפיות שלהם ממנה לתמיכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים