Nokia 9 PureView: חמש מצלמות, מכשיר אחד

מערך הצילום מורכב בפועל משתי מצלמות צבעוניות ושלוש מצלמות מונוכרומטיות ● בעת צילום תמונה, בגלל המיקום הייחודי של כל עדשה, ניתן לקבל תמונות מפורטות במיוחד ● צפוי להגיע לחנויות בתחילת מרץ במחיר של 620 אירו

Nokia 9 PureView. צילום: יח"צ

HMD Global, בדיוק כמו בשנה שעברה, הסתערה על MWC 2019 עם שורה של מכשירי נוקיה בהמשך המסע שלה ללב התודעה הצרכנית. בראש, ובהפרש ניכר, נמצא Nokia 9 PureView הטלפון שעורר הכי הרבה ציפיות, מהמכשירים היותר בולטים, לפחות על הנייר, לפני שההכרזות התחילו בפועל.

הטלפון, כזכור, מגיע עם חמש מצלמות מאחור. ההחלטה של HMD להחיות את מותג המשנה PureView, שמספר על ההתמקדות בצילום בטלפון הזה, הייתה נכונה מכיוון ששילוב המצלמות יכול לספק תמונה באבחנה מרבית של 240 מגה פיקסלים, וזה מרשים.

הפתעה אחת בכל זאת חיכתה בהכרזה: מערך הצילום מורכב בפועל משתי מצלמות צבעוניות ושלוש מצלמות מונוכרומטיות. ויותר מכך, לכל המצלמות חיישן בגודל של 12 מגה-פיקסל ומפתח צמצם של f/1.8. בעת צילום תמונה, בגלל המיקום הייחודי של כל עדשה, כל אחת מהן מספקת לתמונה חשיפה מעט שונה ולכן, כך מספרים בחברה, אפשר לקבל תמונות מפורטות במיוחד. מעבר לכך מדובר במכשיר שלא הולך עדיין עד הסוף מבחינת תצורה, אולי בגלל ההיבט הכספי, מתוך ניסיון שלא להגיע למחירי צמרת.

משמעות הדבר היא שהמערכת על שבב המובילה של שנה שעברה, Snapdragon 845 עם זיכרון עבודה בנפח 6 גיגה-בייט לצד זיכרון אחסון בנפח 128 גיגה-בייט. זה אומר מסך יחסית קטן במונחים של ימינו בגודל 5.99 אינץ' בטכנולוגיית pOLED ורזולוציית 2K ביחס היבט של 18:9 עם שוליים מאוד לא מודרניים ורחבים. העליון מכיל את מצלמת ה-20 מגה-פיקסל הקדמית, וזה אומר גם סוללה בנפח סביר ולא יותר של 3,320 מיל׳-אמפר/שעה שלפחות מציעה תמיכה בטעינה מהירה וטעינה אלחוטית בתקן Qi.

חיישן טביעות אצבע הממוקם מתחת למסך

ל-Nokia 9 PureView יש גם חיישן טביעות אצבע הממוקם מתחת למסך, והמכשיר עמיד בפני מים ואבק אבל בתקן IP67 בלבד. הוא צפוי להגיע לחנויות בתחילת מרץ במחיר של 620 אירו.

לצידו הוכרזו ארבעה טלפוני נוקיה קטנים יותר לשוק הכניסה עד הביניים לכל היותר. Nokia 1 Plus הוא טלפון Android Go בגרסה 9.0 עם 1 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-8 גיגה-בייט זיכרון אחסון מובנה. מסך ה-IPS הוא בגודל 5.45 אינץ' ומציע רזולוציית +VGA בלבד ביחס היבט של 18:9. יש לו מעבד מדיה-טק עם ארבע ליבות במהירות 1.5 גיגה-הרץ וסוללת 2,500mAh והוא יוצע במחיר של 99 דולרים בלבד, כך שברור מהו השוק אליו הוא מיועד.

Nokia 3.2 מגיע עם מסך 6.26 אינץ' עם מגרעת דמוית טיפה וברזולוציית +HD ביחס היבט של 19:9. המערכת על שבב היא Snapdragon 429 לשוק הכניסה והוא מגיע עם בבסיס עם 2/3 גיגה בייט זיכרון עבודה ו-16/32 גיגה-בייט זיכרון אחסון בהתאמה. מאחור יש מצלמיה אחת בגודל 13 מגה-פיקסל ומקדימה מצלמת 5 מגה-פיקסל.

בדגם עם הזיכרון הגדול יותר יש חיישן טביעות אצבע מאחור, והוא מגיע עם אנדרואיד 9. הסוללה היא בנפח עבודה של 4,000mAh והמחיר אמור להיות כ-140 ו-170 דולרים בהתאמה לכמות הזיכרון.
Nokia 4.2 הוא עוד צעד אחד קדימה, אבל גם אחורה. למרות שהוא מצויד במסך קטן יותר בגודל 5.71 אינץ' שגם הוא מציע רזולוציית +FHD שכולל מגרעת קטנה ועגולה למעלה.

הסיבה היא שהפעם יש כבר מעבד Snapdragon 439, ושאם מקדימה יש מצלמת 8 מגה-פיקסל בודדת, אז מאחור יש כבר שתי מצלמות עם חיישנים בגודל 13+2 מגה-פיקסלים. הרכב הזיכרון זהה לזה של Nokia 3.2, אבל הסוללה קטנה ועומדת על 3,000mAh בלבד. המחיר כ-170 וכ-200 דולרים בהתאמה לכמות הזיכרון.

מעבר לכך הציגה החברה גם את ה-Nokia 210 עם הניחוח הנוסטלגי את המודרני, שמשתמש במערכת ההפעלה Series

30+ של נוקיה עם תצוגת QVGA בגודל 2.4 אינץ' ושוקל 82 גרם בלבד, ועם סוללת 1,020mAh. כנראה שיש עדיין ביקוש לטלפונים הפשוטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים