איזו חברה ישראלית היא הבאה בתור להירכש על ידי ServiceNow?

ג'ון דונהיו, מנכ''ל ServiceNow – בישראל; בוחן רכישת חברות ● ב-2014 רכשה את ניבולה וב-2017 רכשה את SkyGiraffe הישראליות

ג'ון דונהיו, מנכ''ל סרוויס נאו שעובר לנייקי. צילום: יח"צ

ג'ון דונהיו, מנכ"ל ServiceNow, מגיע השבוע ארצה ובין חופשתו ושאר הדברים שיעשה, הוא צפוי לבחון רכישה של חברות IT וחברות סטארט-אפ מקומיות; כך נודע לאנשים ומחשבים.

דונהיו, המשמש גם כנשיא ServiceNow, החל בתפקידו הנוכחי בפברואר 2017. הוא כיהן במשך כעשור כמנכ"ל eBay והוביל אותה להצלחות מרשימות. לאחר מכן שימש כחבר במועצות המנהלים של אינטל ושל eBay.

בעבר הוא אמר כי ההחלטה שלו להצטרף ל-ServiceNow הייתה קלה, משום שהוא היה לקוח שלה כשכיהן ב-eBay. בטרם נכנס לתפקיד, כשלמד להכיר את החברה, הוא אמר שהוא התאהב בה, בשל "המטרות שלה והטכנולוגיה שהיא מציעה, כמו גם באנשיה ובהזדמנויות שנקרות בפניה".

רכישות בישראל

עם הגיעו ל-ServiceNow, דונהיו, יו"ר PayPal לשעבר, קבע לחברה, שמחזורה עומד על מיליארד דולר, יעד: עד 2020, להכפיל נתון זה פי ארבעה. דונהיו עמד על ההבדל המשמעותי בין מה שהעובדים חווים במקום העבודה, לבין מה שהם חווים בבית, ומאז החברה פועלת כדי לצמצם את הפער הזה: השאיפה של ServiceNow היא שכל עובד בארגון יידע ממי ואיך לבקש שירות, בלי הצורך לחפש במערכות המידע למי צריך לפנות. על רקע זה הכריזה החברה על תפיסה, המציבה את האדם במרכז, בין אם זה לקוח, ספק, עובד או כל בן אנוש אחר.

ServiceNow פועלת בענן ומציעה תוכנה כשירות, ומשנה את הדרך בה ארגונים עושים עסקים ומנהלים תהליכים שונים בארגון. בראש הסניף המקומי של ServiceNow, עומדת זה כמעט שבע שנים לימור אפיק. יש להם עשרות לקוחות ממגוון מגזרי תעשייה – פיננסי, היי-טק, פארמה, תקשורת, שירותים וייצור, ביניהם בנק הפועלים, בנק לאומי, נטפים, תנובה, NICE, טבע, אמדוקס, אורבוטק, פרטנר, רפאל ואל על.

בסניף המקומי של ServiceNow יש כ-130 עובדים, בין השאר בשל רכישתה בשנת 2017 את SkyGiraffe הישראלית תמורת עשרות מיליוני דולרים. הרכישה היוותה בסיס לחטיבת המובייל של החברה. הפלטפורמה הארגונית של SkyGiraffe נועדה לפשט את האינטראקציה של חברות עם המערכות שלהן.

מאז הקמתה גייסה הנרכשת יותר מ-10 מיליון דולרים. SkyGiraffe פיתחה פלטפורמת ענן לייצור אפליקציות ארגוניות וניהול בענן. היא מציעה מערך של רכיבים המאפשרים פריסה מיידית של המוצר בלא שימוש בקוד, התאמה אישית ופרטנית, על פי סוג המידע הרלוונטי לעובדים. הנרכשת מספקת תמיכה בפלטפורמות המובילות כיום בשוק: אנדרואיד ו-iOS, לצד תמיכת SaaS ואינטגרציה עם ספקי מידע גדולים.

הייתה זו הרכישה השנייה של ServiceNow בישראל, לאחר שהיא קנתה ב-2014 את ניבולה
תמורת 100 מיליון דולר במזומן, ועל בסיס עסקה זו הוקם מרכז מו"פ בארץ. מוצר הדגל של הנרכשת, ServiceWatch, ממכן את הגילוי, המיפוי והניטור של שירותי IT ארגוניים – והפך לחלק מקו המוצרים של ServiceNow. המערכת של ניבולה היא כלי לניהול שירותים עסקיים בארגון (BSM). היא בונה וממדלת את השירות העסקי "מלמעלה למטה": כאשר מספקים למערכת את נקודת הכניסה לשירות כלשהו, היא מתחקה באופן עצמאי אחר השירות בתוך תשתיות הארגון ומשרטטת את עץ השירות באופן מושלם על כל רכיביו.

אין זהו הביקור הראשון של דונהיו בישראל – הוא כבר היה פה בביקורים פרטיים שכללו גם חלק מקצועי, בשנים 2012 ו-2015. אולם זהו ביקור ראשון שלו בישראל בתפקידו הנוכחי ב-ServiceNow.

בראיון שהעניק דונהיו לגלובס ב-2012 הוא אמר כי "אני חושב שישראל היא חלק דינמי וחשוב מהעתיד של האינטרנט, וכמובן של eBay".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים