אפל רכשה את Pullstring – חברה מומחית ליכולות קוליות מבוססות AI

הרכישה - בעסקה בשווי 30 מיליון דולר - מספקת לענקית מקופרטינו אפשרות לאמץ לחיקה את הטכנולוגיה שמאחורי הבובה האינטראקטיבית Hello Barbie ויכולותיהם של עוזרים קוליים רבים ● היא נועדה כנראה לסייע להפוך את העוזרת הקולית סירי למתחרה איכותית יותר מול היריבה המרה שלה, אלקסה של אמזון

בינה מלאכותית. אילוסטרציה: BigStock

אפל רכשה את הסטארט-אפ המתמחה בזיהוי קולי מבוסס הבינה המלאכותית, Pullstring. לפי אקסיוס, על מנת לרכוש את Pullstring שילמה אפל כ-30 מיליון דולר, בתוספת כ-10 מיליון דולר בהכנסות פוטנציאליות בעבור ההנהלה.

הסטארט-אפ Pullstring נוסד ב-2011 על ידי מנהלים לשעבר של פיקסאר ועל פי הנאמר באתר האינטרנט שלו הוא מגובה בין השאר על ידי המשקיעות Greylock Partners ,Charles River Ventures ,Khosla Ventures True Ventures ו-First Round Capital. לפי התקשורת, ב-2016, אחרי הגיוס האחרון, הסטארט-אפ הוערך בסביבות 160 מיליון דולר.

מתמחה בעוזרים קוליים חכמים יותר

בתחילה עסקה החברה באופן כללי בשיחות דרך מחשב, אבל בהמשך דרכה שינתה את האסטרטגיה והחלה בפיתוח כלי מפתח המשמשים לעיצוב ולבניית יישומים קוליים. הטכנולוגיה של PullString היוותה מנוף בעבור היכולות של העוזרים הקוליים מבוססי הבינה החכמה Amazon Alexa וה-Google Assistant.

PullString, הוא גם הסטארט-אפ שנמצא מאחורי הטכנולוגיה הקולית המניעה את הבובה Hello Barbie של מאטל, שיצאה לשווקים בשנת 2015.

פלטפורמת הבינה המלאכותית העניקה לחברות ולשותפים שלה דרך ליצור דמויות דיגיטליות ופיזיות ויישומים קוליים שיכולים לתקשר עם אנשים. Hello Barbie היה אחד מאלה – אינטראקטיבי, תומס טנק צעצוע מנוע היה עוד אחד. החברה השיקה בעבר תוכנה שעושה את זה קל גם עבור מי שאינם טכניים מקצוענים כדי ליצור Alexa Apps משלהם.

עכשיו כש-Pullstring נכנסת מתחת לכנפיים הרחבות של אפל פלטפורמת Converse שלה יכולה לשמש מפתחים שייצרו יישומים קוליים מקוריים בעבור סירי, העוזרת החכמה של אפל.

דיווחים מצביעים כבר מזה זמן מה על כך שאפל עסוקה בשיפוץ כולל של סירי, שצברה אמנם יותר הצלחה עם קיצורי הדרך שלה ב-iOS 12 – שאליהם התווספו לאחרונה גם קיצורי דרך לווייז – אבל התאימות של העוזרת הקולית מול שירותי צד שלישי ממשיכה לפגר אחרי היכולות של אלקסה של אמזון או ה-Assistant של גוגל.

אפל לא סיפקה אישור רשמי על הרכישה האחרונה שלה, ופרטים רשמיים על פרטי העסקה לא היו זמינים עד כה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים