אקזיט ענק לאטיוניטי הישראלית: נמכרה ב-560 מיליון דולר לקליק

החברה הנרכשת, בניהולו של שמעון אלון, פועלת בעולם ניהול הביג דטה, ומספקת מוצרי תוכנה ארגונית לשילוב נתונים וזיהוי אירועים עסקיים בזמן אמת ● אלון ירוויח מהרכישה לא מעט, שכן הוא מחזיק ביותר מ-8% ממניות אטיוניטי

אקזיט. אטיוניטי

קליק האמריקנית, שעוסקת בניתוח מידע, רוכשת את אטיונטי הישראלית תמורת 560 מיליון דולר במזומן – כך פורסם היום (ה'). הנהלות שתי החברות אישרו את הרכישה. השלמת העסקה כפופה לאישורים הרגולטוריים והיא צפויה להיסגר ברבעון השני השנה.

השוק שבו פועלת אטיוניטי, ניהול הביג דטה, הוא בעל פוטנציאל לצמיחה חזקה. אטיוניטי מספקת מוצרי תוכנה ארגונית לשילוב נתונים וזיהוי אירועים עסקיים בזמן אמת. פלטפורמת ניהול הביג דטה שלה מאיצה העברה וזמינות של נתונים, תוך מיכון של הכנת מידע לצורך ביצוע אנליזות ואופטימיזציה של ניהול מידע, כולל תובנות וניתוח. בין השאר, החברה פיתחה את Compose – תוכנה מתקדמת לאוטומציה של מחסני נתונים. התוכנה מאפשרת יכולות להזרמת מידע בין פלטפורמות התומכות במעבר לענן וניתוח מידע בזמן אמת.

הפתרונות של אטיוניטי מטפלים בנתונים הנמצאים במערכות שונות בארגון ובענן, בהן בסיסי נתונים, מערכות סאפ, Hadoop, מחסני נתונים (DWH), מערכות העברת מסרים בזמן אמת כגון Kafka, וכן במערכות מיינפריים. בכך עונה החברה על צורך קריטי של ארגונים רבים – זמינות של נתונים עדכניים, כדי שהם יוכלו לשדרג את ניהול הנתונים ואת יכולת השימוש בפלטפורמות מודרניות למחשוב וניתוח נתונים. הפתרונות של אטיוניטי מבטיחים את זמינות הנתונים בכל עת, כולל העברת ביג דטה בין דטה סנטרים בתוך הארגון ולענן. כלי השכפול של החברה תומכים במספר גבוה ביותר של מקורות מידע, כאשר אין צורך להיעזר בכלי ETL (גזירה ושליפת נתונים) – דבר המונע טעויות וסיבוכים.

שמעון אלון, יו"ר ומנכ"ל החברה, ייהנה אף הוא מהאקזיט: הוא אוחז ב-8.3% ממניות אטיוניטי, בשווי של 46 מיליון דולר. זהו האקזיט השני של אלון: פריסייס, שאותה ניהל, נמכרה ב-2002 ל-וריטאס תמורת 620 מיליון דולר.

מקשיים לאקזיט ענק

לאחר התפוצצות בועת הדוט.קום, אטיוניטי נקלעה לקשיים, וקבוצת משקיעים, שאותה הוביל אלון, רכשה את מניותיה והעניקה לה הלוואה. ב-2008 שווי המניה צנח עוד יותר ועמד על עשרות סנטים. המנכ״ל התפטר ואלון נטל את הובלת החברה. בעבר, המוצר של החברה סיפק יכולת למיזוג של נתונים בין בסיסי נתונים שונים. כך היא ענתה לבעיה שלפיה כל בסיס נתונים טיפל בנתוניו בקוד שונה. אלון הוביל מהלך להאצה של העברת הנתונים בזמן אמת. בחלוף השנים, אטיוניטי התאימה את עצמה גם לעולם החדש, שבו בסיסי הנתונים נמצאים בענן.

לדברי אלון, "הרכישה תוביל לכך שנוכל לשלב את יכולות אינטגרציית המידע וניהול הביג דטה שלנו עם יכולת ניתוח המידע של קליק, ובדרך זו נוכל להאיץ את ההצלחה שלנו. כמו כן, הרכישה תעניק לאטיוניטי יכולת לפעול במקומות נוספים, מה שמשרת את האסטרטגיה העסקית שלנו".

מייק קאפון, מנכ"ל קליק, ציין ש-"כוחה של אטיוניטי הוא בהעברת מידע בזמן אמת בסביבות ענן מורכבות. הרכישה תציב את קליק באופן ייחודי, במקום בו היא תוכל לסייע ללקוחותיה להוביל מידע ולמצב את אסטרטגיית ניתוח המידע בבסיסי הנתונים שלהם. אטיוניטי הוכיחה צמיחה חזקה בשוק גדול ויחד אנחנו נמצאים במקום טוב יותר על מנת לפתור את הבעיות המאתגרות ביותר בתחום המידע".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוני רוקח

    כבוד להתמדה, השקעה, גאוניות בניתוח חדשנות ובשיווק בינלאומי

  2. גיל

    תמיד מחמם את הלב הצלחות ההיטק, וגם - תמיד מצער שההצלחות לא ממשיכות לשאת פרות בישראל...

אירועים קרובים