ירידה חדה במכירות של מכשירי אפל ושיאומי בסין

שתי הענקיות איבדו ברבעון האחרון של השנה גובה במדינת הענק, בעוד ש-וואווי חוותה זינוק – כך לפי IDC ● בסך הכל, מכירות הסמארטפונים בשוק הסיני קטנו ב-10%

פחות מכירות סמארטפונים בשוק הסיני. צילום אילוסטרציה: BigStock

ההתכווצות הכללית בדרישה העולמית לסמארטפונים נותנת את אותותיה ומתבטאת בצניחה חדה במכירותיהן של אפל ושיאומי בסין ברבעון שהסתיים בדצמבר האחרון. שתי הענקיות הציגו את הביצועים הגרועים ביותר בקרב חמש החברות המובילות בשוק הסיני הענק.

אפל חזתה ירידות בשוק הסיני ואף פרסמה אזהרת רווח בין היתר בשל כך. ואמנם, המכירות הרבעוניות שלה בשוק זה צנחו ב-19.9%, אם כי היא עלתה למקום הרביעי ברשימת היצרניות המובילות בסין. הסיבה לכך היא צניחה גדולה הרבה יותר – של 34.9% – במשלוחים של שיאומי המקומית, שירדה למקום החמישי.

הנתונים האלה פורסמו בדו"ח האחרון של IDC, שמציין גם כי סך המכירות בסין קטנו ב-9.7% והסתכמו ב-103 מיליון מכשירים.

המרוויחה הגדולה בסין, וואווי, חוותה קפיצה של 23.3% ונמצאת במקום הראשון, בעוד היצרניות Oppo ו-Vivo הצליחו להשיג עלייה קלה של 1.5% ו-3.1%, בהתאמה.

הסיבה לירידה של אפל: הכלכלה הסינית או המחירים הגבוהים?

בחודש שעבר דיווחה אפל על צפי לירידה במכירות ברבעון המדובר והמנכ"ל, טים קוק, ציין כי הסיבה לכך היא הכלכלה הסינית החלשה. ואולם, לדברי אנליסטים, ייתכן שהסיבה נעוצה באסטרטגיה שגויה לחלוטין שנקטה החברה בשוק הסמארטפונים (מחירים גבוהים), לצד התחרות הקשה מצד יצרניות אנדרואיד סיניות, שהולכות ומשתפרות במהירות ובאיכות מכשיריהן.

דגמי ה-iPhone האחרונים של הענקית מקופרטינו מתומחרים ברובם מעל ל-1,000 דולר ונתקלים בהתמודדות קשה מול מכשירים סיניים ממותגים, שעלותם כמחצית או שליש פחות מכך.

"חוסר האיזון בין סביבת השוק המקומי למחיר הגבוה של מוצרי אפל הוביל לצניחה במכירות מכשירי ה-iPhone בשוק הסיני", כתבה IDC בדו"ח שלה.

יצוין כי אפל הודיעה שתפחית את מכירי מכשיריה בשווקים שנפגעו בשל חוזקו של הדולר, אף על פי שלא ציינה באילו שווקים מדובר. אנליסטים רבים צופים שאפל תודיע על הוזלה במחירי המכשירים שלה בסין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים