הסטארט-אפ שיוצר חיים יש מאין בכל מקום אפשרי בעולם

Village-in-a-box מספק את כל התשתית הדרושה לדיור בר-קיימא ובר-השגה בכל תנאי שטח בכל מקום בעולם ● לאחרונה זכה המיזם לייצג את ישראל בתחרות בינלאומית לאיתור מיזמים מבטיחים בעלי השפעה חברתית בעולם

21/02/2019 15:54
היזמים יוני הרן וויקטור חג'ג'. צילום: ליאור גולדסאד

הסטארט-אפ Village-in-a-box של היזמים יוני הרן וויקטור חג'ג' זכה באחרונה לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית THE VENTURE מטעם וויסקי שיבאס ריגאל, לאיתור מיזמים מבטיחים בעלי השפעה חברתית בעולם לשנת . 2019.  Village-in-a-box נבחר מבין חמישה מתמודדים שהגיעו לגמר המקומי לבחירת המיזם החברתי המבטיח ביותר.

המיזם, שהינו חלק מפעילות 'הקבוצה לקיימות', פיתח מוצר המספק את כל התשתית הדרושה לדיור בר-קיימא ובר-השגה ומתאם את פעילותן. בכך למעשה מאפשרת הפלטפורמה ליצור תנאי מחייה בכל תנאי שטח אפשריים וליצור יישוב וקהילה יש מאין.

צילום ווידאו: מתוך: יו-טיוב

בחברה אמרו כי המוצר מספק פתרון הוליסטי של מערכות תשתית מבוססות אנרגיה מתחדשת, מערכות גידול מזון וטכנולוגיות קלינטק לטיפול במים ופסולת ונועד להדגים את הוכחת היכולת להקים שכונות גם באזורים בהן לא קיימת תשתית מדינית כלל וכחיזוק לשכונות וכפרים קיימים.

לדברי הרן, "אנחנו למעשה פלטפורמה שמאפשרת אינטגרציה של טכנולוגיות רבות ומגוונות. אנו מאגדים אותן למודל אחד, הוליסטי, כלכלי-קהילתי-טכנולוגי. אנחנו רק המאפשרים, ומה שמאפשר את כל זה הוא התוכנה שמנהלת הכל".

הרן הוסיף ואמר כי "המוצר הוא למעשה פתרון שמאפשר לתת למישהו שכונה או כפר שיש בו כל מה שצריך כדי להתקיים מבחינת צרכים של אדם. אנו מתכננים את זה ומשלחים לכל מקום בעולם, בונים בתים עם חומרים מקומיים וכוח אדם מקומי ומתפעלים את הכל עם התוכנה. אנו מספקים מים מזון אנרגיה פתרונות פסולת, את המודל הקהילתי והבתים כמובן. בעצם אלו הם כל הדברים הבסיסים כדי להתחיל להתקיים עליהם, זה הבסיס".

הבניה מתמקדת בטכנולוגיות קצה עדכניות אשר מתאפיינות בישימות גבוהה, יכולת הכשרה מהירה, בניה ירוקה מבודדת וחסכונית בחומר.

הרן משוכנע כי התהליך שמאפשר המיזם יביא בסופו של דבר אף להקלה משמעותית על חיי צרכני הקצה, תושבי אותם יישובים שיקומו בבוא העת בעזרת המיזם, אשר ייהנו מתשתיות בסיסיות לצרכי מחייה בעלויות נמוכות יותר מאלו הקיימות כיום, במיוחד בערים מרכזיות, כמו למשל עלויות גז. ל

דבריו, "יש המון טכנולוגיות מבטיחות כאשר למעשה אנחנו בשיאה של המהפכה התעשייתית, ואפילו בקצה שלה. כל אחד יודע לעשות הכי טוב מה שהוא יודע לעשות. מבחינתי הגענו לקצה בהיבט זה, כי היעילות של הדברים האלו נמוכה מאוד. למשל תאגידי המים שמגלגלים את העלויות על הצרכן והכל לא יעיל. עכשיו העניין הוא לעשות מודל סינרגטי. אם אנחנו מצליחים לקחת טכנולוגיות קיימות ולהשתמש במודל כלכלה מעגלית שתיוצר ממערכת אחת שמזינה מערכת אחרת, יש ערך יותר גדול לדברים. ברגע שאנו יודעים ליצור הנדסה חכמה, מה שעבדנו עליו שנתיים, בעצם אין דבר שלא נעשה בו שימוש בצורה הכי חכמה. מעבר לכך, בסוף החיסכון מגולגל על הצרכן אשר מקבל יותר במזון, במים, בחשמל ועוד".

"הראייה ההוליסטית היא חלק גדול מהאג'נדה שאנו מקיימים והאנושות קצת שכחה מכך. כעת זה עולה חזרה לכותרות", הוא הוסיף.

מודל ראשון במצפה רמון

בימים אלו מתכננת היזמים הקמת שכונה ראשונה מסוגה בעולם במצפה רמון בהיקף של 200 יחידות דיור שתיקרא "קיימא".

"אנחנו כעת בשלב הפיתוח. אנו מדברים על פרויקט ראשון מסוגו במצפה רמון שעתיד להתחיל להיבנות עוד כשנה, בשנת 2020 בשיתוף פעולה שלנו עם המועצה המקומית ותנועת אור. במסגרת הפרויקט נקים 200 יחידות דיור על שטח מאוד ייחודי שם שיכלול בתוכו גם אלמנטים של תיירות ותעשייה. זו שכונה ראשונה מסוגה בעולם שנקים כשהכוונה היא גם להביא אליה חברות ומשלחות מכל העולם לראות את המודל פועל בשטח", אמר.

החברה מונה כיום עשרה עובדים והיא פועלת ממשרדיה שבתל אביב ובבאר שבע ובימים אלו נמצאת לקראת סבב גיוס ראשון לאחר גיוס סיד.
הרן סיכם ואמר כי "מבחינת הפוטנציאל של הרעיון אנחנו מדברים על יכולת להקים תשתיות באזורים בהם קשה לפרוס אותן, באזורים נחשלים כלכלית ולמעשה בעזרת הפלטפורמה לקדם תעשייה, אנשים ולמעשה את כל המשתמע והנלווה לכך".

לדבריו, "בהיבט התחממות גלובלית ושינויי אקלים יש פה בשורה כפולה: אנחנו מדברים על התפתחות כלכלית שמונעת מחידושים טכנולוגים שלא פוגעת בסביבה והכל נעשה בעלויות נמוכות יותר מהקיימות כיום".

לאחרונה כאמור נבחר המיזם לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית THE VENTURE. הבחירה נעשתה על ידי צוות השופטים של התחרות בישראל שהורכב מיזמים ואנשי עסקים בכירים אשר נרתמו לפרויקט במטרה לקדם את תחום ההשקעות החברתיות בארץ, ביניהם:אסתר ברק לנדס, מנכ"לית ומייסדת חממת Nielsen Innovate לשעבר, ססיל בליליוס, מייסדת ושותפה- מנהלת של קרן אימפקט פירסט להשקעות טכנולוגיות-חברתיות ועוד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מירי רינת

    שלום רב שמי מירי רינת יש לי תוכנית רדיו רדיו קול יזרעאל בשם "קוד פתוח" העוסקת במתן במה לאלטרנטיבה ואני רוצה מאוד להזמין אותכם ולשוחח אתכם על היוזמה הברוכה הזאת שם מוזמנים לחזור אליי תודה

אירועים קרובים