בוב האמר, מייסד ומנכ"ל קומוולט, פורש לאחר שני עשורים

סאנג'י מירצ'נדאני, לשעבר מנכ''ל Puppet – מונה למנכ''ל ענקית ניהול המידע

סאנג'י מירצ'נדאני נשיא, נשיא ומנכ"ל קומוולט. צילום: יח"צ

קומוולט, העוסקת בניהול גיבוי, ארכוב, התאוששות, שינוע וניתוח מתקדם של מידע – מינתה בימים אלו מנכ"ל חדש במקומו של המנכ"ל המיתולוגי והנשיא בוב האמר. סאנג'י מירצ'נדאני מונה כנשיא, מנכ"ל וחבר במועצת המנהלים של החברה.

מריצ'נדאני שימש בעברו כמנכ"ל Puppet, חברה העוסקת באוטומציית IT. ניק אדמו מונה כיו"ר מועצת המנהלים ויחליף בתפקיד זה את האמר, שיישאר בדירקטוריון כיו"ר אמריטוס. אל בונטה, שעבד יחד עם האמר משך יותר משני עשורים, יעזוב גם הוא את תפקידו כסמנכ"ל התפעול בקומוולט, אך יישאר חבר מועצת המנהלים. השינויים יכנסו לתוקף באפריל השנה – למעט זה של מירצ'נדאני, שנכנס לתפקידו בימים אלה.

מירצ'נדאני מילא כמה תפקידי ניהול בכירים ב-VMware, מיקרוסופט, וב-EMC. בעת שהיה מנכ"ל Puppet , הוא הגדיל את מספר לקוחות החברה ליותר מ-40,000, בתוכם 75% מרשימת Fortune 100. הוא גם הרחיב את נוכחות החברה בעולם – בזמנו נפתחו חמישה משרדים חדשים.

בוב האמר, נשיא ומנכ''ל קומוולט היוצא. צילום: ניב קנטור

בוב האמר, נשיא ומנכ"ל קומוולט היוצא. צילום: ניב קנטור

האתגר של המנכ"ל החדש

האמר, יהודי-אמריקני בן 76, מונה למנכ"ל החברה ב-1998, וב-2006 החברה הונפקה. בתוך שנים ספורות היא הפכה למתחרה לגיטימית לענקיות הגנת המידע והגיבוי, דוגמת וריטאס, EMC, יבמ ו-HP. ההצלחה נמשכה כמה שנים ומאז, בארבע השנים האחרונות, מכירות החברה היו מצויות בירידה והיא איבדה נתחי שוק.

במהלך שני עשורים, האמר הגדיל את שווי השוק של קומוולט ל-3.1 מיליארד דולרים. פרישתו לא באה בהפתעה, שכן הוא הודיע עליה כבר במחצית השנה החולפת. החודשים האחרונים לא היו קלים עבורו, שכן החברה ספגה לחצים ועקיצות מאליוט השקעות. אליוט זכורה כמי שבעבר הפעילה לחצים כבדים על ג'ו טוצ'י, לשעבר מנכ"ל EMC, למכור את חברה-הבת שלה – VMware.

באפריל 2018 אליוט הוציאה מכתב, בו נמתחה ביקורת על הנהלת קומוולט, ונאמר בו כי "קומוולט איבדה נתחי שוק ולקוחות, בשל ניהול כושל של ההנהלה. לחברה יש מוצרים טובים, אבל היא סובלת מערך מניה נמוך, חוסר יעילות תפעולית – ומרווחיות נמוכה". אליוט קראה לשינויים בהנהלת החברה ובדירקטוריון שלה. חודש לאחר מכן האמר הודיע על עזיבתו. אנליסטים ציינו כי האתגר של המנכ"ל החדש, הוא מול המתחרות הצעירות בעולמות הגיבוי – Veeam, אקטיפיו, Cohesity ורובריק. כל הארבע הן חברות פרטיות שגייסו מאות מיליוני דולרים מקרנות הון סיכון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים