וולמארט רכשה את אספקטיבה הישראלית בעשרות מיליוני דולרים

הטכנולוגיה של הסטארט-אפ מתל אביב מנתחת מידע שמגיע מחוות דעת של גולשים, ובאמצעות עיבוד שפה טבעית ולימודי מכונה מפיקה ממנו תוצאות חיפוש מותאמות אישית

מייסדי אספקטיבה. מימין: אייל הורוביץ, סמנכ"ל הטכנולוגיות; עזרא דאיה, המנכ"ל; ויועד ארד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי. צילום: סיון שחור

ענקית הקמעונות וולמארט הודיעה אמש (ב') כי רכשה את הסטארט-אפ הישראלי אספקטיבה, שעוסק בתחום עיבוד השפה הטבעית. סכום הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם לפי ההערכות בשוק, מדובר בעשרות מיליוני דולרים.

אספקטיבה נוסדה ב-2013 על ידי עזרא דאיה, המשמש כמנכ"ל החברה, אייל הורוביץ, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ויועד ארד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי. היא צמחה בחממת המדיה של הקרן הירושלמית JVP וגייסה עד היום ארבעה מיליון דולר. אספקטיבה מעסיקה שבעה עובדים ותמשיך לפעול ממשרדיה בתל אביב. זאת, על אף שכחלק מהרכישה, היא הצטרפה אתמול ל-Store N°8 – חממה טכנולוגית ש-וולמארט השיקה ב-2017 כדי לפתח רעיונות טכנולוגיים בתחום המסחר.

באתר החברה נכתב כי היא הוקמה לאחר שהמייסדים ניסו לחפש מלון ידידותי לילדים באזור הטיימס סקוור בניו-יורק, וכן את הלפטופ הטוב ביותר למשחקים, והיו מתוסכלים ממה שהם מצאו אונליין. פניות לשירות הלקוחות הותירו אותם מבולבלים עוד יותר. לכן, הם פיתחו טכנולוגיה שאוספת ביקורות של לקוחות אונליין, מנתחת את המידע ומפיקה תוצאות חיפוש מותאמות אישית.

לדברי דאיה, "אספקטיבה שמחה להצטרף ל-Store N°8, שתהווה סביבה מושלמת למינוף הטכנולוגיה של החברה".

לורי פליס, נשיא Store N°8, אמר כי "אספקטיבה פיתחה טכניקות לימודי מכונה ויכולות עיבוד שפה טבעית מתוחכמות להפליא, שאנחנו מאמינים שישפיעו עמוקות על אופן הצריכה בעתיד". פליס ציין ש-"ישראל היא כר פורה לכישרון טכנולוגי ולחדשנות. אנחנו מצטרפים לקהילה צומחת של יזמים בישראל".

רכישה זו היא העדכנית ביותר שביצעה וולמארט בישראל. החברה השקיעה בעבר בפורטפוליו חברות הסייבר Team8, השיקה מיזם עם חברת המדיה האינטראקטיבית Eko ובאחרונה הצטרפה ל-The Bridge – אקסלרטור המחבר חברות בינלאומיות עם קהילת הסטארט-אפים בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים